Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tiffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tiffe

Postet 13-06-17 kl 08:30 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 44

Kommentarer

Gammel
Hondacrv sin avatar
I dag skal eg vere eksaminator og eg føler at eg burde forberedt meg bedre. Men så, når eg er ferdig i dag, er det ei veke igjen der det ikkje skjer så masse, så starter a. Ikkje f, eg er jo lærar
Postet 13-06-17 kl 09:04 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Hjemmekontor med sykt barn idag. Hun sover fortsatt. Jeg venter og venter på at helpdesken skal ta kontakt og fikse noe på pc'en min. Mere kaffe da.
Postet 13-06-17 kl 09:05 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Mmmm, affogato!

Her er det småtreg morgen – ungene har ymse alternative opplegg på skolen (virker som om normal skole i juni er uaktuelt) og begynner klokka ni, og jeg skal ha et skypemøte hjemmefra før jeg går på kontoret. Så da slenger vi rundt, da.
Postet 13-06-17 kl 09:34 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Mornings, jeg har fått kaffe og er klar for siste uke med skolebesøk på jobb før de siste rolige ukene før F setter inn. Det er visst bare 2,5 uke igjen.
Postet 13-06-17 kl 10:12 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Normal skole, nei, var det likt seg? På Podens skole hadde de "Notenschluss" (karakterslutt) på fredag, så de siste to ukene er det ingenting som kommer til å telle på karakterene. Vi regner med det blir mye film og kanskje en del grilling i parken og sånt. I går var det biologiekskursjon til Sognsvann hele dagen, det er jo faglig interessant selv om det ikke er vanlig skole. (Men de begynner til vanlig tid hver dag, da.)
Postet 13-06-17 kl 10:36 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Her skal ungdomsskoleklassen til eldste på Miniøya i dag, noen har kastet seg rundt når det ikke ble Youngwood, åpenbart.

Jeg skal på en befaring i dag og mene ting om ting jeg ikke egentlig kan. Jaja.
Postet 13-06-17 kl 10:40 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Lærerne til begge ungene var syke i forrige uke, så vi har ikke fått noen ukeplan og jeg har ikke peiling på om de har vanlig skole eller ikke. De påstår at de ikke har lekser, og jeg velger å stole på dem.

På fredag skal snuppa på en fotballturnering med klassen, så da vet jeg i det minste hva som står på planen.
Postet 13-06-17 kl 10:48 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Eldstemann skal på sykkeltur i dag, i et forsøk på å få ungene bort fra skoleområdet når det er eksamen. Lillesøster skal på tur for å se etter salamandre, så jeg er glad det er bedre vær i dag enn forrige uke.
Postet 13-06-17 kl 10:52 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Her er det vanlig skole og vel så det, jeg har et parti elever oppe til eksamen i dag og i morgen. Fredag er det siste skoledag. Hu-hei, vi rekker ikke å kjede oss.
Postet 13-06-17 kl 11:02 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Ungene mine skal på skolen mandag til torsdag i neste uke også. Da skal de sikkert bruke en dag på å rydde, en dag på skogstur og en kosedag. Jeg er svært usikker på om de trenger å møte til 0. time i neste uke.
Postet 13-06-17 kl 11:12 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg så store mengder ungdomsskoleelever på vei inn på Miniøya da jeg busset forbi, ja!

Har ellers fått epost om at Podens skole har sin årlige filmfestival på fredag. Og neste tordag er det "idrettsdag", og neste fredag er det vel bare karakterutdeling og rydding av klasserom.

De skulle egentlig vært på seil- og telttur i helgen, men det ble avlyst på grunn av været, så læreren har sagt han skal prøve å finne på noe hyggelig med klassen en av dagene før ferien. Det er siste år på ungdomsskolen for dem, og selv om de egentlig fortsetter ganske sømløst over på videregående, er det en håndfull som slutter for å begynne på norsk videregående, så det er hyggelig om de får til en liten avslutning.
Postet 13-06-17 kl 11:23 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Java sin avatar
Begynner de da på norsk vgs ett år yngre enn de andre?
Postet 13-06-17 kl 11:28 av Java Java er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Det er Kulturfest Tøyen, ikke Miniøya. Arrangeres for andre gang i år.
Postet 13-06-17 kl 11:30 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Okei, Miniøya-arrangementet er ikke rigget ned ennå, så i min verden er de fortsatt på Miniøya.

Infoen fra ungdomsskolen tidligere i år var at de skulle på Youngwood "hvis de fikk noe svar". Jeg knegget.
Postet 13-06-17 kl 11:32 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Ja, det er et samarbeid mellom Miniøya og Den kulturelle skolesekken i Oslo, så det er jo en slags videreføring av festvialen i helga, absolutt. Det er mye bredere kulturprofil enn Youngwood og en eldre målgruppe enn Miniøya, og jeg oppfatter det som et veldig bra arrangement.
Postet 13-06-17 kl 11:39 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
@Java Ja, de har bare 12 år til sammen, så de begynner på videregående etter 9. klasse. Og det gjelder også hvis de bytter over til norsk videregående.
Postet 13-06-17 kl 11:42 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
... og Edvard Munch VGS er tungt inne med innslag ser jeg.
Postet 13-06-17 kl 11:43 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Jupp. De gjorde mye deko til miniøya også. Inngangspartiet, blant annet.
Postet 13-06-17 kl 11:44 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg vil være femten år igjen og gå på Edvard Munch VGS.
Postet 13-06-17 kl 11:45 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Jeg også!
Postet 13-06-17 kl 11:49 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
-ea- sin avatar
Det vil ungen min også, og vi bor nesten tohundre mil unna! Hva er greia med den skolen?
Postet 13-06-17 kl 11:54 av -ea- -ea- er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Min unge er også på kulturfest på Tøyen. Det var jo mye der som så gøy ut, da.
Postet 13-06-17 kl 12:24 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Min eldste er på tur til Frognerbadet i dag. Snakk om å vinne i værlotto, ass!

