Øyliv
Etter en lang, fin, travel sommer kom hverdagslivet snikende inn på oss. Hverdagslivet og øylivet. Ferielivet har vært befriende fritt for (krevende) rutiner, ingen kan si at frokost i slåbrok i 9-tiden til Nitimen er noe annet enn feriestemning. Det er ikke det at vi har tatt livet med ro akkurat - det har vært nok som har skjedd.
Med barnehage- og skoleoppstart, kommer morgenrutiner og ettermiddagsrutiner, og med det et fergeliv. Der man før kastet et blikk på rutetabellen og tenkte - "hvis jeg ikke rekker denne blir det neste...", innføres nå skolefergen. Den som må rekkes for å rekke skolebussen og komme presis til skolestart kl 8.25.
Det var brutalt da første skoledag startet opp 15.8, en hel uke før vi hadde lagt inn i kalenderen. Men vi hadde varmet opp med barnehageoppstart i forkant, og tidlige fergeturer i solskinn og øsende regnvær. Og når man har en 6.klassing, går det meste av seg selv.
Vi har det fint. Det er travelt, og støvet har ikke lagt seg helt i Oslo. Kanskje mest for mannen, men jeg har vært tilbake selv. Men jeg savner ikke byen, jeg savner folka. Om en stund, når det er soveplasser nok og litt mer komfort, gleder jeg meg til å invitere.
Kommentarer
![]() |
Åh, så spennende å høre fra deg!
![]() |
Postet 30-08-16 kl 08:27 av Pøblis
![]() |
![]() |
Det høres fryktelig eksotisk ut å ta ferge til skolen (og jobben og barnehagen). Jeg er jo livredd ved tanken på at jeg skal flytte til Oppsal, som i midt hode nesten er ødemarken, så jeg kan liksom ikke helt forestille meg å bo på øy.
Men du slipper å kjempe mot bymiljøetaten da. |
Postet 30-08-16 kl 09:08 av Tjorven
![]() |
![]() |
Oi, det blir en spennende hverdag i møte ja.
Det var sånn at dere skulle pendle litt med jobb? |
Postet 30-08-16 kl 09:30 av Mex
![]() |
![]() |
Er dette permanent eller kun midlertidig? Hvilken øy er det snakk om? Hvordan har barna tatt det? Er det lekekamerater til dem der? Det høres ganske idyllisk ut.
|
Postet 30-08-16 kl 10:03 av millact
![]() |
![]() |
Det ser heldig fint ut hos dere, da! Hvor tidlig går skoleferga? Og skolen - er den langt unna?
|
Postet 30-08-16 kl 10:20 av Matilda
![]() |
![]() |
Det høres ut som litt av en overgang, ja.
Tjorven - du och jag. Da jeg var 18 flyttet vi fra Ruseløkka til Røa, og jeg syntes det var grusomt langt ut. Nå har jeg havnet enda lenger unna, til og med utafor bygrensa. |
Postet 30-08-16 kl 11:02 av celebelen
![]() |
![]() |
celebelen, vi har nettopp flyttet såvidt utenfor Ring 2, og jeg har fremdeles litt åndenød over å ha flyttet så langt ut på landet.
![]() Men det høres temmelig deilig ut å ta ferge til skolen og jobb, framfor å stå stuet sammen på en buss midt i forkjølelsessesongen. |
Postet 30-08-16 kl 11:04 av Tallulah
![]() |
![]() |
![]() |
Postet 30-08-16 kl 11:52 av Karamell
![]() |
![]() |
Jeg gleder meg så veldig til å se!
![]() Og så håper jeg øylivet blir skikkelig bra for dere, og at dere klarer å NYTE det oppi all jobbinga. ![]() |
Postet 30-08-16 kl 18:35 av Nessie
![]() |
![]() |
Eg er glad for å høyre at det er eit godt val. Eg skulle gjerne slått meg ned litt lenger unna støy og støv og kjas og mas, men så lenge eg har gifta meg med ein Oslo-mann, trivst eg her og.
Eg er og litt nysgjerrig på tidsperspektiv og planar og slikt. Eg hugser ikkje om og kor eg har skrive med deg, men var det ikkje snakk om å selgje huset på øya på instagram ein gong i tida? Er det permanent eller for ein periode? |
Postet 30-08-16 kl 21:18 av nokon
![]() |
![]() |
Så spennende - øylivet høres utrolig idyllisk ut. Jeg flyttet langt ut på landet, i min målestokk, jeg kjenner på savnet, jeg fyller nesen med Oslo lukta, men så glad jeg slipper trafikklys, lete etter parkeringsplass for jeg har min egen gårdsplass. Det er 2 sider på alle mynter.
|
Postet 31-08-16 kl 01:55 av Fløyel
![]() |
![]() |
Det høres veldig bra ut! Hurra!
|
Postet 31-08-16 kl 08:51 av Kanina
![]() |
- Å elske seg selv (12-01-22)
- Øyliv (24-10-16)
- Øyliv (29-08-16)
- [K9] Hus (30-06-16)