Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tiffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tiffe

Postet 06-03-18 kl 07:25 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 21

Kommentarer

Gammel
Millen sin avatar
First!
Postet 06-03-18 kl 08:34 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Pappalille sin avatar
Snørr, sår hals, hostet i hele natt og en uendelig lang dag foran meg med jobb og kurs til åtte i kveld ... Skyt meg nå.
Postet 06-03-18 kl 09:06 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Lurer på når det ble opplest og vedtatt at alle foreldre kan å smøre langrenn-ski.

"Ta med smurte og sammenbundne langrenn-ski, mat til grilling på bålet, grillspyd, varm og kald drikke, vedkubbe/opptenningsved, en tur-sjokolade, ekstra votter, sitteplate og solbriller."
Postet 06-03-18 kl 09:06 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Aj da! God bedring, Pappalille!

Sykkelen er vel i bruk igjen, og nå har jeg briller også, så ikke snøen stikker så i øynene.

En avtale signert, nå jager jeg neste. Jeg er optimist!
Postet 06-03-18 kl 09:24 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Akebrett til folket!

Romananalyser til folket, var det visst. :tusler og henter te:
Postet 06-03-18 kl 09:32 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Mex: Nå har jeg svart i den andre tråden, og er kanskje ikke helt enig med deg i at det er så mye forlangt at man skal kunne smøre ski. I mitt nabolag sliter vi mer med det å ta med vedkubbe. Vi bor midt i byen og har ikke peis. Skal vi da kjøpe en hel sekk med ved for at ungen skal ha med seg én kubbe?

Heldigvis er det bare lærerskolestudentene som sender ut sånne beskjeder, og så går det et par timer før kontaktlærer sender ut beskjed om "innkjøp av hel vedsekk er ikke nødvendig, skolen sørger for vedkubber, men vi ønsker at barna hjelper til med å bære en kubbe hver i sekken".
Postet 06-03-18 kl 09:35 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Påskeliljene og krokusen som insisterer på å komme opp nå i bedet til naboen må da fryse noe veldig. Men vårtegn er det okke som.
Postet 06-03-18 kl 09:47 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Så deilig med noen få vårtegn, de trengs. Her blir det lenge til vi ser noe, all snøen må først smelte og det skjer ikke denne uken for å si det slik.

Tjorven: Vi får slike meldinger både fra skole og speider, men har bor de fleste i rekkehus eller enebolig og mange har nok peis eller vedovn.
Postet 06-03-18 kl 09:54 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Tjorven. Me bur på landet uten vedfyring, og har svikta på det der ved-punktet i sju år.

Ellers er eg sykemeld og klar for å ha eit meiningslaust liv i dag. Sånn kjennest det i alle fall.
Postet 06-03-18 kl 09:56 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Neida, jeg skjønner at skolen ikke kan smøre ungens ski. Jeg er kanskje like mye sur på meg selv for at vi ikke har gått til innkjøp av smørefrie ski. Og så er jeg sur fordi guttungen kom med lappen i dag tidlig og skidagen er i morgen.
Og hele ettermiddagen og kvelden går med til et forbanna klubbrenn i Hafjell.
Postet 06-03-18 kl 09:58 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen. :kvitrer:

Pappalille.

Jeg har hatt koselig frokost med lillesøster og hørt henne i diktaturer i Europa i mellomkrigstiden. Det er nydelig vær og jeg er forholdsvis uthvilt og generelt blid.

Jeg har forståelse for at lærere ikke kan stå og smøre alle skiene og tenker at det må være greit å be om at skiene er smurt, så trenger man i hvert fall bare smøre de få som ikke har kunnet gjøre det hjemme. Jeg bor i et strøk der minst halvparten av barnene låner ski på skolen dersom det er et skiarrangement (og det er det jo nesten aldri) så det blir litt annerledes. Har man ski, så har man vel også en grunnleggende kunnskap om smøring. Selv er jeg bare på å sjekke temperaturen og ta den smøringen som Swix anbefaler, og det pleier å gå greit.
Postet 06-03-18 kl 09:59 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg fryder meg over at fotballsesongen er i gang.

Jeg vet at jeg høres splitter pine gal ut, men i går stod jeg ute i snøværet og heiet Snuppas lag inn til 1-0 seier. De fikk ballen i nettet hele 4 ganger, men 3 av dem ble (korrekt) avblåst for offside. De har aldri spilt med offside før og gårsdagens kamp viste oss at det slett ikke er alle som har skjønt "greia".
Postet 06-03-18 kl 10:04 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg starter dagen hjemme, med et småpjuskt barn som ville ha mamma hjemme litt før jeg drar på jobb. Hun synes det er kjedelig å være hjemme alene og det forstår jeg godt, og i dag passet det at jeg tar noen timer på hjemmekontor, så det går greit.
Postet 06-03-18 kl 10:09 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
På vei til sør Norge og har endelig fått pusten tilbake etter å ha spurtet gjennom Gardermoen til gaten. Jeg bruker egentlig å bli ertet for å beregne god tid, men i dag gikk alt på tverke.

Offside er gøy! Litt mer utfordring og ikke lenger mulig å ha en luring som venter oppe ved målet!
Postet 06-03-18 kl 10:12 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jobb. Syke kolleger og et tårn av arbeidsoppgaver. Da var det flaks at jeg fikk sove helt til ti over fire!

Mer kaffe ja, det gjør seg.
Postet 06-03-18 kl 10:13 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Smøre ski ja.. Trodde jeg "kunne" det sånn noenlunde til jeg møtte mannen. Jeez for et regelverk, blir helt svett av alle dos and donts. Angrer på at det ikke ble smørefrie ski på alle oss som ikke bryr oss om å gå renn i familien. Det er alltid noe som kan gjøres feil!
Postet 06-03-18 kl 11:08 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Jobb! Lang liste! Null motivasjon! Hurra.

Skolen vår løser forøvrig vedkubbe-problematikk på en strålende måte: Ta med vedkubbe hvis du har. Man trenger ikke gjøre det så komplisert.
Postet 06-03-18 kl 11:09 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg har en 16-åring i dag og det har vært pannekakefrokost og gaver og sang på tidlig morgenkvist.

Vi fikk nytt reiseregningssystem i går og fordi jeg hadde en bunke liggende satte jeg igang og måtte ringe helpdesk og alt med seg. Jeg sendte ut en e-post i avdelingen i går med advarsel om den største fella å gå i og er nå blitt lokal guru åpenbart for i dag har jeg så langt hatt ikke mindre enn tre besøk på kontoret for å få hjelp. Det skal ikke mye til.
Postet 06-03-18 kl 11:11 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
God morgen! Jeg snikstarter i ny jobb i dag, jeg har fått ferie for å delta på et arrangement. Jeg synes selv jeg har vært utrolig stayer i gammel jobb, altså, men 3,5 mnd i oppsigelse er lenge.
Postet 06-03-18 kl 11:54 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jeg er også i oppsigelse, trodde det skulle gå veldig greit, siden jeg skal gjøre mye av det samme et annet sted bare, men jeez! Nokså umotivert, kan man si. Dårlig kombo med full rulle.
Postet 06-03-18 kl 13:19 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Misliker sterkt skidager. Har nok mest med at me ikkje har ski lengre. Og med ein dags varsel så er det ikkje så lett å få lånt til to unger heller. Kunne dei ikkje berre tatt med akebrett??
Postet 06-03-18 kl 13:49 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no