Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Freffe

Postet 01-03-19 kl 07:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 23

Kommentarer

Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen.

Jeg har sovet helt elendig i natt. Så jeg har gitt opp og bare stått opp. Ute har det kommet snø, det var som forventet, selv om mars er første vårmnd så er det først og fremst den store snømnd her.

Jaja, vinterferie neste uke, dvs jeg skal ikke ha så mye av det, det har dukket opp det ene møtet etter det andre, men det blir nå i alle fall fri fra lærerdelen.
Postet 01-03-19 kl 07:43 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God det straks er helg. Jeg er så sliten at jeg glemte både mellomstes trening og min PT-time i går. Overleve noen timer på jobb først.
Postet 01-03-19 kl 08:38 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Addison sin avatar
Mars! Fredag!

Sånn, tilbake til trøtt- og travelmodus, ikke helt god kombo, men bring it on! Hjemmekontor, må få pakket innimellom jobbing, av gårde til regnbyen i kveld. Middag på OSL tenker jeg, så litt tidlig opp dit. Huhei hvor det går!
Postet 01-03-19 kl 08:45 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Mars,endelig! Vi har vår, men det er meldt kaldere. Vi får alltid noe snø i mars.
Postet 01-03-19 kl 08:50 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Det er frost på bakken, men har håp om at sola tar nuven av den i løpet av dagen.

Det er mars og bare en måned til NM. Plutselig veldig kort tid igjen, i går var det jo to måneder til.
Postet 01-03-19 kl 09:12 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Morn! Tidlig på jobb i dag også. I dag skal jeg finpusse på noen dokumenter, vente i spenning på respons på tilbud, jobbe litt i produksjonen, og i kveld skal mannen og jeg på pop up-restaurant med godkokken.
Postet 01-03-19 kl 09:25 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Mannen min reiser bort denne helgen for å feire sin fars 70-årsdag. At jeg og ungene ikke kunne delta på feiringen er utenfor min fatteevne, men det er nå sånn den familien er skrudd sammen.

Vi er nå inne i de to travle månedene i året der det både er fotball og håndballsesong, så jeg skal frakte unger både hit og dit hele helgen. (Og noen andre må frakte ungene mine også, for at det skal gå opp.) Snuppa skal dømme sin første kamp med offside-regel, men jeg tror at jeg synes det er mer skummelt enn hun gjør. Du vet aldri hvilke gærne foreldre som kan befinne seg på sidelinja.
Postet 01-03-19 kl 09:32 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Det er noe av det rareste jeg har hørt, Tjorven, at man ikke inviterer godt voksne barns partner og barn, dvs. egne barnebarn, til en slik feiring. Folk altså!
Postet 01-03-19 kl 10:00 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Tre undervisningstimer/4,5 klokketimer til en ufattelig etterlengtet vinterferie!
Postet 01-03-19 kl 10:36 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
På jobb, men går hjem om 2,5 time.
Postet 01-03-19 kl 10:44 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Ru sin avatar
Stratos Salty Caramel.

:farvel alle intensjoner om å spise mindre sjokolade:
Postet 01-03-19 kl 11:52 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Addison: Selve 70-åringen vet ikke noe. Han tror han skal på teater med sin kone (i en annen by enn der han bor). Det er mannens yngste søster som arrangerer, og hun har en bittelite datter og har akkurat kastet ut samboeren, så hun følte vel kanskje for å slippe å forholde seg til barn og ektefeller. Jeg og Snuppa skulle gjerne vært der, men knerten erbateglad til
Postet 01-03-19 kl 12:55 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Så merkelig, Tjorven - enig med deg. Jeg hadde nok reagert på samme måte.

Når er håndballsesongen slutt for dere? (Vi har en spiller som har forsvunnet helt i vinter, slukt av håndballen. )
Postet 01-03-19 kl 12:59 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Knerten har sin siste kamp den 24. mars, mens snuppa er ferdig i april en gang. Men siden håndballen har kamper hver eneste helg i sesongen, så starter de med cuper når sesongen er over. Og det er mange cuper for de lagene som ønsker det.
Postet 01-03-19 kl 13:09 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Skjønner. Det er jo en annen krets, men da tipper jeg jentene her heller ikke er ferdige før i april.
Postet 01-03-19 kl 13:34 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Håndballkretsen er den samme (for den er mye større). Knerten spiller kamper fra Eidsvoll i nord til Tistedal (Halden) i sør. Det er litt flere jentelag i serien, så snuppas serie er heldigvis noe mindre geografisk spredd, men hun skal til Spydeberg på søndag.

Fjorårets fotballkamper for snuppa skjedde innenfor (eller umiddelbart utenfor) Ring 3.
Postet 01-03-19 kl 13:54 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Aha, der ser man hvor lite jeg veit. Den kanskje aller ivrigste håndballspilleren på fotballaget spiller for så vidt i Oslo (men hun greier å vedlikeholde fotballen samtidig. Andre tar mange måneder helt treningsfri).
Postet 01-03-19 kl 13:58 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Snuppa trener noe mindre fotball i håndballsesongen, og kutter helt ut håndball om sommeren. Men jeg er veldig spent på hvor lenge hun klarer å jonglere to idretter. Personlig mener jeg at det er altfor mye allerede, men det er fordi jeg mener at man bør møte på alt når man først er med. Snuppa og mannen min mener at begge idrettene får leve med at hun ikke kan møte på alt.

Men jeg hvis hun må ta et valg vet jeg ikke hvilken idrett hun velger, for hun fikser begge deler ganske greit. Og nå innser også den (utenlandske og noe overaktive) hovedtreneren for fotballaget at det har noe for seg å ha en håndballspiller på fotballbanen, for hun gjør en del valg som de de "rene fotballspillerne" ikke tar, men som han oppfatter som smått geniale. Snuppa fikk nemlig tilbud om å spille treningskamp med J17 denne helgen (ja, jeg er litt stolt ). Men hun takket nei siden hun hadde tatt på seg dommerjobb allerede.
Postet 01-03-19 kl 14:22 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Det er vel kun sluttspill/kvalik. som går i april om noe, når det gjelder håndball. I region vest er alt ferdig i mars.
Jeg gleder meg til frihelger.
Postet 01-03-19 kl 15:04 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Vi har kamper frem til påske i kretsen vår.
Så ingen frihelger enda. Så er det en mnd pause før cupene begynner og beachhåndballen må vi
Postet 01-03-19 kl 15:44 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Snuppa må stå over beachhåndball i år. Det gikk over stokk og Stein i fjor, og knærnehennes tålte det slett ikke. Endadet var skikkelig gøy.
Postet 01-03-19 kl 15:50 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Vi har ikke beach-serie. Men vi har egen beachbane, så det blir nok noen treninger der når været tillater det. Her er det bare regionsmesterskapet i beach, og det er i juni.

(Og det heter ikke krets i håndball, det er regioner. )
Postet 01-03-19 kl 15:56 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Jeg har faktisk klart å ikke spise sjokolade en hel måned.

Er helt sinnsykt sliten etter en uke med tre kveldsmøter og et heidundranes prorgram på jobb med en del brannslukking og samtaler og barnevern og veiledning av en som skal prøve seg i arbeidslivet etter tre år utenfor.
Postet 01-03-19 kl 19:13 av Pamina Pamina er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no