Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tiffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tiffe

Postet 28-08-18 kl 07:38 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 38

Kommentarer

Gammel
007 sin avatar
Gud bedre meg, så trøtt jeg er!
Jaja. Heppeti hepp, pliktene kaller.
Postet 28-08-18 kl 07:57 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
God morgen!

Kvitrevirrevitt! Gjesp!
Ny dag, nye muligheter. Gleder meg til ettermiddag og tur på biblioteket med ungene. Og så begynner visst håndballen. Jaja, logistikkmamma ftw.
Postet 28-08-18 kl 08:36 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Øøøh, skal vi stå opp så tidlig hver dag?
Postet 28-08-18 kl 08:36 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen!
Logistikk ja... Det er et puslespill. I dag skal jeg trene fra 18.15-19.15, mellomste fra 19-21 og minste fra 20-21. I tillegg skal nok mannen trene.
Postet 28-08-18 kl 08:44 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Kaffeautomaten foreslo dobbel espresso i dag og jeg er helt rørt over hvor godt den kjenner meg.
Postet 28-08-18 kl 09:00 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
God morgen! En 6.-klassing med 5. barnesykdom (av alle ting), og en 1.-klassing med 800 host før han fikk bukser på seg... jeg skulle så gjerne vært på jobb og ikke hjemme.
Postet 28-08-18 kl 09:01 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg så på kalenderen i går at ungene mine skal avvikle 8 treningsøkter/kamper i løpet av 5 dager. Hvor min mann eller jeg er trenere på brorparten av dem. Og midt oppi det hele så skal vi overlevere en leilighet på fredag. Og den samme fredagen skal mannen min og jeg på hver vår sommerfest med jobben ... hipp hurra for store barn som ikke trenger barnevakt lenger.

Med andre ord: hverdagen er her igjen.

Men først av alt må jeg ha kaffe.
Postet 28-08-18 kl 09:10 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen, jeg skal på jobbintervu idag...har heldigvis sovet inatt. Ungene har tatt puase fra både fotball og håndball så vi har fått mye ledig tid både i ukedager og helger og det trengs.
Postet 28-08-18 kl 09:17 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Nok en trøtting melder seg.
Postet 28-08-18 kl 09:23 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Nå starter innspurten mot høstens loppemarked for alvor, så de neste ukene blir det sjauing og planlegging for alle penga. *bretter opp ermene*
Postet 28-08-18 kl 09:25 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Lykke til millen.

Jeg har sovet ufattelig dårlig og er virkelig ikke i form. Så nå sitter jeg her og klamrer meg til kaffekoppen og vannglasset og prøver å fremstå som våken.

Fremdeles sur etter urimelige mennesker på møte i går. Men jeg vet jo at jeg har rett.
Postet 28-08-18 kl 09:37 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
"Bare fem minutter til", klagde sjuåringen da hun ble vekket i morges. Jeg skjønner hvordan hun har det.

Men jeg er tilbake på jobb, har kaffe og støyreduserende hodetelefoner og håper på effektiv dag før jeg skal svosje hjem og hente drilljentene mine. Trening klokken fem burde vært forbudt!
Postet 28-08-18 kl 09:55 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg har syklet til jobb og tatt yoga etterpå, og så skyndte jeg meg å gjøre ferdig slidene til 9-møtet. Og fattet ikke hvorfor ingen andre logget seg på. Helt til jeg skjønte at det ikke var onsdag, likevel.

Bright side: en hel dag ekstra til helgen!
Dark side: en hel dag ekstra til helgen.
Postet 28-08-18 kl 10:04 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg synes også det burde være minst onsdag!
Postet 28-08-18 kl 10:06 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
"HVA ER DET?!" sa min minste da han ble vekket i dag morges.

