Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 24-03-20 kl 08:36 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 35

Kommentarer

Gammel
007 sin avatar
Jeg skal på kontoret i dag. Jeg har noen ting som må fikses, så jeg har god grunn, til og med. Og litt dårlig samvittighet. Men med eget kontor, kun tre i ledelsen til stede, god avstand i lunchet og en stor flaske antibac bør det gå bra.
Postet 24-03-20 kl 09:06 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg er hjemmekontor lei. Men ellers så har jeg det fint.
Postet 24-03-20 kl 09:17 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
I dag står visst løkkeskrift på planen til 9-åringens store fortvilelse. Så jeg må nok grave dypt i tålmodighetsskuffen i dag, og kanskje til og med finne frem noen godsaker jeg kan lokke med.

Ellers skal jeg lese om RPA (robotic process automation) i dag.
Postet 24-03-20 kl 09:20 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn. Jeg koser meg i Lufthansas telefonkø. Jeg er i karantene, både flighten og konferansen jeg skulle på er kansellert, og de har ingen fungerende onlineløsning for dette. Yay.
Postet 24-03-20 kl 09:33 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar


Jeg sovna ikke før fire i natt, og røykvarsleren bestemte seg for å si fra om lavt batteri ti over halv seks.

Postet 24-03-20 kl 09:36 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg glemte å vekke 14åringen, heldigvis så har han kort vei i disse coronatider.
Postet 24-03-20 kl 09:36 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har gått lang morgentur i dag i håp om at det skulle gjøre ting litt bedre, men jeg er ikke akkurat lett til sinns om dagen.

Jeg begynner å kjenne på at selv om det ikke ble gjort samfunnsøkonomiske beregninger når man stengte ned alt, så kan man kanskje begynne å vurdere dette snart?
Postet 24-03-20 kl 09:36 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Fant heldigvis ut at Lufthansa lar deg rebooke også etter egentlig avreisedato, så jeg la på. Det er grenser for hvor mange ganger jeg orker å høre den fæle boksemusikken deres på loop.

Det føles veldig fjernt at jeg egentlig skulle dratt på konferanse i dag.
Postet 24-03-20 kl 09:42 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Har vakt på kontoret idag og det er deilig. Vi er tre stk her. Noen må være her hver dag og idag er det min tur. Fabelaktig å sitte på kontoret mitt og ha to kollegaer nedover gangen.
Postet 24-03-20 kl 09:44 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
God morgen!
Jeg er på kontoret, vi er vel ca 3 stykker igjen her, så her er det rolig. Resten av uka blir muligens hjemmekontor for å avløse mannens lærerplikter. Kjenner jeg er spent på nyhetene fra regjeringen i dag.
Postet 24-03-20 kl 09:47 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg savner kontor!
Postet 24-03-20 kl 09:48 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Slenger meg på gjengen som er lei hjemmekontor, og savner kontor og kollegaer.
Postet 24-03-20 kl 09:54 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Jeg er på kaffekopp 3 eller 4 allerede og har straks det ukentlige planleggingsmøte. Koselig å prate med folk på på Teams i alle fall.

Fint vær, så dette lover bra.
Postet 24-03-20 kl 09:55 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
GeekyGirrrl sin avatar
Hei hei, fra hemma kontoret..
Enig med Tjorven, jeg reagerer på at det ikke er med samfunnsøkonomer og finansdepartement i beredskapsutvalget, den delen må også inn i ligningen her.

Ellers så skal tiåringen ha hangout med klassen nå så jeg får ikke gått i mitt møte, fordi vi bare har et headset. :ilandsproblem:
Postet 24-03-20 kl 09:57 av GeekyGirrrl GeekyGirrrl er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg tenker at det er helt greit at det er folk som kan smittevern og folkehelse som tar beslutningen når krisen oppstår. Men så må det gjøres mer omfattende vurderinger etterpå. Jeg mener at vi nå har kommet til "etterpå".
Postet 24-03-20 kl 10:00 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Vi er minst 8 på jobb, men jeg har god avstand til de andre.

Jeg er sliiiiiiten. Sikkert god blanding av omstendigheter, oppstart medisin og muligens allergi.
Postet 24-03-20 kl 10:16 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har hatt noen beintøffe samtaler med ungdommer som synes det er fælt å miste nettverket sitt i hverdagen. Da blir det en liten dråpe i havet at jeg føler meg ensom i min leilighet, jeg er tross alt voksen og har et annet nettverk rundt meg.

