Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tiffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tiffe

Postet 22-08-17 kl 07:37 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 34

Kommentarer

Gammel
Tjorven sin avatar
I dag lurer jeg på en ting:

Firmaet mitt skal ha sommerfest. Godt over 1000 ansatte i Oslo er invitert på fest mellom tidspunktene 18-02 på torsdag. Er det ikke da smått ufint å kalle inn til gjennomgang av et datasystem kl 8 fredag morgen?
Postet 22-08-17 kl 08:44 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tussa sin avatar
Ikkje berre smått ufint. Skikkelig ufint i mi bok.

Og god morgen
Postet 22-08-17 kl 08:45 av Tussa Tussa er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen!

Tjorven: helt om natten, helt om dagen-prinsippet som testes?

Jeg fikk testet motbakkeformen min i går (gående, ikke løpende), og ble positivt overrasket. Den gode følelsen varer ennå.
Postet 22-08-17 kl 09:06 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Fantastisk, Tjorven!

Tirsdager er verre enn mandager. Tirsdag er det nye mandag, faktisk.
Postet 22-08-17 kl 09:10 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Tjorven; Seriøst? Det er lov å bruke hodet når en planlegger.

Ellers første dag på lenge jeg føler meg uthvilt, la meg tidlig igår og da.
Har kaffe, radioen min funker ikke og minste jenta på 4 gråter hver dag når jeg leverer i barnehagen. Gjort det siden sommerferien. Hun har vært i bhg siden hun var nyfødt ( gamle travere) så den er ikke ny.
Postet 22-08-17 kl 09:16 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Tjorven, da tror jeg at jeg ville ha gått tidlig hjem med henvisning til morgendagens møte eller meldt avbud til festen med henvisning til møtet. Men først ville jeg vel ha minnet den som kalte inn at det er budt inn til fest dagen før og at det å finne et annet tidspunkt kanskje kunne vært lurt. Er det samme folka som står for begge invitasjonene?

Jeg skal snart hive meg på en buss for å dra på masse møter over hele Oslo i to dager. Den samme fjotten som har avlyst og eller endret et møte nå ørten ganger gjorde det igjen i går, så onsdag får jeg et hull i kalenderen midt på dagen. Jeg har nok å gjøre altså, så jeg skal da få fylt den tida med jobb, men da blir møtet på skype i neste uke i stedet og vi hadde veldig hatt bruk for å sitte sammen rundt et bord.
Postet 22-08-17 kl 09:16 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
På jobb allerede. Og skal visst være her i 13 timer. Hepp hepp, eller no.
Postet 22-08-17 kl 09:17 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen! Gutta avgårde, men jentungen må faktisk nå vekkes og tas med i dusjen. Det blir nok populært tenker jeg.


Først: fredelig kaffe
Postet 22-08-17 kl 09:17 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Det må da være en glipp Tjorven. Forhåpentligvis kan det endres.

Jeg er på jobb og det har jeg vært i en time allerede. Storesøster har på skole langt unna og må veldig tidlig opp. Og som den gode curlingmoren jeg er står jeg opp og spiser frokost med henne. Jeg har ikke vondt av å komme tidlig på jobb og det er litt hyggelig for tenåringen å ha selskap ved frokosten.

Fordelen er en rolig morgen før det begynner å skje for mye her og at jeg kan gå tidlig i det fine været vi for en gangs skyld har fått.
Postet 22-08-17 kl 09:21 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Rare drømmer i natt, drømte at mannen døde, våknet i dag og var sikker på at det var sant, da var det godt å krype inntil gitt.
Postet 22-08-17 kl 09:21 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg tror kanskje en vennlig påminnelse til den som har kalt inn til dataprogrammøtet er på sin plass. Det er ikke samme person som står for innkallingen til sommerfesten; definitivt ikke. Jeg har forresten fått beskjed fra min overordnede at det er "obligatorisk oppmøte" på sommerfesten, men det er ingen som tvinger meg til å bli der til kl 02.

Nå har jeg brølt til datteren min ... igjen. Hverdager er ikke bare et gode.
Postet 22-08-17 kl 09:23 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Puh, vi kræsjet litt hardt inn i hverdagen i går ettermiddag med et stk overtrøtt bhg-barn, et barn som nektet fotballtrening og det siste barnet som ville på fotballtrening men fikk migreneanfall.