Det er jommen bra vi har en valp som går fra 0 - 100 på lykkeskalaen på et hundredels sekund når hun våkner.
Postet 28-08-18 kl 10:08 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Å bli vekket av hunden gjør underverker for den morgengretne ungen i vårt hus også.
Postet 28-08-18 kl 10:14 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Våknet med hodepine, og ikke var det futt i resten av familien heller.
Hadde tenkt å kombinere langt skype-møte med å vente på at feier skal komme (har ikke stige på taket, så de må inn), og så er skype-møtet avlyst.
Og feiere operer jo med samme oppmøtetid som leveranser fra Elkjøp eller andre håndtverkere; de kommer mellom 9 og 12.

Det var den dagen ...
Postet 28-08-18 kl 10:15 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Selv bikkja la seg på rygg og la forlabbene over snute og øyne hos oss i dag morges.
Postet 28-08-18 kl 10:26 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen! Jeg har levert alle unger, nå flexer jeg med arbeidstid og er i stallen for å leie en liten tur med småsyk hest. Absolutt ikke den verste måten å starte dagen på egentlig.
Postet 28-08-18 kl 10:36 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Det er faktisk ganske rolig på jobb, noe jeg har lengtet etter siden jeg begynte her for over to år siden. Men jeg blir daff av det. Og så har jeg tid til å kjenne på at jeg er sulten og har veldig lyst på mer mat, selv om jeg nettopp spiste frokost. :slankern:

I dag venter PT-time og kanskje, kanskje jeg skal lage den eplekaka jeg lenge har mumlet om at jeg skal lage og ta med til kollegaene mine.
Postet 28-08-18 kl 10:39 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Harriet Vane sin avatar
Den nye stå-opp-tiden er blitt 0600! 0600!!! Det er redselsfullt, rett og slett. Det er sine oppsider også, vi har nesten en time til frokost sammen, ungene og jeg. Mye bedre stemning og mindre stress.
Postet 28-08-18 kl 10:40 av Harriet Vane Harriet Vane er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Mornings, jeg oppdaget akkurat at jeg har bommet på en frist. Heldigvis rett vei, en måned ekstra i stedet for alt for seint. Sånn kan det gå.
Postet 28-08-18 kl 10:40 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Jeg lagde blåbærkake i helgen og den er så sinnsykt god at jeg drømmer om den på jobb. Man MÅ bare elske en oppskrift som begynner med "rør sammen 5 egg, en halvkilo sukker og en halvkilo smør".
Postet 28-08-18 kl 10:42 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi er alle skrudd sammen forskjellig. Jeg står opp kl 06.00 hver dag. Da har jeg GOD tid til kaffe og avis og etterhvert også frokost. Før jeg vekker mann og barn litt før kl 7 og forsvinner ut døra.

Jeg er et a-menneske og er skikkelig blid om morgenen. Det er ikke de tre andre familiemedlemmene, og jeg blir pottesur av all negativiteten deres. Så vi har konkludert med at det er best at jeg ikke er der.
Postet 28-08-18 kl 10:53 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Ja, som representant for B-kohorten kan jeg slå fast at overlykkelige A-mennesker er like irriterende for oss som norma ... morgengretne B-mennesker er for dere.
Postet 28-08-18 kl 10:58 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Trøtt her også. Eldste har begynt å innse gleden med NSB, og er smått bekymret for fraværsgrense i kombinasjon med Norges mest nedprioriterte toglinje. Hun var ganske furt fordi jeg ikke ville sette hele morgenlogistikken i fare ved å køkjøre henne til skolen, toget var innstilt.
Postet 28-08-18 kl 10:58 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Her er alle b-mennesker, men ingen sure, stort sett, bare temmelig stille og introverte, til vi får summet oss og kommet i gang. Valp hjelper.
Postet 28-08-18 kl 11:07 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Minner meg om den gangen mellomste (den gang ca 8 år) ved vekking mumlet
"Eg gledar meg til eg blir pensjonist"
Postet 28-08-18 kl 11:12 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Harriet Vane sin avatar
Her er også alle stille og introverte. Kanskje bortsett fra minstemann som er helt ekstremt B-menneske, han kan blir veldig trist og lei seg over å måtte våkne tidlig.
Postet 28-08-18 kl 11:19 av Harriet Vane Harriet Vane er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Alle mine B-mennesker, inkludert meg selv, subbet tause rundt i heimen og gjør det en må før en sier hadet og går. Ofte er kun hadet det eneste ordet som blir utvekslet om morgenen.

