Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Adventskalenderbloggen

FPs adventskalenderblogg 2009 - luke 9



Hver morgen fra og med 1. til og med 24. desember blogges en luke i kalenderen, og her kan man finne noe hyggelig eller morsomt eller nyttig eller fint eller gøy; bilder, vers, aktiviteter, oppskrifter, sjokolade ... Det er bare lukeutøvernes fantasi som setter grensene.
Rangér dette innlegget

FPs adventskalenderblogg 2009 - luke 9

Postet 09-12-09 kl 07:00 av Kalenderpiken

9

[1 Skilpadda...] [2 Albertine.] [3 Koma......] [4 Hønni.....]
[5 Tjorven.....] [6 Kif.......] [7 apan......] [8 torsk.....]
[9 glitterchick] [10 LilleLeo.] [11 Gaia.....] [12 Amidriel.]
[13 Madam Mim..] [14 Martis...] [15 tink.....] [16 Pamina...]
[17 Bauche.....] [18 Ole Brumm] [19 Teofelia.] [20 Pia......]
[21 kokosbolle.] [22 Blondie..] [23 Flubby...] [24 Tåtti....]


Julepynting i det glitterske hjem er ikke elegant og stilig. Det er ikke knyttet opp mot noe tema, og det er heller ikke utpreget ryddig. Men det er morsomt. Det er fargerikt. Det lyser. Det er inkluderende, og sist, men ikke minst – Det glitrer!
Jeg vurderte å sette opp juletreet i all sin prakt slik at dere kunne få en helt ferdig julehilsen, men fant ut at det var litt over the top, så dere får se noen av bestanddelene og høre historien bak noen av dem i stedet.



Som dere ser er dette en vill blanding minner, barnehagegaver, hjemmelaget og innkjøpt. Det er fra steder vi har vært, og minner oss om viktige episoder i livet vårt. Da vi ble kjærester i New Orleans og var på alligatorsafari. Da vi tok med Glitterbarnet til USA for første gang og et øyeblikk trodde vi skulle bli middagsmat i en rar liten sjappe midt i Deliverance-land. Glitterbarnets aller første helt selvlagde julepynt, en kongle rullet i glitter med alt for mye lim. Englene mamma, stefaren min og jeg lagde den første jula vi tilbragte sammen da jeg var rundt 5 år. Elvisbrillene som er erstatning for Elvisjulekulen min fra min gravide pilgrimstur til Graceland. Misissippi i porselen fra gode venner i USA. Stjerna fra Glitterbarnets yndligsbutikk Nille. Det er ikke den ting han mener vi ikke kan finne på Nille. Jeg ville egentlig ha et elegant spir, men det finner man ikke på Nille.

Denne englepiken fikk jeg av mormoren min den julen hun døde, den kan trekkes opp og spiller musikk. Og som dere ser, har den en sparebøsse strategisk plassert.




fortsettelse følger i kommentaren under ...

Kommentarer totalt 1

Kommentarer

Gammel
Kalenderpiken sin avatar
Også har vi selvfølgelig lysrankene. Ja, de henger på juletreet alle sammen. Jack Skellington, flamingoene og ananasene.



Siden vi ikke bor i et hus jeg kan pynte utenpå, så gjør jeg mitt beste med vinduskarmene. Denne snømannen glitrer i ulike farger, og julenissen spiller julerock altfor høyt og ikke særlig pent. Hans eneste formidlende trekk er at stemmen hans er til forveksling lik Frank Zappas.



Til slutt skal jeg vise dere grunnen til at vi begynte med juletre i det hele tatt, denne ”boken”, fyllt med juletrepynt av alle de ulike karakterene i A Nigtmare before Christmas.




Juletreet blir plukket ut på en familieekspedisjon ned til Alexander Kiellands Plass, etter at Glittermannen sier at vi ikke har plass til et veldig stort tre, og han alltid vil ha et som er større enn det jeg foreslår, og Glitterbarnet får siste ord i saken. Det blir alltid det største, og stjerna stanger i taket. Etterpå pynter vi i felleskap, og om det ikke blir elegant så blir det vårt, det blir gøy og vi elsker det!

(nå håper jeg virkelig alle kan se bildene :spent: )


God jul til dere alle, fra meg og Eddie Cochran, med vårt juleønske:

(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)
Postet 21-10-10 kl 12:57 av Kalenderpiken Kalenderpiken er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kalenderpiken

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no