Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Huset på taket

Travle mai-dager

Her kommer jeg til å skrive om alt det rare som skjer hjemme hos oss. Det er ikke usannsynlig at jeg kommer til å skrive litt om mine tre småpropeller. Våre ekstra utfordringer i forhold til ADHD og Asperger kommer helt sikkert til å bli nevnt en gang blandt eller ganske ofte. Samt om min overvekt.
Rangér dette innlegget

Travle mai-dager

Postet 15-05-22 kl 16:53 av Propella

Nå er siste vakt gjennomført i hjemmesykepleien. Avlsuttet på fredag den 13. ;humre: Fikk mange gode ord på veien ut. Mange jeg kommer til å savne å jobbe med. Nå har jeg et pat dager perisjon før første eksamen i studiet velferdsteknologi på torsdag. Så er det første dag i ny jobb på fredag. Offsielt er første dag i ny jobb på torsdag men da har jeg permisjon pga eksamen. Jeg må si at jeg gruer meg til eksamen. Håper at jeg får det til. Jeg har fått gode tilbakemeldinger på oppgavene som jeg har levert inn i forkant.

Siden jeg bytter jobb nå får jeg plutselig mer fritid. Så nå får jeg langhelger med jevne mellomrom. Første langhelgen dra vi på tur til Vilnius, det bli den helgen som det Kristi himmelfartsdag. Det gleder jeg meg veldig til. Helgen etter det igjen skal vi i brullyp.

I dag var det visning på "mugghuset". Det er pusset opp og legges nå ut for salg igjen. Vi måtte ta en tur innom og se. Det er vel lov å være litt nysgjerrig? Her er link til det: https://www.finn.no/realestate/homes...kode=257489333 Jeg syns det er priset litt vel høyt men vi får se. Det ble solgt en tilsvarende tidligere i år for 7 050 000 kr. Jeg tror det er litt mye å be om 8 490 000 kr. Sel om det er pusset opp. Blir spennende å se om de får så mye for det.

Kommentarer totalt 25

Kommentarer

Gammel
Tjorven sin avatar
Det er som regel alltid noen man vil savne når man slutter i en jobb. Og det er egentlig en god ting.

Det viktigste med «mugghuset» er jo om de har fått fjernet muggen. Jeg synes også at prisen er helt hinsides. Den er bare hårfint større enn vårt rekkehus, og her er det 17 minutter fra du går ut døra til du står på Jernbanetorget.
Postet 15-05-22 kl 18:15 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Lykke til med eksamen og ny jobb!
Postet 15-05-22 kl 20:25 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
gnuri sin avatar
Lykke til
Postet 16-05-22 kl 00:47 av gnuri gnuri er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Lykke til med ny jobb! Hva er det du skal jobbe med?
Postet 16-05-22 kl 10:47 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Det var det huset som dere kjøpte, men som dere fikk hevet kjøpet på?

Lykke til med eksamen og ny jobb!
Og kos deg på langhelgtur!
Postet 16-05-22 kl 10:53 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
-ea- sin avatar
Jeg leste prospektet, og ser at både tilstandsrapport og egenerklæring henviser til skaderapport som ikke nevnes noen steder og som heller ikke er vedlagt.
Note to self: står det at hus er "betydelig oppusset", sjekk gjerne om det var noen spesiell (muggen) grunn for det.

Langhelger høres absolutt fint ut!
Postet 16-05-22 kl 13:12 av -ea- -ea- er ikke aktiv
Gammel
him sin avatar
Deilig med langhelger!
Postet 16-05-22 kl 14:14 av him him er ikke aktiv
Gammel
Propella sin avatar
Pelen, jeg skal begynne i omsorgsbolig som fagansvarlig. Blir spennende å komme på et nytt sted.

Mex, det er det vi huset vi fikk hevet kjøpet av.

-ea-, etter dette kommer jeg lese prospekt på en helt annen måte enn før. Jeg tviler på at noen har bedt om å få se skaderapportene. Det finnes flere av de. Jeg er skeptisk til at all mugg er borte.

Det har kommet en del bud på "mugghuset". Detstartet på 7,7 mill. Nå er det oppe på pristantydning. Det så fint ut når vi var er. Likevel, jeg er skeptisk, veldig skeptisk til huset.
Postet 16-05-22 kl 14:24 av Propella Propella er ikke aktiv
Gammel
Propella sin avatar
Da var "mugghuset" solgt igjen. Det ble budkig. Startet på 7.7 mill og siste budet var på 8 550 000. Syns det var høyt. Lurrer på om folk har bedt om å få lese skaderapportene?
Postet 16-05-22 kl 16:04 av Propella Propella er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Når jeg ser hvordan boligmarkedet har utviklet seg, så er jeg ikke overrasket.