Jeg har en rolig dag og da får jeg ingenting gjort. Jeg er mye mer effektiv når det er travelt?
Postet 28-08-18 kl 11:27 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Melder meg for tjeneste i B-kohorten. Og trodde jeg var ekstrem, helt til jeg møtte min datter! Hun har tatt det til max.
Postet 28-08-18 kl 11:31 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er også et a-menneske og står opp nokså frivillig halv seks hver dag for å kunne være litt fåmælt i selskap med bikkja før hordene står opp halv sju. Å lese avisa, nippe til litt kaffe og rusle en tur i nabolaget er mye bedre for meg enn å stresse ut døra.
Postet 28-08-18 kl 11:36 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Jeg er b-menneske (evt. lengre ut i alfabetet) og det er heldigvis resten av familien også. Ungene mine sover lenge, det har de alltid gjort, selv om jeg noen ganger lurer litt på straks-fjortisen; "Eg tror eg skal stå opp kl 8 i helgene. Da har jeg liksom er tid og så blir det ikke så vanskelig å stå opp på mandagene."
Knøtteliten er mer av "jeg skal bare drømme ferdig".
Min bror har for øvrig 2x A+ unger. Jeg er så glad det ikke er mine unger ... men det der tror jeg naturen fikser selv. Jeg har jo aldri i livet giddet å stå opp med ungene før kl 6 (eller før kl 7 for den saks skyld), så ungene skjønte vel fort at det var greit å bare sove litt til.
Postet 28-08-18 kl 12:24 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Kjørte eldste på trening 06.15. Hjem og ny tid for vekking for å få minsten avgårde og ny tid for å få meg avgårde. Føler jeg har gjort en hel masse og klokka er ikke 12 engang.
Postet 28-08-18 kl 12:28 av star star er aktiv nå
Gammel
Millen sin avatar
Vært på jobbintervju så nå er det studier og husarbeid som kaller.. og vente da.
Postet 28-08-18 kl 13:06 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg føler meg litt sånn "det var jo det jeg sa!" etter at jeg så en overskrift om at fraværet i vgs i fylket har gått opp i fjor, etter nedgangen da fraværsgrensa ble innført. Jeg sa hele skoleåret i fjor at nå er det like mange borte som før, forskjellen er bare at jeg som er lærer drukner i dokumentasjonen de leverer.
Postet 28-08-18 kl 13:41 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
B-menneske her. Bruker flittig muligheten til å komme kl 9 på jobb, bare at jeg ideelt sett gjerne skulle begynt 10 eller 11. Barna mine er super-A-mennesker, som spretter opp en gang mellom 6.30 og 7.30. Grrr.
Postet 28-08-18 kl 14:06 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Sitat:
Min bror har for øvrig 2x A+ unger. Jeg er så glad det ikke er mine unger ... men det der tror jeg naturen fikser selv. Jeg har jo aldri i livet giddet å stå opp med ungene før kl 6 (eller før kl 7 for den saks skyld), så ungene skjønte vel fort at det var greit å bare sove litt til.
Min bror og kona er begge B+++-mennesker og takket være fleksitid og rause sjefer har de ikke mistet jobben, og fikk to ekstreme A+++-barn. Det har vært en smule utfordrende. Nå er begge i skolealder og drøyer våknetiden til 7 på gode dager.
Postet 28-08-18 kl 17:35 av Blånn Blånn er aktiv nå
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no