Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Fredag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Fredag

Postet 19-08-22 kl 06:58 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 34

Kommentarer

Gammel
Mex sin avatar
Gratulerer med dagen til Appelsin i dag!
Starter dagen med et møte på hjemmekontor, kiropraktortime og så på kontoret. Først; komme meg ut av senga..
Postet 19-08-22 kl 07:31 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer med dagen, Appelsin.

Jeg er på kontoret allerede.
Postet 19-08-22 kl 08:19 av star star er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
God morgen! Siste dag før en god ukes ferie. Vi reiser til Kypros på mandag.

Ingen store planer for helga, utenom å pakke. Det er meldt regn her i dag, uheldigvis.
Postet 19-08-22 kl 08:37 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Eg møter heile klassen for første gang i dag. Gleder meg veldig og er kjempespent! Har hatt femten flotte samtaler med elevar og foreldre siste dagane, så det lover bra. Det er hjerteskjærende at eg skal ut i streik på mandag og ikkje får fulgt opp…
Postet 19-08-22 kl 08:51 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Tusen takk
Jeg skal feire dagen med barna etter jobb. Enn så lenge var jeg på jobb grytidlig, og prøver å få gjort noe på tross av rester av migreneanfallet jeg fikk i går, det ble ikke så mye kakebaking, men vi har is og stæsj

Hondacrv.
Postet 19-08-22 kl 09:10 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Gratulerer med dagen Appelsin!

Min far skal ha sin store 70-årsfest på lørdag. Han er en meget "ung" 70-åring, så det er lagt opp til familiefest på dagtid og gamlis-fest på kvelden. Vi skal på familiefesten, men som en gest har vi sagt at fetteren min med familie kan bo hos oss for anledningen. Det er bare at fetteren min har kone og 4 unger, så gårsdagen gikk med på å skifte sengetøy og re opp "senger" til 6 ekstra personer. Vi bor i et ganske lite rekkehus, så det var en utfordring. Forhåpentligvis blir det koselig også.

Litt utfordringer er det, for de kommer langveisfra og ankommer Oslo samtidig som vi er på Karpe-konsert. Så jeg frir til gode naboer for å få slekta inn i bakgården og få nøkkel til leiligheten vår. Heldigvis har jeg gode naboer.
Postet 19-08-22 kl 09:13 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Grattis med dagen Appelsin!
Postet 19-08-22 kl 09:20 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer med dagen Appelsin.


Og gratulerer med "ung" pappa Tjorven. Det er rart. Du er jo litt yngre enn meg, men ikke så mye, og min far er en gammel 81 åring.
Postet 19-08-22 kl 09:21 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Gratulerer med dagen, Appelsin!

Jeg skal straks ut i produksjonen, og i ettermiddag er det petanque hos en nabo. Det kommer mange deltakere, kan jeg se av messenger-samtalene, og det blir hyggelig.
Postet 19-08-22 kl 09:22 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Gratulerer med dagen, Appelsin!

Etter tre dager hvor jeg har vært på jobb klokka 8, føles det nå som om jeg har hatt en ekstremt lat morgen når jeg ikke trenger å være på jobb før 8:45.

Skal i et møte jeg gruer meg litt til, så send gjerne gode tanker.
Postet 19-08-22 kl 09:23 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Hurra for Apoelsin! Jeg myser på FB om at det finnes flere forumjubilanter, men de kan få stå frem selv. Hurra!
Jeg har fått gjort mer kontorarbeid på en time hjemme enn på fire arbeidsdager på kontoret. Arbeidsrom med 24 mennesker og konsentrasjonsarbeid er en dårlig kombinasjon.
Postet 19-08-22 kl 10:07 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Gratulerer så mye med dagen, fineste Appelsinen!
Postet 19-08-22 kl 10:12 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Gratulerer med dagen, Appelsin!
Postet 19-08-22 kl 10:35 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Hurra for fine Appelsin!

Jeg har vært litt lat hele uka, og i dag er det jo fredag! En vanskelig dag for kompensering.
Postet 19-08-22 kl 10:49 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Gratulerer med dagen Appelsin!
Postet 19-08-22 kl 10:50 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Selma sin avatar
Gratulerer, Appelsin!


Her prøver jeg å få til en effektiv dag, men helst vil jeg bare dra på hytta med det samme. Bilen er pakket og klar for å kjøre rett til hytta etter jobb
Postet 19-08-22 kl 10:53 av Selma Selma er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Tusen takk

Er det Addison som også har i dag? eller husker jeg helt feil

Jeg har fått sms fra ukjente nummer, med gratulasjoner fra halve klassen til eldstebarnet mitt
Postet 19-08-22 kl 11:31 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Hipp hurra for verdens søteste Appelsin!

