Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tiffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tiffe

Postet 23-01-18 kl 07:18 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 37

Kommentarer

Gammel
Sol sin avatar
Ingen som har vært her enda? Har rukket å komme meg på et fly og er halvveis dit, selv med forsinkelse. Jeg gleder meg ikke til den tidlige morgenen treffer meg i trynet i ettermiddag. Eller i morgen, på dag to. Når jeg skal ha ansvar for presentasjon for og arbeidet til en gruppe på 13.
Postet 23-01-18 kl 08:31 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Jeg har vært våken siden 05.30. Sjikkli stas, når klokka ringer 07.30.
Nå var jeg lest ut internettet og en halv bok, så nå står jeg opp.
Postet 23-01-18 kl 08:34 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg sto også opp halv seks, men det gjør jeg hver dag. Høyst frivillig, da får jeg nemlig lest avis i fred.

Jeg datt fryktinngytende på isen i går og bærer preg av det i dag. Stiv i nakke og rygg og kneet (som også gjorde vondt i går) jamrer høyt. Må nok bli buss i dag.
Postet 23-01-18 kl 08:39 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg våkna klokka 4 og klokka 5 og kl 6.12. alarmen er på kl 7, så da sto jeg opp. Sykt barn i dag også, og det syke barnet har smitta meg kan det virke som. Men satser på at det er en enkel forkjølelse som går fort over.
Postet 23-01-18 kl 08:54 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen. :kvitre:

Jeg sto opp 5.30 og har spist rolig frokost med storesøster, ryddet kjøkkenet og var på jobb kl. 7. I dag har jeg arbeidshumør og føler meg i god form. Og det er bra, for dagen skal vare til kl. 19 (ikke alt er jobb).

I går somlet vi oss endelig til å bestille sommerferiebilletter, så nå kan jeg begynne å glede meg til sommerferie og planlegge hva vi skal gjøre.
Postet 23-01-18 kl 08:59 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen! Jeg har husjet to store slamper ( ) ut døra og flettet jentungen, nå er det min tur til å preppe for jobb. Krysser fingra for at jeg klarer lenger dag enn i går.
Postet 23-01-18 kl 09:13 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen! Fortsatt hjemme. Stømmåleren skulle byttes i dag, så da passet det godt med en sjelden hverdagsfrokost med barna.

Nå skal bare yngste av gårde til skolen, og så er jeg på vei til jobb også.
Postet 23-01-18 kl 09:14 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Fått to av tre ut av huset. Junior drar straks på skolen. Jeg har slått på kaffemaskinen og tent opp. Tror det verste er over og har sovet litt ordentlig i natt faktisk.
Postet 23-01-18 kl 09:15 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
På jobb en god time allerede, maratondag med foreldremøte for nye 8.trinnsforeldre. Blir spennende å møte dem og høre hva de tenker om å unger å ungdomsskolen til høsten.

Passe trøtt, det går vel over.
Postet 23-01-18 kl 09:46 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Min tidvis utålelige tenåringstenåring snudde i døra på vei til skolen i dag for å gi ekstra hadet-klem. :collecting crumbles:
Postet 23-01-18 kl 09:54 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn. Slækker i sofa med nesten frisk unge. Skole i morgen. Må på jobb til lunsj, men sliter litt med motivasjonen må jeg innrømme.
Postet 23-01-18 kl 10:08 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Håkkei, toåringen spydde over halve kjøkkengulvet, så da blir det hjemmekontor gitt! I hvertfall til barnets far er ferdig med sitt møte og kan komme hjem og overta.
Postet 23-01-18 kl 10:14 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg sitter hos tannlegen med tiåringen som dessverre har fått utdelt dårlig tannemalje fra produsenten (meg). Dagens første møte ser ut til å utgå siden hun plutselig måtte ha en fylling stakkars. Ellers er jeg også spent på hvor lenge jeg holder i dag, gårdagen ble kraftig migreneamputert.
Postet 23-01-18 kl 10:32 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Morn. Har sittet i eviglang kø, hva er det med bilister og et snøfnugg eller tre?

I møter fra 10-16. Føler dette blir en produktiv dag.
Postet 23-01-18 kl 10:50 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Hohei, i dag var det "hvor er skjorta min, hvor er buksa mi"-dagen, selv om alt egentlig var klart. Skidag for minsten og selv om ski var smørt og klare så ble det mikk og hvor er grillspydet og hvor mange lag skal man egentlig ha når det er meldt 0 grader og regn? Og da jeg endelig fikk løpt til kontoret så manglet jeg bh og strømpis skapet og måtte gå skammens gang for å handle strømpebukse på Kiwi, med hvite legger med svarte hår så lange at jeg kunne flettet dem. Hadde heldigvis en ren sports-bh i det minste.
Postet 23-01-18 kl 10:54 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Uff da, Poly. Og jeg som tenkte på deg i går. Jeg skal nemlig transportløpe til jobb i morgen, og har derfor med bag med skiftetøy i dag. Og jeg er så redd for å ha glemt noe. Men mens jeg pakket tenkte jeg "men Polyanna gjør jo dette hele tiden uten problemer, så hvor vanskelig kan det være". Oops.

