Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Nasses lille verden

Hagearbeid

Jeg er liten og rosa, men om min verden er i virkeligheten så liten som meg vites ikke, men noe må jo bloggen hete? Og noe må den handle om - mye dill og dall; smått og stort.
Rangér dette innlegget

Hagearbeid

Postet 19-04-09 kl 13:47 av Nasse

Hagen ser ikke ut etter en vinter med mye snø. Dermed måtte vi til pers i dag med luking, rydding og nedklipping av grener på rosebuskene. Det er så mye skvallerkål i hagen at jeg nesten er lei før lukesesongen har startet. Vi blir ikke kvitt det. Dvs vi kan men det er enormt arbeide. Egentlig så må man grave ut hele hagen, ha på litt gift, legge jorda i brakk, legge på "plast" e.l. i bånn så ha på ny jord før en planter igjen. Og selv da er en ikke garantert for at skvallerkålen forsvinner.

Slik ser utysket ut:


Bildet er tatt fra denne siden der du kan lese mer om den: http://www.rolv.no/urtemedisin/medis...r/aego_pod.htm

Postet under Smått og stort
Kommentarer 4 E-post blogginnlegg
Kommentarer totalt 4

Kommentarer

Gammel
Svallerkål er noe dritt.
Postet 19-04-09 den 14:07 av
Gammel
Mandarin sin avatar
Vi er i samme kamp.
Postet 19-04-09 kl 15:50 av Mandarin Mandarin er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Jeg kjemper også, eller dvs. jeg har mer eller mindre gitt opp og planter f. eks. jordbær i kasser. Det hjelper til på lukingen. Bringebær og andre høye buskevekster funker også bra. Enig med deg; skvallerkål er noe dritt.
Postet 19-04-09 kl 17:01 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Olvina sin avatar
Ikkje snakk. Skjønnar ikkje kvifor artar av typen skvallerkål skal vere så utruleg mykje meir utholdande enn alt det som eg vil ha i hagen min, men som av ulike grunnar (der opptil fleire muligens skuldast meg ) ikkje overlever så lenge.
Postet 19-04-09 kl 23:58 av Olvina Olvina er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Nasse

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no