Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Nyttårssøffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Nyttårssøffe

Postet 01-01-17 kl 08:00 av Kaffestuggu

Godt nytt år!

og kaffe.

Kommentarer totalt 30

Kommentarer

Gammel
Appelsin sin avatar
Godt nytt år, alle sammen!
Postet 01-01-17 kl 09:43 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Siste julemorgen, sammen med minsten.

Lurer på når jeg skal vekke de store. Det gjelder å finne den perfekte balansen mellom det å ha sovet nok til ikke å være sur halve dagen, men likevel ikke for mye til å sovne på er fornuftig tidspunkt i kveld.
Postet 01-01-17 kl 09:45 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Vi er flere som har forsøkt oss på den balansen, Appelsin. Nå er tre av fire våkne, og jeg har egentlig større tro på at ungene skal klare å holde humøret enn at jeg skal gjøre det.
Postet 01-01-17 kl 09:56 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Tåtti sin avatar
Godt nytt år! Julen slutter i dag; julepålegget synger på siste verset og mannen har begynt å ribbe juletre. Vanlige søndagsting som kjøring av ørten vaskemaskiner står på min plan.
Postet 01-01-17 kl 09:59 av Tåtti Tåtti er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Ingen god start på det nye året. Hatt ei dårlig natt.
Postet 01-01-17 kl 10:06 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Hjertensfryd
Postet 01-01-17 kl 10:25 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen.

Jeg sovna nærmere 5, så hvorfor jeg er våken nå må gudene vite. Jeg har tenkt å la ungene sove så lenge de vil, får heller vekke dem i rimelig tid i morgen, tirsdagen blir tøff okkesom.
Ingen planer i dag, vaske en maskin klær, og sløve som jeg har gjort resten v jula, om vinden roer seg kan det hende jeg går meg en tur

på hjertensfryd, håper dagen blir bedre enn natt.

Godt nyttår til dere alle.
Postet 01-01-17 kl 10:40 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn! 11-åringen har fått kake og gaver. Nå frokost før vi skal lage dobbel familiebursdag.

Hjertensfryd
Postet 01-01-17 kl 10:59 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Godt nytt år, alle dere fine FP-venner! Jeg har vondt i hodet og vondt i ryggen, men turbuksene er på og det er vakker barfrost ute, så det blir tur snart.

Klem til deg, hjertensfryd! Håper du får bedre dager og netter videre.
Postet 01-01-17 kl 11:53 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Klem til Hjertensfryd.

Litt lite søvn, men ok, det går seg nok til.
Skal i alle fall ut i det fine været i dag, det er helt sikkert. Utenom det har jeg ikke så mange planer. En dag for litt ettertanke kanskje.
I morgen er hverdagen tilbake, på tirsdag starter ungene på skolen igjen.

Godt nytt år.
Postet 01-01-17 kl 11:56 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Godt nytt år, fine FP-folk! Og en ekstra klem til Hjertensfryd.

Skikkelig dårlig natt her og. Nå har vi hatt omgangssyke både julaften, nyttårsaften og der imellom, så nå kan vi få fred, syns jeg!
Postet 01-01-17 kl 11:57 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Både unger og vi voksne skal i full gang fra i morgen, så det er bare å snu døgnrytmen hardt og brutalt. Ut i sola er planen. Snart.
Postet 01-01-17 kl 12:01 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Godt nyttår til alle FP-ere! Vi skal hjem fra svigernyttårsferien i dag, men ikke før godt utpå ettermiddagen, sånn at vi kan lunte rundt og gjøre ingenting en god stund først. Bra planlegging!
Postet 01-01-17 kl 12:21 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Godt nytt år! Jeg er den eneste som har stått opp foreløbig, så jeg får vel begynne med frokosten snart. Ellers er planen for dagen egentlig ikke stort annet enn å lage middag og se Sherlock, så jeg tror det skal bli overkommelig.
Postet 01-01-17 kl 12:22 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen. Jeg har kvalitetstid med lillesøster og ser High School Musical. Planen for dagen er mest å komme seg litt ut i det fine været.