Jeg har for øvrig jobbet en hel lillejulaften uten bh pga. treningsbagpakkesløvhet. Det var skikkelig kjipt. Heldigvis var det nesten ingen på jobb, men jeg gikk med armene i kors hele dagen.
Postet 23-01-18 kl 11:32 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Det er ingen ledere tilstede i dag, så her er det rolig og muligheter for å få unna alt som skal gjøres.
Postet 23-01-18 kl 11:41 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Haha, det går stort sett greit, men en og annen glitsj er det. Heldigvis har jeg aldri glemt større ting, som bukse.
Postet 23-01-18 kl 11:43 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God formiddag fra hjemmesykekontoret. I går var jeg syk på ordentlig, i går gikk mellomste ned med feber og jeg synes det er helt ok å få en ekstra rolig dag hjemme. Det føles mye bedre å gjøre en liten innsats fra hjemmekontoret enn å sitte å lure på hvorfor jeg karret meg på jobb med bomullshjerne.

Egentlig litt koselig å få fulgt opp 4. klassingen skikkelig på leksefronten også.
Postet 23-01-18 kl 11:43 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Litt vanskeligere å sjåppe bukse på Kiwi.
Postet 23-01-18 kl 13:07 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Mannen hjemme syk i går og i dag. Minstemann sendt hjem fra skolen i dag, og nå kommer hodepinen snikende her også.. Nei, nei, nei. Har ikke tid til slikt.
Postet 23-01-18 kl 13:13 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Sitat:
Litt vanskeligere å sjåppe bukse på Kiwi.
Litt. Da hadde det nok blitt å ta på seg tightsen igjen og kommet seg til nærmeste handlesenter.
Postet 23-01-18 kl 13:23 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Tid nei Mex. Det passer aldri, men noen ganger må man bare høre på kroppen. Ofte blir det bedre etterpå.
Postet 23-01-18 kl 13:31 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har en kollega som sykler til jobb, og som jevnlig glemmer sko. Så da går han rundt på jobben og "klikker" på parkettgulvet, for slike sykkelsko har visst metallklosser under.
Postet 23-01-18 kl 13:44 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Aiai! Jeg har to par innesko stående på jobb, heldigvis.
Postet 23-01-18 kl 13:57 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Teller 11 par her. Og et par kjoler, halvbrukt treningstøy, et par ytterjakker. Stas med eget kontor!
Postet 23-01-18 kl 14:12 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Jeg lever litt på legd, så det er alltid litt spennende å finne ut av å løse logistikken hos ny kunde. Her har jeg heldigvis fått leie et skap og det er både gym og garderobe. Lyx!
Postet 23-01-18 kl 14:18 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg har gjort en feil. Som noen har bestemt seg for å gjøre mye større enn den var og jeg vet at det kommer til å bli tema på et møte. Uten at jeg egentlig kan forsvare meg. For feilen er gjort. Men den fortjener ikke det omfanget den tydeligvis får. :æsj:

Det er bare å stålsette seg og glede seg til møtet er over. Og være glad for at jeg i hvert fall er forberedt.
Postet 23-01-18 kl 15:41 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Huff Blå, høres ikke noe greit ut! Lykke til, håper det går greiere enn forventet!
Postet 23-01-18 kl 16:00 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Takk
Postet 23-01-18 kl 16:03 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg har kjole, strømpis, BH, truse og sokker liggende i nødpose på jobben. Sammen med håndkle, sminke og toalettsaker.

Og 6 par sko.
Postet 23-01-18 kl 17:01 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Æsj, da, Blå. Ikke la dem get to you.
Postet 23-01-18 kl 17:02 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Så kjipt, Blå!
Postet 23-01-18 kl 18:30 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Aj da! Kjip situasjon, Blå!
Postet 23-01-18 kl 18:47 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Blå Det høres skikkelig kjipt ut. Jeg ville alliert meg med sjefen, gjort det klart at jeg skjønte at jeg hadde gjort feil og lovet bot og bedring. Da kan man som regel få litt trøst og tilgivelse. For alle gjør feil innimellom.
Postet 23-01-18 kl 20:18 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Håper det går greit, Blå!

Jeg har sykla til jobben og endt med å måtte tilbringe arbeidsdagen i mannen sin bukse.
Postet 23-01-18 kl 20:18 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Takk for sympati.

Dessverre Tjorven. Her har ikke sjefen min noen myndighet og hun som vil gjøre det til en større sak enn det er bruker det til å skjule at hun har gjort en feil. Og jeg kan ikke gjøre noe annet enn å la det gå over. This too shall pass.
Postet 23-01-18 kl 21:27 av Blå Blå er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no