Håper, for de neste kjøpernes del, at muggen er borte!
Postet 16-05-22 kl 16:07 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Vi prøver å få hevet kjøpet på vår leilighet pga. fukt-, mugg- og sopproblemer, så dette (og alt du har skrevet om saken din før) er fascinerende lesning! Jeg hadde aldri i livet turt å kjøpe det huset – håper virkelig de har lest skaderapporten så de vet hva de gjør!
Postet 16-05-22 kl 16:57 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Sånn som kravene nå er om tilstandsrapport, så MÅ det da være sikrere enn før?!
Postet 16-05-22 kl 17:37 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Synes det er veldig rart at skaderapporten ikke ligger ved (at det kan være lov, ikke at megleren ikke vil ha den med!).
Postet 16-05-22 kl 17:38 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Propella sin avatar
Toffskji, er du medllem på Stopp boligsvindel siden på facebook? Der er det mye nyttige tips å få. Det er bare å spørre hvis det er noe jeg kan svare på. Jeg har meter på meter med mailer og rapporter her. Jeg ble jo veldig nysgerrig på din sak. Vil gjerne høre om den.
Postet 16-05-22 kl 18:06 av Propella Propella er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Har kikket på den, men jeg synes mange virker litt vel rabiate der inne, og jeg prøver å komme gjennom dette med vettet i behold! I vårt tilfelle er det en kjeller som er bygd om til oppholdsrom (søkt og godkjent av Plan- og bygningsetaten og i hvert fall på papiret utført av et troverdig byggefirma), men som antagelig ikke egnet seg til det. Gøy.
Postet 16-05-22 kl 18:18 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Propella sin avatar
Det er det. Likevel er det en del lure ting å plukke opp der. Vi lærte feks at vi kan nekte selgerforsikringen å sende hvilken som helst taksmann. Enkelte takstmenn skriver jo bestillingsverk for oppdragsgiver og har majoriteten av sitt arbeid fra den siden.
Postet 16-05-22 kl 18:29 av Propella Propella er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Vi har lest oss godt og grundig opp på det meste, altså. Er akkurat i ferd med å stevne motparten nå.
Postet 16-05-22 kl 18:32 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Propella sin avatar
Så kjedelig, Toffskji. Sånne er saker tar på. Vi kom oss gjennom til slutt. Det var tøft og kostet oss mye.
Postet 16-05-22 kl 18:32 av Propella Propella er ikke aktiv
Gammel
Propella sin avatar
Håper at de gir seg etterhvert. Har dere en god advokat? Vi stevnet de og det var satt opp til til rettsmegling 18 mai. To uker før fikk vi tilbud om heving om kjøpet.
Postet 16-05-22 kl 18:34 av Propella Propella er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Ja, jeg har lest alt du har skrevet om saken. Oppmuntrende! Tror advokaten vår er bra, men jeg har jo ikke den helt store erfaringen.
Postet 16-05-22 kl 18:37 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Propella sin avatar
Det har ikke vi heller. Vi leste mye for å finne ut av ting. Det er viktig å ha gode takrapporter. Ut fra det jeg leser forskjellige steder var vi heldige som fikk en såpass kjapp og så god avtale som vi fikk.
Postet 16-05-22 kl 19:00 av Propella Propella er ikke aktiv
Gammel
-ea- sin avatar
Nei, så kjipt at dere også har en sånn sak, Toffskij.

Det er så mye penger å tjene på boliger at det florerer av useriøse firmaer som gjør dårligst mulig arbeid på kortest mulig tid, har jeg inntrykk av.
Postet 16-05-22 kl 19:10 av -ea- -ea- er ikke aktiv
Gammel
Musemus sin avatar
Så trist at dere måtte heve kjøpet, det var et nydelig hus!
Postet 20-05-22 kl 20:25 av Musemus Musemus er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
Veldig interessant å følge oppdateringene deres på heving av kjøp, og selvfølgelig veldig trist at dere har blitt utsatt for useriøse folk. Jeg funderer på hva som egentlig er pålagt etter den nye avhendingsloven som kom 1.1.2022. Skal sjekke det opp, flere kjøpere er i samme situasjon og har kjøpt en eiendom der det er feil på bygning som resulterer i fukt- og soppskader.
Jeg har tenkt at selger har en mye strengere opplysningsplikt etter at den nye loven trådte i kraft, og tenker at selger av Propellas mugghus absolutt har plikt til å opplyse om de forholdene som er rettet. Men jeg vet ikke om man som selger er forpliktet til å opplyse om hvordan tilstanden var før man rettet feil/mangler. Det kan godt hende man ikke må beskrive dette eller vise tidligere rapporter. I så fall blir det desto viktigere som kjøper å undersøke veldig nøye før man legger inn bud. Og det syns jeg er bekymringsverdig, salgsprosessen for bolig går jo fortsatt lynraskt.
Postet 21-05-22 kl 09:49 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
IzziCreo sin avatar
Så spennende med eksamen og ny jobb!

Lekkert hus, men ikke fullt så lekkert når man kjenner historien. Rart at ikke slikt på opplyses om? Og veldig leit at dere står midt oppi en liknende sak, Toffskij.
Postet 23-05-22 kl 09:51 av IzziCreo IzziCreo er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Propella

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no