Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Adventskalenderbloggen

Snart er det jul igjen - 11



Hver morgen fra og med 1. til og med 24. desember blogges en luke i kalenderen, og her kan man finne noe hyggelig eller morsomt eller nyttig eller fint eller gøy; bilder, vers, aktiviteter, oppskrifter, sjokolade ... Det er bare lukeutøvernes fantasi som setter grensene.
Rangér dette innlegget

Snart er det jul igjen - 11

Postet 11-12-10 kl 07:00 av Kalenderpiken

FORELDREPORTALENS FANTASTISKE FØRJULSTRADISJON
3. årgang

11
[1 Toffskij] [2 Kirsebær] [3 Gaia] [4 Lorien] [5 Kasia] [6 Teofelia]
[7 apan] [8 Interference] [9 Tallulah] [10 Bobbelur] 11 Lille Ru [12 tink]
[13 Divine] [14 Saint] [15 kokosbolle] [16 Flubby] [17 smilefjes] [18 007]
[19 Nessie] [20 Harriet Vane] [21 nolo] [22 Koma] [23 Kanina] [24 Skilpadda]


---

Lille Rus lukeinnlegg:

O'julepynt med din glede.

Advent er ventetid, har jeg lært Knotten. Da venter vi på at det skal bli jul og julaften, for da feirer vi bursdagen til Jesus.
Advent kunne like gjerne betydd noe annet. Masetid, ryddetid, pyntetid, stressetid, husarbeidstid og GenereltMasogKaos-tid. Jeg kunne fortsatt i det uendelige, kjenner jeg.
For til jul må det jo være rent og pent! Som om man ikke har nok man skulle gjort i førjulstiden, med julepynt og julebakst og julegavehandling.
Jeg liker ikke husarbeid. Virkelig ikke. Kanskje mangler jeg et gen, kanskje er jeg bare så geniunt opptatt av livskvalitet at jeg velger vekk alt som er kjedelig. Men til jul! Da må man ta seg i nakkeskinnet.
Akkurat i år har jeg løst det med å ha barnedåp i begynnelsen av desember. Dermed ilte min mor og min svigermor til og fikk ryddet og shinet Ruhjemmet, og vi trenger bare holde standarden sånn nogenlunde frem til jul. I og med at det er en løsning som ikke passer for alle, har jeg prøvd å samle et par tips til hvordan få en fin jul, helt uten å slite seg ut.
Det første er selvsagt grønnsåpe i en skål under sofaen. Noen sier oppå en bokhylle eller i vinduskarmen, ta en skål hvert sted for sikkerhetsskyld, så lukter det nok godt! For de som ikke like grønnsåpe, fungerer det sikkert like bra med Ajax, mens Salmiakk og Klorin nok bør unngåes.
Julekakene kan du kjøpe på Rema. Like greit, det går kjappere og man er vel så godt som garantert at det er snørrfrie pepperkaker - i motsetning til de du lager selv med god hjelp fra avkommet. I tillegg blir det jo langt mindre oppvask! Hell kakene over i noen fine skåler, og lat som ingenting. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen; Plantasjen selger pepperkaker i 1 kg. bøtter. Man får jo til og med kjøpt pepperkakehjerter med hull i til å henge opp! Ingen grunn til å få høyt blodtrykk på kjøkkenet her, nei!
Julepynt som tar fokus er også en god ide. More is more! Der kan man jo begynne utendørs.
Hva med en nisse på taket?


Eller hva med lys over absolutt alt?! Det er ingen som bryr seg om hvordan det står til innendørs om de blir møtt av dette!


Eller hva med lyd og lys og det hele!


Innendørs er det selvsagt dempet belysning som gjelder, du trenger jo uansett ikke mye lys inne om du har ti millioner watt lysende ute.
Juletre må man ha! More is more!


Med denne dekorasjonen eller hva det er, blir du en sikker vinner i nabolagets juledekorasjonskonkurranse! Ikke er det noen som legger merke til at det egentlig er en strippestang under all pønten heller! Heyh!