Nå er mellomste avmeldt hele fotballen, og det var en sann glede å sende den sms`en. :har kranglet om fotball i halve vår:

Men i dag er det sol da!
Postet 22-08-17 kl 09:30 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Haha, Tjorven, de som kalte inn til IT-gjennomgangen var sikkert ekstatiske da de så i Outlook at det fantest et vindu fredag formiddag der INGEN hadde lagt inn møter!
Postet 22-08-17 kl 09:39 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Ellers: God morgen!


Jeg har våknet nesten utsovet i dag, før klokka (som stod på 0615) Ikke at jeg spratt ut av senga eller noe, det skulle tatt seg ut, men det føltes i hvert fall ikke som å bli påkjørt av et tog, som det vanligvis gjør å stå opp. Stormryddet kjøkkenet, akkurat lenge nok til å gjøre meg selv sur ( ), foret minsten og meg selv, og løp langintervaller til jobb, uten sekk, fordi jeg var smart nok til å frakte opptil flere klesskift til jobb i sykkelveska i går. Her er det ny giv i nytt skoleår, altså!


Barna ser ut til å være fornøyde med å være i gang med hverdagen, jentungen i ferd med å bikke over til eksaltert...

Eldste brøt helt uten forvarsel ut i latterkrampe ved middagsbordet i går, så han har det visst også bra. Minstemann ville jo helst levd livet sitt vekselsvis i armkroken min, med ipaden og med togbanen sin, så han syns det er en uting at skolen bryter inn i denne udmerkede livsstilen.
Postet 22-08-17 kl 09:39 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Polyanna: Noe sier meg at de to minste gutta våre hadde kommet relativt godt overens. Togbane må bare byttes ut med bilbane. Men nest etter iPaden bruker han overraskende mye tid på mitt fang. Han kommer nok til å være min "lillegutt" altfor lenge.

Forøvrig tror jeg at du har rett i din antakelse om de som kalte inn til it-gjennomgangen. "Se her da! ALLE har ledig kalender! Nå var vi jammen heldige! Det kan da umulig være noe problem å starte kl 8 bare én gang?"
Postet 22-08-17 kl 09:49 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Minstemann er jo allerede rundt 160 og tar etter bror sin som nærmer seg 190, så det skal bli gøy å se hvor lenge han er min lille kosegutt. Kanskje jeg kan få sitte i HANs armkrok??
Postet 22-08-17 kl 09:51 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Hverdag schmerdag! Jeg elsker fri og ferie, nå smeller det løs igjen med korps for alle mann, svømming to dager i uken for minste fra neste uke, møter i alle slags varianter i skole og korps, tenåring og tjueåring skal ut av huset litt tidligere enn før og i dag måtte jeg pusse tennene på kjøkkenet! I verdens rikeste land! Jaja, vi skal vel få dreisen på det etter hvert. Krever bare at alle er hjemme i fem minutter samtidig så vi får gjort noen avtaler. I juleferien, kanskje?
Postet 22-08-17 kl 10:25 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
..nevnte jeg at både katt, mann og undertegnede må slankes en smule etter ferien og går rundt og er sure og sultne?
Postet 22-08-17 kl 10:26 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Sitat:
Forøvrig tror jeg at du har rett i din antakelse om de som kalte inn til it-gjennomgangen. "Se her da! ALLE har ledig kalender! Nå var vi jammen heldige! Det kan da umulig være noe problem å starte kl 8 bare én gang?"
Høres troverdig ut, ja. En vennlig påminnelse er sikkert på sin plass. Selv om det skulle dukke opp noen, er det slettes ikke sikkert at de får noe som helst med seg av gjennomgangen.
Postet 22-08-17 kl 10:27 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg har fortsatt en 8. klassing som gleeeder seg til skolen.
Postet 22-08-17 kl 10:31 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Ny hverdag her i huset, med nye ting å huske på for skolebarn og foreldrene. Jeg tror jeg stresser mer med det enn noen andre i huset, da. Bombe. Men det går seg vel til.

