Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tiffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tiffe

Postet 24-10-17 kl 07:38 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 18

Kommentarer

Gammel
Pøblis sin avatar
Good morning!
Etter å ha overdrevet helt i går med Fysio, bilhavari, fått hjelp av søt ung mann fra Viking, alt for mange timer på jobb og påfølgende vondt, skal dagen i dag tilbringes med å skrive en eneste jobbmail, sofa, strikketøy, kaffe og nett-TV.
Postet 24-10-17 kl 08:12 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
God morgen! Jeg sitter med tekoppen min og har akkurat sendt tenåringen ut i regnet med -for første gang denne sesongen - ullhansker. Selv skal jeg på PT-time om en time, så jeg har tid til å kose meg litt til med teen.
Postet 24-10-17 kl 08:31 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Tåtti sin avatar
Det må vel kunne kalles bevisstløs i gjerningsøyeblikket når man skriver inn passordet sitt i stedet for i innleggsfeltet, ja? Oppdaget det heldigvis før jeg postet, da.

Hordene ankommer om en halvtime, så her er det bare å nyte kaffen i en fart!
Postet 24-10-17 kl 08:38 av Tåtti Tåtti er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen! I dag skal kontoret mitt og jeg ha en dag med kursholder som skal ta for seg etikk og konflikthåndtering. Spennende!
Postet 24-10-17 kl 09:12 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen.
Har kaffe og det trengs.
Postet 24-10-17 kl 09:14 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er normalt sett veldig spretten om morgenen, men i dag var det tungt å komme seg opp. Jeg har vært på jobb i snart en time, og må snart få gjort litt mer enn sånne småtterier. (Alle de småtteriene trengs å gjøres de også, men det føles ikke like fornuftig.)

Og så vil jeg fortelle litt om en følelse jeg fikk i går. Dere andre her er jo også mødre, så kanskje kan dere forstå. Vi har fått skolebilder av ungene våre. Bildene er egentlig ikke spesielt gode, særlig på bildet av knerten er det åpenlyst at han kjeder seg noe så vanvittig. Men jeg sitter og ser på bildene og blir så vanvittig ... stolt. Noe så helt innmari stolt. "Tenk at jeg har produsert de to her. Tenk at jeg er mor til to så innmari fine unger, som er fine både utenpå og inni ... hvert på sitt vis."

Det er en snodig ting å være mamma, altså.




Og i dag morges fikk jeg nok en skyllebøtte over å kommentere blåøyet snuppa fikk på søndagens håndballkamp. Det var ment som en "der gjorde du virkelig en innsats for laget", men ble visst tolket som "nå ser du bra teit ut". Så da er alt ved det samme gamle.
Postet 24-10-17 kl 09:27 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Morgen. Ikke noe hopp og sprett akkurat men jeg tror i alle fall at dagen skal kunne henge i hop. Det er ikke verst bare det.
Postet 24-10-17 kl 09:33 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Tjorven- kjenner godt igjen følelsen.

Kjenner i dag også på en takknemlighet for at de er trygge og friske. Kollegaen min sin sønn har vært på sykehuset nå i over tre uker og det er påvist hjerneskade og han har mange operasjoner igjen foran seg. De sa at det kanskje kunne trenes opp igjen, men akkurat nå er han bevisst, men uten muligheter til å kommunisere eller røre seg. Det er så trist. Pappa var med å berge livet hans siden han var av de aller første på ulykkesstedet, men det er tøft for han også dette. Vi er en liten arbeidsplass og kollegaen vår er verdens snilleste dame så det går inn på alle sammen. Kollegaen til mannen mistet akkurat sin sønn i jaktulykke i helgen. Livet kan snus så utrolig fort.
Postet 24-10-17 kl 09:45 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Så fælt vixen.

Og ja, Tjorven, jeg kjenner følelsen. Det er for meg nesten enda sterkere nå når de faktisk holder på å bli voksne. Storesøster er 16. Hun har tatt ett tøft skolevalg og hun står i det og jobber hardt og det er så fint å se henne begynne å bli en kvinne og både veldig lik meg og utrolig ulik meg.

Ellers må jeg rapportere at jeg har morgentrent. Det gjør jeg så sjelden at jeg nesten må skryte. Og nå sitter jeg her og prøver å samle meg om arbeidsoppgavene mine selv om jeg ikke har lyst.
Postet 24-10-17 kl 09:49 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Morn! Jeg har kaffe, jobb og svært lite motivasjon.
Postet 24-10-17 kl 10:17 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vixen: jeg så du fortalte noe om det i en annen blogg, og det høres så forferdelig ut. Det kommer veldig nær når det skjer gode kolleger. Når man har friske unger, så glemmer man litt å sette pris på at de er nettopp det.
Postet 24-10-17 kl 10:18 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Dagens lille lykke: gode klementiner i oktober.

Jeg er veldig glad i klementiner, men vanligvis synes jeg at de man får i butikken på høsten ikke er noe gode. I går tok jeg sjansen og kjøpte noen som så ganske gode ut og det var de faktisk. Så nå har jeg kaffe, klementiner og julestemning.
Postet 24-10-17 kl 10:19 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Uff, så trist, Vixen.
Postet 24-10-17 kl 10:22 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Så fælt, vixen.

Hjemmejobbing de første timene av dagen i dag, etter levering av unger og kakelotterikake. Snart halvdagsseminar, og i kveld skal jeg på teater. Trenger kaffe, masse!
Postet 24-10-17 kl 11:11 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
@Blå: Jeg har også trent! Jeg sa akkurat på morgenmøtet at jeg har vært og trent markløft og føler egentlig at jeg ikke trenger å gjøre mer i dag.

Og ja, det er flott å være forelder til sånne store, fine unger. Jeg kjenner ofte på det jeg også. Så glad jeg er for at vi er så heldige.
Postet 24-10-17 kl 11:17 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Så fælt Vixen!

Og jeg stemmer i dette med å kjenne på øyeblikk av vanvittig stolthet over denne gjengen man har produsert.

Og så får man total realitycheck når man skal hendte det uskyldige mellomstebarnet på svømming, og man tilfeldigvis overhører en språkbruk man ikke skulle tro en sjuåring behersker.
Postet 24-10-17 kl 14:31 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Che sin avatar
Hjemmekontor i dag. Å, som jeg elsker det! - Fyrer i peisen, drikker god kaffe i stedet for den fæle kaffen Chaqwa-kaffemaskinen vi har på jobb produserer.
Postet 24-10-17 kl 15:39 av Che Che er aktiv nå
Gammel
Millen sin avatar
Snart kunstutstilling i barnehagen anledning FN- dagen.
Postet 24-10-17 kl 16:00 av Millen Millen er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no