Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tiffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tiffe

Postet 17-07-18 kl 07:19 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 34

Kommentarer

Gammel
Miss Norway sin avatar
Først? Wow. Sjelden vare! Men jeg sitter i et fly og venter på at det skal gå fra gate, og var følgelig oppe før fuglene kvitterte flatulens.
Postet 17-07-18 kl 07:59 av Miss Norway Miss Norway er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Vi har snirklet oss ned fra fjellene. Først buss for tog, så lokaltog av den eldgamle typen og til slutt lyntog. Nå er vi i Kanasawa og skal utforske samuraiene.
Postet 17-07-18 kl 08:20 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Spennende, Blånn! Hvor går din reise i dag, Missa?

Jeg er bare oppe og vaker. Har sendt avgårde mann, eldstedatter og nevøsommergjestene på fjelltur. Selv skal jeg henge med de minste ved bassenget. Men sove litt til først. Det er jo ferie.
Postet 17-07-18 kl 08:26 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Mornings fra hotellseng! Jeg og minste ser på NRK super, må snart få opp de andre så vi rekker frokost og bading før utsjekk og Lilleputthammer. I går badet vi nesten to timer, så det tar sin tid!
Postet 17-07-18 kl 08:46 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg våknet av at det regnet i natt, det var en ny opplevelse. Det blir bra for hagen. Lite planer i dag, dagene går langsomt av sted.
Postet 17-07-18 kl 09:07 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Kvitterte flatulens!

Jeg har nok en gang klart å pådra meg en vondte pga. trening. Herregud, romaskin er ikke akkurat ekstremsport. Så nå har jeg sendt mail til naprapaten i etasjen under og håper at de har noe ledig i dag. Jeg føler at halve lønna mi går med til naprapat for tiden. Vondt meg her og vondt meg der. Stønn! :gammal:
Postet 17-07-18 kl 09:14 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Våken, så vidt. Glad vi ikke satset på første fergen over til Senja. I går kom solen tilbake på turen vår og vi gikk se midnattssolen fra Andenes, helt magisk! Og værmeldingen gir uken på Senja ser lovende ut, kanskje det blir bading.
Postet 17-07-18 kl 09:16 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Martis: Andøya i solskinn er fantastisk! Været kunne jo forsøke seg på å holde seg fint slik at jeg får oppleve det samme.

Vi har siste hele feriedag i Riga. Familien er, for å si det mildt, ikke helt samstemte på hva vi vil gjøre. Knerten vil sitte på wifi i leiligheten og spille. Snuppa vil gå på sminkebutikker og handle for mine penger. Mannen min vil øke antall samlede øl i øl-appen sin. Jeg aner ikke hva jeg vil, men synes vi burde være flinkere til å ta hensyn til hverandre. Ja, ja - dette er vel en kjent ferieproblemstilling.
Postet 17-07-18 kl 09:44 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Oppdatert 17-07-18 kl 10:26 av Tjorven
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen fra fjellheimen.
Vi har en rolig morgen. Dagens planer er dyra på seteren, bade og dra på langtur i fjellet på hest
Fantastisk solnedgang var det også i går, deilig temperatur også, vi bada i det lille fjellvannet.
Postet 17-07-18 kl 09:46 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Veldig velkjent, Tjorven, vi går ut på ferie sammen på fredag og har fremdeles ingen planer. Snart hverdag!
Postet 17-07-18 kl 09:48 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Andøya i fint vær er nok noe av det fineste som er.

Vi er fortsatt i Oslo, og jeg syns nok det er altfor varmt her for å være ærlig. Men jeg holder nok ut både i dag og i morgen.

I dag skal vi grille er planen.
Postet 17-07-18 kl 09:50 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Jeg er hjemom en tur for å hente pøbelprinsesse og avlevere bonussønn og kjæreste på flyplassen. VI har lagt inn felleslunsj mellom ankomst og avgang.

I går kveld vasket jeg ca en million håndklær og ditto sengetøy og hang det ut til tørk. I natt regnet det katter og hunder for første gang på ukesvis. /

I morgen skal jeg tilbake til sommerhus og siste etappe av ferien. Skal bare besøke barnebarnet mitt først.
Postet 17-07-18 kl 09:50 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn. Ferie og feber på tredje dagen. Passer dårlig med alle prosjektene jeg skulle gjøre nå etter Spaniatur. Hiver innpå paracet og gjør så mye jeg orker. I dag: kjøpe beis og beise terasse.
Postet 17-07-18 kl 10:05 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Ja, skulle gjerne ha hatt en ekstra dag her, men nån har vi vært på farten i ni dager og ungene er veldig klare for å få et langt stopp uten mye planer. Kystriksveien og Lofoten har vært mye å ta innover seg.
Postet 17-07-18 kl 10:18 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
-ea- sin avatar
Morn i kaffebloggen. Jeg leser nesten hver dag, men skriver sjelden.

Nesten misunnelig, Martis. Var et par turer på eventyrøya nettopp og tipper antall campende på Ersfjordstranda når nye høyder denne uka.