Effektivt hjemmekontor her, før jeg drar inn til byen for møte og god middag med bra damer. Blir greit å komme seg litt ut av huset, si!
Postet 22-08-17 kl 10:44 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Så fint, Candy!
Postet 22-08-17 kl 10:46 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Så lettende, Candy!

Niendeklassingen fikk valgfaget han ville ha, friluftsliv, og er derfor en Happy Camper. (Høhø)
Postet 22-08-17 kl 11:30 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg synes det er skikkelig morsom lederhumor med sånne møter, Tjorven. (men det er jo selvsagt ikke så taktisk smart)

Vi har startet på vårt nye liv med yngstebarnet som dingler hjemme alene både før og etter skolen. Hun er så utrolig fornøyd med tilliten og svinser rundt i lykkerus. Jeg forventer ikke at det vedvarer, hvertfall ikke iveren etter å rydde ut av oppvaskmaskinen.
Postet 22-08-17 kl 11:34 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Min datter er ikke begeistret over at jeg leverer henne i barnehagen nutildags, gitt.

"ITTE ITTE ITTE ITTE ITTE", er klagesangen fra vi går til bussen, og til jeg har lempet henne av i noen ledige barnehagearmer.
Postet 22-08-17 kl 11:59 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Neida. Hun som har innkalt til IT-møtet mener hardnakket at hun innkalte før det ble bestemt sommerfest. Det tror jeg ikke noe på, for jeg har visst om den sommerfesten siden april. Vel, vel. Jeg er ikke sikker på om jeg prioriterer det IT-møtet.
Postet 22-08-17 kl 12:16 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Et internt IT-møte kl 8 hadde neppe blitt prioritert i min bok.
Jeg sliter nok med kunde i Finland som helst vil starte møtene sine kl 08.30

Kaosuke på jobb. Så vidt hodet over vannet.
Skolestarten gikk veldig bra, men vi oppdager at plutselig er ettermiddagene blitt mye kortere igjen. Middagen er senere og ungene må tidligere i seng.
Postet 22-08-17 kl 13:03 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
08:30 din tid eller hans tid, Mex? Møter 08:30 er vel ikke urimelig, sånn generelt?
Postet 22-08-17 kl 13:27 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Miss Norway sin avatar
Helsinkitid er litt verre da, det kan jeg se.
Postet 22-08-17 kl 14:02 av Miss Norway Miss Norway er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Argh ikke nok med drømmer om død mann, jobbdagen har også vært en slik møkkadag hvor ingenting stemmer.

Elektrikere som trenger stillas, når de får det så har de ikke lov å sette det opp, når du får fatt på noen til å sette det opp nei da skal de ikke ha det.

Rørleggere som er for travle til å komme å ordne gulvvarmen så 1.klassingene fryser på føttene.

Renholdere fra samme bedrift som meg som ikke skjønner hva bestillingen går ut på og påstår at jeg må ordne det selv.

Kortsluttning i eget hode som gjør at knagger havner på feil vegg.

Takk og lov for at dagen snart er over og man kan hjem å ta seg av sin halvkriminelle sønn som i en alder av 13 år enda ikke skjønner forskjellen på mitt og ditt, denne gangen bare farens sykkel.
Postet 22-08-17 kl 14:18 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Jeg liker å kalle inn til møter 14:30 eller 15:00 fredag.
Bruker det stort sett til folk som syter og klager over et eller annet.
De blir så medgjørlige på e-post etter en slik innkalling at det er helt fascinerende.
Postet 22-08-17 kl 14:28 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg liker å ikke ha møter.
Postet 22-08-17 kl 14:33 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg har vært barnevakt i dag, passet pappas lille puddelvalp noen timer. Tre måneder gammelt sjarmtroll som synes det er tryggest å sove inntil benet mitt mens jeg sitter ute på trappa
Postet 22-08-17 kl 15:46 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
8.30 norsk tid. Et par møteinnkallinger til 8 norsk tid også.
Syns det er tidlig nok jeg da. Går greit nok for min egen del, men stort sett skal jeg ha med meg andre som sjelden er å se på kontoret før kl 9.
Postet 22-08-17 kl 16:34 av Mex Mex er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no