Satser på at det ikke blir som i går, da jeg sykkelturen fra jobb startet i sol, fikk høljeregn og lyn og torden halvveis, og sol og regn to ganger til før jeg var hjemme.
Postet 13-06-17 kl 12:50 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg er litt forfengeligbegeistret i dag over å ha funnet en sånn blondieshampoo som faktisk fjerner gulskjær, og ikke bare påstår at den gjør det. Så da kan neste farge på blokka få vente litt til.
Postet 13-06-17 kl 12:54 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Denne? Du kunne jo bare spurt meg. Eller missa.

Postet 13-06-17 kl 12:58 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Nei, denne!



Og ja, det kunne jeg selvfølgelig gjort.
Postet 13-06-17 kl 13:01 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Java sin avatar
Nå fikk jeg akutt lyst til å være blond, men jeg ser helt gal ut med blond hår.
Postet 13-06-17 kl 13:09 av Java Java er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
I forrige uke skrev jeg på forum at jeg aldri har hatt så vondt i hodet at jeg følte for å ikke gå på jobb. Jeg tenkte at slikt kom da ikke til å endre seg når man har passert 40. I dag sitter jeg på jobb med en dundrende hodepine og vil bare hjem. "Vondt i hodet" - hva er dette for noe tull?
Postet 13-06-17 kl 13:13 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Vi er på utflukt idag og har besøkt Tingvollost. Helt fantastiske resultater de har oppnådd og nå har jeg kjøpt verdensmesteren pluss annen ost for mange hundre kroner.
Postet 13-06-17 kl 13:41 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vixen: jeg har smakt på den verdensmesteren, og den var utrolig god. Men den var relativt skarp i smaken, så den krevde en del søtt til.
Postet 13-06-17 kl 13:55 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
@Java; du og jeg ... Jeg har vært blond en veldig kort periode. Det ser helt innforjævlig ut.
Postet 13-06-17 kl 13:59 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Det er ganske gøy å være blond synes jeg, men det blir nok bare en fase dette også.
Postet 13-06-17 kl 14:08 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Alt er en fase.
Postet 13-06-17 kl 14:11 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Og takk og lov for det. :evigrastløs:
Postet 13-06-17 kl 14:12 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Sitat:
I forrige uke skrev jeg på forum at jeg aldri har hatt så vondt i hodet at jeg følte for å ikke gå på jobb. Jeg tenkte at slikt kom da ikke til å endre seg når man har passert 40. I dag sitter jeg på jobb med en dundrende hodepine og vil bare hjem. "Vondt i hodet" - hva er dette for noe tull?
Hah. Mamma indoktrinerte meg med "ordets makt". Selvsagt bare tull, men det sitter i meg. Så jeg hadde nok tenkt at det var min egen feil at jeg hadde vondt i hodet.

Men sånn ellers:
Postet 13-06-17 kl 14:26 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Divine: Jeg er også oppdratt sånn. Så jeg "vet" at dette er min egen feil nå. Jeg har kjørt på med både paracet og store mengder væske - både med og uten koffein i håp om å finne årsaken. Nå konstaterer jeg at jeg også begynner å bli stiv i skuldrene, og lurer på om jeg er i ferd med å bli ordentlig syk. Det har jeg IKKE tid til.
Postet 13-06-17 kl 14:35 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg skal hvertfall ikke sitte på noen høy hest, etter at jeg gikk på jobb etter migreneanfallsnatt. Ikke bra, bare dumt, men nå er jeg hjemme igjen. Utrolig irriterende å bli satt ut av spill pga hodet, lissåm.
Postet 13-06-17 kl 14:37 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg kan nok ikke klage så altfor mye. Min hodepine er mer i kategorien "skikkelig irriterende".
Postet 13-06-17 kl 14:41 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vondt er vondt, god bedring!
Postet 13-06-17 kl 14:51 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Her er det vanlig skole, ingenting ekstra enda.

Varmt i sør, nydelig.
Postet 13-06-17 kl 21:12 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Her utnyttes godværet, så de fleste klassene er mye ute for tiden, men det jobbes fag også når de er ute.
Postet 13-06-17 kl 21:50 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Skikkelig hektisk ettermiddag med skoleavslutning som startet en time før korpsavslutningen. Med bøttevis av regn på de verst tenkelige tidspunktene. Men nå er regn og regnbue avløst av blå himmel mellom rosa skyer. Og det er bare en avslutning igjen for denne gang. Jeg drikker vin på en tirsdag sammen med rester fra piknik-maten.
Postet 13-06-17 kl 22:37 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Siste avslutning her i morgen. Jeg drikker også vin.
Postet 13-06-17 kl 22:58 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Eldste fortalte at de skal på tur til stranden i morgen, bra. Yngste skal padle kano med SFO.
Postet 13-06-17 kl 22:59 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no