Tilbake på jobb etter par uker ferie, og det er jo litt dumt at det ble ordentlig sommervarme nå. Men lite bemanning så jeg kan ikke ta noe uplanlagt fri.
Postet 17-07-18 kl 10:41 av -ea- -ea- er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Å fysja så kaldt det er i dag. Og for noen tordenskrall! Men det blir ein bra dag sammen med små søte nevøer.
Postet 17-07-18 kl 10:49 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Hvor er det kaldt i dag?
Her er det allerede 22 grader.det er meldt 26 og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal holde ut dagen.
Postet 17-07-18 kl 10:55 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen. Vi er på hytta i Trysil og bader dagen lang. ( hytte ved innsjø mot vannet) så ungene bader og fisker.
Idag må vi ut å kjøpe beis blant annet.
Postet 17-07-18 kl 10:58 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg vil også ha kulde.
Postet 17-07-18 kl 11:03 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Her er det overskyet i dag, så jeg kan trekke fra alle gardinene og lufte ordentlig! Det hjelper jo litt. Så får vi bare prøve å overse at det er meldt opp mot 32 grader i dag. Vi skal en tur på ettermiddagskino, der pleier det i det minste å være litt kjølig!

Andøya er kjempefin, ja, og Senja også; så bra at været ser ut til å være på deres side, Martis.
Postet 17-07-18 kl 11:43 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Her er det meldt veldig varmt og litt overskyet. Vi har ikke bestemt oss om vi skal på den lokale stranden eller på jazzfestival (og badeland).
Postet 17-07-18 kl 12:35 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Ikke kaldt i oslo idag iallefall... Rolig morgen her. Skal til drøbak idag og besøke svoger på ny hytte. Vi har planlagt shopping på ski storsenter for både jeg og ungene er i desperat behov for klær.
Postet 17-07-18 kl 12:56 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God dag! Vi er på småbruket vårt, og jubler sammen med bøndene over regnet som endelig kom. Vi gruer oss til lynene som følger med, dog, ettersom vi er midt i skogbrannfeltet og omringet av meget tørre trær.

I år trenger naboene høyet vårt, så vi har slått, vendt og lempet høy så det holder. Siden vi visste at regnet skulle komme, holdt vi på til halv elleve i går kveld. Vi fikk alt inn også, og core-musklene fikk seg en runde de sent glemmer.

I dag er det innedag, samt litt handling. Neste prosjekt er å kitte vinduer og reparere slåmaskin og tohjulstraktor. Kitte vinduer har jeg ikke gjort før, så det blir sikkert gøy.
Postet 17-07-18 kl 13:41 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Så bra Eia! Bøndene trenger alt for de kan få i år! Well done.
Postet 17-07-18 kl 13:49 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Cuyahoga sin avatar
Kan rapportere at det er behagelig i Ringvebukta, Teo.
Postet 17-07-18 kl 13:57 av Cuyahoga Cuyahoga er ikke aktiv
Gammel
Vi pakker til enda varmere strøk. Tar med så lite som mulig.
Postet 17-07-18 kl 14:46 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Vi er i Montenegro og her er det faktisk både overskyet og akkurat passe varmt. Eventuelt så er vi bare godt aklimatisert etter tropesommeren hjemme. Båttur i Kotorbukta straks.
Postet 17-07-18 kl 15:12 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Pakker bikini og ulltøy. Ulltøyet føles litt malplassert her hjemme akkurat nå, men godt mulig det blir brukt dit vi skal. Ikke at jeg bryr meg, det er stedet som er ferien. Været kan ikke ødelegge.
Postet 17-07-18 kl 15:15 av star star er aktiv nå
Gammel
Addison sin avatar
Her er det varmt!! Vi startet dagen med reningsøkt utendørs, og så aquafitness aka vannaerobic. Svetten siler med mindre man er under vann eller sitter dønn i ro ytterst på piren i svalende vind. Alle gjør akkurat det de vil når de vil. Og de fleste er blide, mye av tiden. Resortferie med AI er nokså digg altså!
Postet 17-07-18 kl 16:41 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Minerva sin avatar
32 grader i fergekø i Gøteborg... :svett:

Så bra du vasket i går, Pøblis, så det kom litt regn i natt.
Postet 17-07-18 kl 16:54 av Minerva Minerva er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det er veldig varmt i Riga også. Og vi har ikke air condtition i leiligheten. :svett:

Jeg har ropt til min førstefødte på escape room i dag. Det var en aktivitet vi gjorde i et forsøk på å gjøre noe morsomt sammen. Jeg er ikke riktig sikker.

Men jeg har fått kjøpt garn.
Postet 17-07-18 kl 17:01 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Jeg er spent på Spania og strender med eldste, Tjorven. Hun har badet minimalt med oss andre i år. Noe har skjedd siden i fjor. Tipper god mat og noe shopping frister litt.
Postet 17-07-18 kl 17:45 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Ea: var mange med båten over og bobiler «overalt» så helt tydelig at Senja har fått et oppsving som destinasjon! Vi skal til Ersfjord og jeg har lyst å gå Segla, selv om alle gjør det. Ellers blir det fjell og forhåpentligvis strender her på sørsiden.
Postet 17-07-18 kl 18:44 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Selma sin avatar
Vi har levert leiebilen og hentet vår nyinnkjøpte bil i dag. Til helga blir det roadtrip til Palm Springs og LA
Postet 17-07-18 kl 21:48 av Selma Selma er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no