Jeg har kaffe på hjemmekontor. Det får være dagens lyspunkt.
Postet 24-03-20 kl 10:33 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Hejsann från hemmakontoret! 10-åringen er techsupport for en kompis med ny PS4, tenker de får gjøre seg ferdig før dagens hjemmeskole starter.
Postet 24-03-20 kl 10:43 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Heisann fra hjemmekontoret som i dag innehar lærer/rektor/assistent/SFO-rollen!

Det innbærer at jobbing foreløpig består av å svippe innom epost og Yammer innimellom oppfølging av førsteklassingen. Det å skulle begynne på noe som krever konsentrasjon ender bare med frustrasjon. Nå har skolebarnet friminutt med legobygging. Forrige friminutt besto av trampolinehopping.

Jeg er imponert over hvor godt begge skolebarna innfinner seg med situasjonen, altså. Jeg hadde trodd dette skulle bli mye verre. Ikke minst for introverten meg som litt for mye av tiden drømmer om en eremitthule helt for meg selv.
Postet 24-03-20 kl 10:46 av Timar Timar er aktiv nå
Gammel
celebelen sin avatar
Det er nok mange som sliter nå, Blondie. Håper det hjelper dem å snakke!

Det blåser en del her i dag, Jeg la plutselig merke til at naboens trampoline ikke står den sto i går. Mistenker at den kan ligge hos en av naboene lenger ned...
Postet 24-03-20 kl 11:34 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Foreløpig har de fleste fnist av plumpte pappavitser, da finnes det fremdeles håp.
Postet 24-03-20 kl 11:42 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Eg beundrer fjortenåringen grenselaust. Ho kjører på. Og me er framleis gode venner. Eg og er jo egentlig eremitt som treng å ha masse tid aleine.
Men eg er trøtt og lei i dag, og ønsker gjemmekontor i tillegg til hjemmekontor. Men det ordner seg vel.
Postet 24-03-20 kl 11:48 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Ok, jeg har komplett mistet arbeidslysten i dag.
Postet 24-03-20 kl 12:58 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
GeekyGirrrl sin avatar
Det er UMULIG å gjøre noe som helst når man skal følge opp en giddalaus tiåring og en mannevond treåring..
Postet 24-03-20 kl 13:35 av GeekyGirrrl GeekyGirrrl er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Jeg har null arbeidslyst og er bare tom idag. Tror egentlig det er fordi jeg har så mye å gjøre at jeg ikke vet hvilken ende jeg skal begynne i.
Postet 24-03-20 kl 13:51 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Jeg skal på spinning i dag. Via facebook. :gleder meg:
Postet 24-03-20 kl 15:08 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Endelig har også jeg debutert på Teams.
Postet 24-03-20 kl 15:27 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Så spennende, Toffskij! Hele mitt liv er nå på Teams føles det som.
Postet 24-03-20 kl 15:55 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Magica sin avatar
Teams-o-rama.
Postet 24-03-20 kl 15:57 av Magica Magica er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Det kan bli mye Teams framover, foråsiresånn.
Postet 24-03-20 kl 16:02 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jepp, her er det Teams for alle penga. Tanken har slått meg at det kanskje er litt for lettvint. :alltid på jobb:
Postet 24-03-20 kl 16:08 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
IT-avdelingen hos min arbeidsgiver liker ikke Teams, så vi bruker Skype isteden. Men en del av leverandørene mine har Teams, så jeg har vært med på møter der også. Uten at jeg helt ser den store forskjellen.

I dag skulle jeg egentlig arrangert et gigantisk verksted (les: workshop) med 60-70 deltakere på et hotell i nærområdet ... vel, det ble ikke helt sånn. Men vi skal forsøke å gjennomføre det samme møtet på Whereby like over påske. Jeg er ikke sikker på at det gir like god effekt, men det er verdt forsøket.
Postet 24-03-20 kl 16:14 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Zoom er best, så Teams og så Skype. Skype er elendig til å presentere noe annet enn rene slides uten noen andre medier som video- eller audioklipp.

Både Zoom og Teams har prettyfilter på kamerafunksjonen. #shallow

Zoom er best for sosial kontakt med mer enn 4, der kan du se video av alle.
Postet 24-03-20 kl 16:21 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Sånt prettyfilter støtter nok ikke min laptop. Jeg får ikke engang mulighet til å viske ut bakgrunnen i videosamtale Teams.
Postet 24-03-20 kl 17:25 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Hvor er det filteret, CD? Jeg får bare blurret bakgrunn, ansiktet får jeg ikke fikset.
Postet 24-03-20 kl 20:37 av ingling ingling er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no