Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Adventskalenderbloggen

Mens vi venter - 24



Hver morgen fra og med 1. til og med 24. desember blogges en luke i kalenderen, og her kan man finne noe hyggelig eller morsomt eller nyttig eller fint eller gøy; bilder, vers, aktiviteter, oppskrifter, sjokolade ... Det er bare lukeutøvernes fantasi som setter grensene.
Rangér dette innlegget

Mens vi venter - 24

Postet 24-12-08 kl 08:00 av Kalenderpiken
Oppdatert 24-10-10 kl 20:31 av Kalenderpiken (vedlegg)






Her finner dere et lite tidsfordriv som kanskje kan korte ventetiden til julen ringes inn. Det er jo ikke alle som bryr seg om å se "Tre nøtter til Askepott" om igjen, har jeg forstått. Det er selvsagt også mulig å spare det til senere i julen når man er lei av å leke med julegavene sine.


(Figuren er bare en teaser, selve kryssordfilen er i vedlegget nederst i blogginnlegget.)

Jeg har ikke etterstrebet å lage noe vanskelig kryssord, så man trenger neppe å være erfaren kryssordløser for å få det til. Det kan være en fordel å ha plukket opp bitte litt fra FP. Det kan vel også nevnes at gaten har form av en … *kremt* … limerick.

Kryssordet er tilpasset utskrift på liggende A4 og man må ha Adobe Reader (gratisprogram for lesing av pdf-filer) eller noe annet egnet for å åpne den vedlagte filen.

Som bonus har jeg lagt ut en tilpasset versjon av adventsfortellingen jeg egentlig hadde tenkt å plage dere med i desember.
De fargede rutene med tall i i kryssordet, danner til sammen et løsningsord som man skriver inn i adressefeltet i nettleseren slik: http://løsningsord.blogspot.com
(Hvis det er noen som har aversjon mot å løse kryssord,
kan de jo godt prøve å gjette seg fram til løsningen, det er bare elleve bokstaver. Eventuelt kan de trygle og be eller smiske og kanskje få løsningen oppgitt under løfte om å ikke gi den videre til andre.)

Enjoy!

Vedlagte bilder
Filtype: pdf kryssord_oo_025_new.pdf (73,5 KB, 15 visninger)
Nylige blogginnlegg av Kalenderpiken

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no