Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Romjulstiffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Romjulstiffe

Postet 27-12-16 kl 08:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 27

Kommentarer

Gammel
Fersken sin avatar
På vei til jobb. Det er heldigvis kortere dager i romjulen, så det blir mest kosejobbing.
Postet 27-12-16 kl 09:40 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Nesten litt skuffet over Urd. Her bosetter man seg et steinkast fra sjøen, på Vestlandet, og så river det ikke litt i huset en gang, når det er ekstremvær. Ikke regnet det noe særlig heller.
Postet 27-12-16 kl 09:59 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Appelsin. Jeg sendte mannen ut for å rydde i hagen i går, kommunen gikk ut med oppfordring. Rett før jeg la meg, da jeg hadde skrudd av TV og lys og satte ørene på stilk i mørket, hørte jeg det: Et vindpust!

Nå kom akkurat mannen og sa at det må ha blåst litt i natt allikevel, for deler av det råtne hagegjerdet vårt har blåst ned. Jaja, da blir det gjerde til sommeren, da.
Postet 27-12-16 kl 10:33 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Her på indre Østlandet merker vi faktisk rester etter stormen, og har faktisk kuling ute. Det er relativt sjeldent her.

I dag skal jeg bli med å gjøre klart for alpintrenn i morgen. På tide å bidra litt på dugnadssiden. I morgen er det full dag som funksjonær.
Postet 27-12-16 kl 10:40 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen.

Jeg er eneste som er våken her i huset, begge guttene sover enda. Deilig med jul og fri.
Ingen planer for i dag, jeg liker planløse dager best.
Postet 27-12-16 kl 10:45 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
I den østlandske fjellheimen har vi merket godt halen til Urd i natt, det har vært noen skikkelige kast men ikke verre enn at jeg har sovet som en stein. I dag skal jeg ha sofakontor på hytta, skal lese meg opp på fag og er takknemlig for at jeg har hodetelefoner med støyreduksjon, hvis ikke hadde jeg ikke fått gjort noe som helst.
Postet 27-12-16 kl 10:49 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Blåste friskt på fjellet ved 04-tiden i natt, men alt ok her, ser det ut til. Mer bekymret for to båter som ligger i vinteropplag. Den ene er festet med wire, den andre ikke. Skal se om jeg får kontakt med marina-eier, hvis ikke får vi nok bruke en dag på andre ting enn vi hadde tenkt, tror jeg.
Postet 27-12-16 kl 11:07 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Najade sin avatar
På jobb. Lite å gjøre, og det er kanskje like greit med denne sirupshjernen.
Kollegaen min mente det var ribbefettet som la seg på myelinet
Postet 27-12-16 kl 11:14 av Najade Najade er ikke aktiv
Gammel
Blåst i natt, men ikke så allverdens som meldt. Men kaldt og surt ute. Bil som ikke startet, så nå blir det å ringe veihjelp.
Postet 27-12-16 kl 11:15 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har ferie, og det uten å bruke opp verken feriedager eller avspaseringstimer. Hvilken luksus!

Jeg og ungene må finne på noe, men jeg vet ikke helt hva. Kanskje gå til byen og bytte det spillet knerten fikk som vi hadde fra før?

Når mannen er ferdig på jobb har vi planer om å se Star Wars på kino. Endelig, endelig er knerten stor nok til å se filmen på kino. Dette har han venta lenge på. For å si det mildt er han relativt godt orientert i Star Wars-universet.
Postet 27-12-16 kl 11:20 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Heihei! Sløvemorgen her, men skal snart en tur på jobb og gjøre unna lønnskjøring og fakturering etc. Blir godt med litt luft.
Postet 27-12-16 kl 11:49 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Her på innlandsfjellet har også Urd gjort sitt i natt, tatt strømmen og holdt leven. I dag er det kuling ute, så for en gangs skyld har vi en superrolig morgen i senga med kaffe og snart bok, for i dag blir det ikke skitur. Skal preppe et uvisst antall ski,da, og så vente på ,oren min som kommer med jentene mine. Det blir fint!
Postet 27-12-16 kl 11:50 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Vi bodde i le for denne vinden.
Postet 27-12-16 kl 12:12 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg sitter på toget med mann, sønn og hele svigerfamilien, og skal være på Røros om tre kvarter. Her er det i alle fall hvit jul!
Postet 27-12-16 kl 12:15 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Nessie sin avatar
Urd har blåst litt her også, men ikke så ille at det har vært særlig problemer.

