Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Toffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Toffe

Postet 03-11-16 kl 08:12 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 17

Kommentarer

Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg sitter ute hos den kunden jeg har en fast arbeidsdag hos i uka. Til nå har det vært IT-problemer hver dag ved ankomst. Nå har pcen brukt snart 5 minutter på å starte seg opp. Ja, ja ... konsulentlivets gleder.

I dag skal jeg på boklansering. Du skjønner du er skikkelig voksen når to av vennene dine har boklansering samme dag (forskjellige bøker altså). Den ene lanseringen er en fest og den andre et foredrag. Jeg skal på festen.
Postet 03-11-16 kl 08:52 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Morn.

I dag kjente jeg virkelig godt etter om jeg ikke hadde veldig vondt et sted, det hadde jeg ikke, så nå er jeg oppe og klar for jobb. Det var nesten sånn at jeg ga ungene tilbud om å være hjemme, så trøtt var jeg.

Ingen andre planer enn jobb i dag.
Postet 03-11-16 kl 08:53 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Morn! Jeg fikk meg ny telefon i går, og er litt gadget-lykkelig. Det er det lenge siden jeg har vært!
Postet 03-11-16 kl 09:11 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Jeg er fortsatt hjemme og utsetter å dra ut i kulden, selv om jeg tror at bilen faktisk er ganske varm nå. For etter at jeg fikk ny bil har jeg både setevarmer og en app som jeg kan stille inn. så jeg må vel bare krype til korset og kle på meg... Minus 7 her i dag!
Postet 03-11-16 kl 09:21 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Jeg er så lite glad i å kjøre kollektivt at jeg muligens trenger terapi. I et døgn nå har det vært tull med Ruter appen og betaling, og jeg brukte i praksis nesten like lang tid på å ta kollektivt til jobb i dag som jeg bruker på å gå. Og det er ganske forunderlig, all den tid det er 3 km, og bussholdeplassene er to minutters gange fra bolig og jobb.

Løsningen må være å få tak i gode vinterstøvler som møter følgende spekk; kne og artrosetær skal tåle dem, og støvlene må tåle is, snø og slaps og som være kule til både bukser og skjørt. Det kan da ikke være for mye å be om?
Postet 03-11-16 kl 09:28 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Jeg har på meg lang ulljakke, men fryser likevel. Hendene mine er iskalde, vurderer å ta en kopp kaffe bare for å varme dem.
Postet 03-11-16 kl 09:35 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Jeg ler fortsatt over listen over trådtitler jeg leste opp her i går kveld, til mannen min, fra Uleste innlegg. Det var treningstråd, juletråd, strikkehjelp, en spørsmål om en oppskrift, restaurantanbefalingstråd, Cuba-tråd, bytte bank?, Skam-tråden, vedfyring, solbrilltråd, og så, nederst: Hvordan feste en løsbart?

Det er da variert, dette forumet vårt!
Postet 03-11-16 kl 09:41 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jeg er trøtt som en strømpe. Sovnet i en stol etter middag i går, ikke så lurt, fikk ikke sove da jeg la meg. Men sov godt da jeg først sovnet. Denne høsten tar knekken på meg, får ikke trent, spiser bare tøys, har vondt over alt og er sur og lei. Solen skinner, men i morgen kommer snøen. Jaja, tenke positivt, tenke positivt, tenke positivt.
Postet 03-11-16 kl 09:43 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Anda: skoene trenger ikke å være fine. Du bare sørger for å ha et arsenal av sko stående på jobben.

Jeg har fått vanvittig gode nyheter på morgenkvisten. Til sommeren flytter avdelingen min til sentrum. Jeg skal jobbe i sentrum igjen. Jeg kan gå til jobb.
Postet 03-11-16 kl 10:13 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Så deilig, Tjorven! Hvor holder du til nå?

Og enig ang. vintersko, Anda: Bare å bytte når du kommer på jobb. (Det skal likevel innrømmes at jeg ikke greier å bruke muklukene mine, da jeg synes de er for tømmerstokkaktige. )
Postet 03-11-16 kl 10:20 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har hjemmekontor i kulda og kveiler meg sammen foran peisen. Det er ikke verst, dette livet. Gleder meg litt til snø, da blir det så lyst og pent.
Postet 03-11-16 kl 10:24 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar


Ligger under dyna og surmuler. Men peisovn var ikke så dumt. Kanskje blafre litt med øyevippene til Mannen og få effektuert litt høstkos.
Postet 03-11-16 kl 10:32 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg har hjemmekontor. Nå har jeg snart brukt opp alle rutineoppgavene mine og må gå løs på den store skumle og vanskelige artikkelen.

Kaldt og ingen snø i nord også, selv om frosten nå er så tykk at det ser ut som snø. Vakkert.
Postet 03-11-16 kl 10:35 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg skal egentlig ikke klage. For øyeblikket er vi på Skøyen, og i forhold til kollektivtrafikk er det jo fint. Men sentrum er jo vanvittig mye bedre da. igjen.
Postet 03-11-16 kl 10:35 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Tjorven, jo, de bør være såpass fine at jeg ikke skjemmes, altså. Det hender jo man må møte folk utendørs i jobbsammenheng også. Og så har jeg ikke plass til et arsenal av sko på jobb. Jeg har jo dette fine, åpne, landskapet mitt med free seating, så jeg har kun et bittelite skap til PC, stash og papirer, og det er generell manko på lagringsplass for sko.
Postet 03-11-16 kl 10:36 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Anda, jeg har samme problem og har endt opp med ikke mindre enn fire par sko i det bittelille skapet mitt hos den kunden jeg tilbringer tiden min. Og så har jeg noe som ligner veldig på denne typen sko som jeg går til og fra jobb med. De fungerer greit nok til penbukser og veldig greit til sko, og så er de foret med ull eller pels eller noe som gjør at det føles som om jeg går med dundyna mi på føttene.
Postet 03-11-16 kl 11:26 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Hva??? Det er en problemstilling med free seating som jeg ikke har tenkt på. Man må jo ha plass til en 4-5 par sko på jobb.

Jeg trenger forsåvidt også sånn halvveis pene vintersko, for jeg sitter tidvis ute hos kunder og der har jeg i hvert fall ikke noe skolagringsplass.
Postet 03-11-16 kl 11:30 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no