Skilpadda: hvor ser du Sherlock i dag?
Postet 01-01-17 kl 12:31 av Blå Blå er ikke aktiv
Oppdatert 01-01-17 kl 12:40 av Blå
Gammel
Toffskij sin avatar
Sherlock!
Postet 01-01-17 kl 12:41 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Her har vi ogå prøvd å finne balansen for søvn. Det er ingen kjære mor i morgen.
Postet 01-01-17 kl 13:03 av star star er aktiv nå
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg kobber for å få opp gutteslampene nå. De har heldigvis fri i morgen også.
Postet 01-01-17 kl 13:22 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Her har en av to unger våknet. Han eldste kan nok sikkert sove til 4 om han får lov.
Postet 01-01-17 kl 13:25 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Den første som stod opp her var 7-åringen. Da var klokka 11. Det blir værst for meg som starter på jobb i morgen, de andre har til tirsdag før de må tidlig opp.

Hjertensfryd.
Postet 01-01-17 kl 13:28 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Nessie sin avatar
Sherlock

Litt ski på TV nå, og så blir det henting av barn i ettermiddag. Lyst pakke ned hele jula, men tror kidsa setter pris på at det er litt julestemning når de kommer. Jeg derimot, er litt ferdig med jul.
Postet 01-01-17 kl 13:46 av Nessie Nessie er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Oioioi. QI-maraton på BBC Brit. Og jeg som skulle svosje og shine i dag!
Postet 01-01-17 kl 13:50 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Sherlock hvor?
Postet 01-01-17 kl 14:22 av star star er aktiv nå
Gammel
Nessie sin avatar
Trodde de lå på Netflix, men kommer fortløpende. https://www.nrk.no/kultur/ny-sherloc...lix-1.13285708
Postet 01-01-17 kl 15:01 av Nessie Nessie er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Godt nyttår! Vi hadde overnattingsbesøk, og fikk oss en fin tur i skogen før de reiste hjem. Resten av dagen blir det nok tv, sløving og resterydding.
Postet 01-01-17 kl 16:24 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Fakse sin avatar
Godt nyttår! vi er i gang med "Driving home from Christmas" etter en fin nyttårshelg på øya hos mine foreldre. Har vært rolig og med masse god mat. Skal bli godt med hverdag igjen tror jeg. Nyttårsforsettet er å være snill mot mitt fremtidige jeg. Første start på det er at jeg har laget ukemeny for uka som kommer.
Postet 01-01-17 kl 17:36 av Fakse Fakse er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
God ettermiddag. Har ryddet ut jula og prøver å skape litt normalitet her. Har hatt noen heftige dager, etter at vi ble tilkalt til sykehuset kl. 3 natt til nyttårsaften og trodde vi kom til å miste mamma. Vi trodde vi tok farvel, men så snudde det plutselig og nå går vi alle her i et vakum, føler på søvnmangelen, og vet ikke hva som skjer framover. Hun er fortsatt grusomt dårlig.

Ekstra slitsomt fordi alle mannfolkene er fullstendig i følelsenes vold og/eller handlingslammet, mens jeg er den som reagerer på kriser med å være rasjonell og tilsynelatende uberørt, og derfor blir den som må ordne alt praktisk.
Postet 01-01-17 kl 17:53 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Pamina sin avatar
Så vondt å høre Stompa, hva skjer med moren din?
Postet 01-01-17 kl 18:11 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Stompa:
Postet 01-01-17 kl 18:30 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
til Stompa.

Jeg har snødd døgnet etter 1,5 uke med juleferie, så kommende uke blir vel det en kaller helvetesuken. Men jeg har kost meg da, i julenettene, med julelys, en god bok, strikketøy, diverse på TV og rikelig mengder med rødvin. Alt har heldigvis sin ende, og jeg ser frem til hverdag igjen.
Postet 01-01-17 kl 19:55 av 007 007 er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no