Jeg skal kjøre kidsa til ex i ettermiddag, men først skal vi på en liten shoppingrunde.
Postet 27-12-16 kl 12:58 av Nessie Nessie er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Jeg har begynt å se på Game of Thrones, så jeg har nok å holde på med, egentlig. i dag blir det wraps med kalkunrester og masse grønnsaker til middag.

Pøbelprinsessen tester ut gitarforsterkeren og mikrofonen hun fikk til jul.
Postet 27-12-16 kl 13:08 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Hei fra jobben.
Rolig på jobb, så kunne igrunn tenkt meg å være hjemme. Men jobbe må man visst. Tidlig ferdig iallefall.
Postet 27-12-16 kl 13:25 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Hei fra hjemmekontoret. Vi får jobbe halve dager i romjula, og akkurat i dag er hele bøtteballeten ute sånn at det faktisk er mulig å konsentrere seg her ved spisestuebordet.
Postet 27-12-16 kl 13:46 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Jobber hjemmefra, lite å gjøre og venter på at Falk skal komme og hente meg så vi kan hente bil og få den på verksted til sjekk og så kvittere ut lånebil. Ventet noen timer allerede, jaja. Godt jeg ikke skal noe sted sånn umiddelbart og at det tross alt skjedde i romjulen.
Postet 27-12-16 kl 14:01 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn! Minibursdagsfeiring i dag, med bare to gjester. Betyr at jeg kan sose rundt og rydde og lese bok mens barna koser seg. Utenfor bråker gravemaskiner, noe som betyr at det blir flatt og fint fortau til sykkelsesongen starter. Endelig.
Postet 27-12-16 kl 14:25 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Siste fridag her i dag, jeg har hatt noen dager ubetalt ferie, men må jobbe de neste tre dagene, heldigvis hjemmefra så sant det ikke blir krøll i bemanningen i seksjonen min. Jeg, mamma og jentene har vært på Dyrene i Hakkebakkeskogen, imponert over hva de har fått til der! Nå er det sofa og nettbrett på opptil flere før vi skal ha ikke-julete middag og rolig kveld.
Postet 27-12-16 kl 17:09 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Etter en småhektisk start på dagen, med brunchgjester som kom med hurtigruta i natt og skulle skysses 2,5 mil til bilen sin etterpå, samt en rask handletur for å fylle på med melk, jus og andre hverdagsnødvendigheter, har jeg parkert meg i sofaen med strikketøy og en Harry Potter-film. HP er liksom en del av jula for meg, for filmene bruker alltid å gå på TV, men i år har jeg ikke funnet noen, så da var det å grave i DVD-samlingen.
Postet 27-12-16 kl 17:36 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
polarjenta sin avatar
Harry Potter har jo gått hele jula, senest en i dag. Det vet jeg som ikke ser dem.
Postet 27-12-16 kl 17:57 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Kan godt hende det, polarjenta, men ikke på tidspunkt og/eller kanaler der jeg har funnet dem.
Postet 27-12-16 kl 19:11 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg har sett at det har gått både på formiddag og kveld, men husker ikke kanal. Men når du har dem på DVD så er det jo ikke noe problem.
Postet 27-12-16 kl 19:27 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Vi får straks besøk av venner som ellers bor i en annen verdensdel. Det blir koselig. Det festlige er at de er ganske annerledes enn oss, med hva jeg vil kalle glamorøst barnløs jetset liv over hele verden. Kult at vi likevel kan holde kontakt.
Postet 27-12-16 kl 20:12 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Stompa: Det går en på tv2zebra i dag kl 21.
Postet 27-12-16 kl 21:26 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no