Og om alt annet feiler, husk at der er alltids en utvei: La rot være rot og ta med deg nisseluen og dra til Sydenlandet!
God jul!



Siden det er så populært med slike oppgaver i julekalenderen for tiden, så har jeg til slutt en oppgave til dere: Vis meg den mest fantastiske julepynten du vet om!

Kommentarer totalt 24

Kommentarer

Gammel
Tåtti sin avatar
Postet 11-12-10 kl 07:56 av Tåtti Tåtti er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Postet 11-12-10 kl 09:04 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Nina sin avatar
Postet 11-12-10 kl 09:13 av Nina Nina er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Dette minner meg om et hus på det stedet jeg bodde da jeg jobbet i det store ytland. Det var... fasinerende.
Postet 11-12-10 kl 09:56 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Jeg hadde blitt sprø av sånn julepynt, men jeg synes det er stas at enkelte andre tar den helt ut. Fantastisk!
Postet 11-12-10 kl 10:00 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Yay! Jeg skal slenge inn et bilde av min elskede Elvis-julekule etterhvert. I år er min nye julepynt denne:

Den matcher tatoveringen min, og blir nydelig sammen med flamingo- og ananaslysene.
Postet 11-12-10 kl 10:33 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Utrolig bra!
Postet 11-12-10 kl 11:24 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Flott luke! Måtte dele den med mannen.
Postet 11-12-10 kl 11:34 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
@Peaches: Ja, det huset var aldeles nok lys på! Det lyste jo opp hele landsbyen.

Jeg får lov av mannen å gå bananas med julepynten, men jeg må henge alt opp selv. Hvilket ikke egentlig er et problem, sett bort fra høydeskrekken min.
Postet 11-12-10 kl 11:47 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
LilleT sin avatar
Postet 11-12-10 kl 11:48 av LilleT LilleT er ikke aktiv
Gammel
gnuri sin avatar
Hehe- morsom luke
Jeg vil ha sånn nisse som står og tisser fra taket
Postet 11-12-10 kl 11:54 av gnuri gnuri er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Dette var definitivt en luke etter min smak. Jeg pynter svært lite til jul, så det er godt å se at noen gjør det for mye også ... og at det ikke nødvendigvis blir noe bedre.
Postet 11-12-10 kl 12:08 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Postet 11-12-10 kl 12:11 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Vakkert! Naboens blå juletre på veggen blir jo ingenting mot dette! Vi har en del julepynt i kategorien blinkende og fargesprakende i nabolaget, men det kommer ikke helt opp mot disse eksemplene.
Postet 11-12-10 kl 12:17 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Nessie sin avatar
Postet 11-12-10 kl 12:22 av Nessie Nessie er ikke aktiv
Gammel
daffy sin avatar
Herlig luke!
Postet 11-12-10 kl 13:02 av daffy daffy er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Herlig luke, Ru!
Postet 11-12-10 kl 13:05 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Less is a bore!
Postet 11-12-10 kl 13:08 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Herlig.
Postet 11-12-10 kl 13:22 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Kul luke, Ru!
Postet 11-12-10 kl 20:32 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Esme sin avatar
Haha! Den jolepønta strippestanga var det verste jeg har sett!

Det minner meg om at det er på tide å finne seg en juleavatar.
Postet 11-12-10 kl 21:40 av Esme Esme er ikke aktiv
Gammel
:rofl:
Tissenisse? :nissefnis:
Postet 11-12-10 den 21:43 av
Gammel
Ole Brumm sin avatar
En luke helt i ekte Ru-stil. (Men jeg ser ikke alle bildene...)
Postet 12-12-10 kl 12:45 av Ole Brumm Ole Brumm er ikke aktiv
Gammel
Observatøren sin avatar
Postet 12-12-10 kl 20:10 av Observatøren Observatøren er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kalenderpiken

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no