Jeg har siste dag med studentmottaksbonanza i dag. Vi skal ha faglig foredrag med innhentet representant fra "virkeligheten" og byvandring, og jeg håper på oppmøte fra alle fem studentkullene. Det blir spennende. Når det er overstått har jeg planlagt å stikke av fra byen. Jeg har blitt bitt av teltbasillen og har studert kart og værmeldinger hele uka. Hvis jeg ikke feiger ut eller snubler i dørstokken skal jeg tilbringe natten i Likvika...
Postet 19-08-22 kl 11:45 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Likvika?? Hva er det? mvh interessert patolog
Postet 19-08-22 kl 11:58 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
God fredag, og gratulerer med Appelsindagen!

Jeg er i Tromsø på langhelgsbesøk hos min mor; vi hadde vurdert å gå en litt lang tur i dag (og flytte jobbingen min til helgen, da det er meldt regn), men været er ikke fullt så pent som håpet, så da blir det en relativt vanlig jobbefredag likevel. Men veldig hyggelig å være her uansett!
Postet 19-08-22 kl 12:08 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg kjenner at jeg er utrolig fornøyd med hjemmekontor i dag. Jeg får gjort ganske mye og så har jeg både satt på en klesvask og fått vasket av noen kakefat underveis. I neste pause skal jeg finne frem klær til hyttetur.



Og så har jeg spist middagsrester (kjøttsuppe) til lunsj og er veldig behagelig mett
Postet 19-08-22 kl 12:19 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Gratulerer med Appelsin-dag!

Jeg har en kombinasjon av hjemmekontor, oppfølging av barn og forsøk på å ikke smelle inn i veggen i dag. Blir greit med helg, ja.
Postet 19-08-22 kl 12:40 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Postet 19-08-22 kl 12:41 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Gratulerer med dagen, Appelsin!

Jeg er på kontoret for andre dag på rad og jammen jobber jeg sammen med mange hyggelige mennesker altså.

Siste helg med Storesøster på en stund. Vi har ingen planer og det er veldig fint i grunnen.
Postet 19-08-22 kl 14:15 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Gratulerer så masse med dagen Appelsin!
Postet 19-08-22 kl 14:50 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Litt vanskelig å få arbeidsmoralen til å strekke et par timer til.
Postet 19-08-22 kl 15:12 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Det er bra vi er flere Toffskij.



Jeg la opp til hjemmekontor fordi jeg trodde at jeg skulle ha en kort og enkel dag og så kunne avspasere, være litt i hagen og pakke til hytten. Men, den gang ei.



Jeg har heldgvis fått unna alt det som hastet aller mest. Men, med mindre jeg klarer å mobilisere en kraftig arbeidsmoral en time eller to til, så sitter jeg igjen med alt for mye til mandag. Og nå oppdaget jeg nettopp en slurvefeil, som kommer til å gi både meg og andre merarbeid. Det er ille nok å få merarbeid selv, men systemene våre er satt opp slik at det noen ting jeg simpelthen ikke kan rydde opp selv, men må legge på andre og det kan jeg ikke fordra.


Nå blir det sjokolade. Det har jeg faktisk fortjent.
Postet 19-08-22 kl 15:32 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Jeg slipper heldigvis å drøye arbeidsmoralen mer enn 25 minutter til - da er det ferie i en drøy uke.
Postet 19-08-22 kl 15:33 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg har gjort noe! Men jeg burde klare å tyne ut av meg litt mer tekst, ellers kommer jeg til å angre fryktelig neste uke.
Postet 19-08-22 kl 15:37 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Hurra for Appelsin!

Synes inderlig synd på de ansatte i REC som har fått permitteringsvarsel i dag. Håper de kan reddes i 12.time.
Postet 19-08-22 kl 18:10 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Hvordan går det med deg og mulig streik millact?
Postet 19-08-22 kl 19:39 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Takk som spør, Palmen! 46 stk ble tatt ut mandag. Resten er enda på jobb og forsøker å håndtere kundene og utsettelsene. Men, ryktene sier at HR sjefen dro til Oslo i dag for å mekle videre med Industri Energi, så vi får se om de kommer til enighet. Det hjalp nok å varsle om at mandag tas to aluminiumsverk ut. Det får enorme konsekvenser. Lov å håpe at en avtale begge parter kan leve med er i boks i helgen, men innerst inne tror jeg ikke det skjer så tidlig.
Postet 19-08-22 kl 19:54 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
God kveld. Fire hektiske arbeidsdager unnagjort. Har tatt med meg hjem private greier, og mandag klokka 8.15 starter første streikevakt.
Postet 19-08-22 kl 22:24 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
God kveld fra teltplassen. Jeg kom meg ikke helt til Likvika, men slo leir i Lutvika i stedet. For da var hunden luta lei. Utsikt til solnedgang i havgapet her også heldigvis. Og en million mygg.
Postet 19-08-22 kl 22:50 av Heilo Heilo er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no