Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Offe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Offe

Postet 29-08-18 kl 07:38 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 32

Kommentarer

Gammel
Millen sin avatar
Postet 29-08-18 kl 07:45 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
polarjenta sin avatar
Oppe og snart klar for jobb. For andre dag på rad ble jeg vekket av lillebror, vi snakker her om den gutten jeg måtte dra ut av senga før sommeren. Han har virkelig forandret seg og jeg håper det varer.
Postet 29-08-18 kl 08:38 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Gjesp. På vei til flyplass. Skal holde en presentasjon på 40 min. Ikke på flyplassen, da.
Postet 29-08-18 kl 08:38 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen! Ugggghhh. Æh, det er tungt å stå opp altså. I dag skal jeg (når jeg bare får levert barnehagesnusken) en tur i stallen og leie hesten igjen, og så jobb, og så hente barnehagesnusken, og så INGENTING! Vidunderlig.
Postet 29-08-18 kl 08:47 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Høres ut som en deilig dag, Maverick.

Morn. Vi har kompressorstans, så her blir det gjort nada. Passer selvsagt ikke i det hele tatt, men det bryr ikke kompressoren seg om.

I ettermiddag skal jeg stå på stand i to timer, rett derfra på øving, og før det skal jeg ha fjernorganisert to barn som skal i bursdag (heldigvis i samme). Tenker jeg er ferdig sliten når jeg er hjemme igjen en gang i halv elleve-tiden.
Postet 29-08-18 kl 08:57 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Morn. Jeg var oppe klokka 6 for en løpetur i marka. Nå er jeg på jobb og snart klar for to timer tysk med 30 ivrige førsteklassinger. Spørs hvor lenge iveren varer når de hører at vi skal jobbe med setningsanalyse.
Postet 29-08-18 kl 09:00 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
I dag skal jeg jobbe, følge sønnen min til oralkirurg (han skal fjerne visdomstann), jobbe litt mer og så hjem og vaske leilighet.

Sønnen som skal følges, er IKKE yngstemann, men min eldste på 24. Jeg trodde jeg hørte feil da han ringte og spurte så spakt om jeg kunne være med han. Dette er guttungen som ikke har bedt sin mor om hjelp og støtte til NOE SOM HELST etter at han fylte tja ... tolv? Så det sier litt om hvor mye han gruer seg, stakkars.
Postet 29-08-18 kl 09:00 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Men setningsanalyse er jo BEST, Stompa.
Postet 29-08-18 kl 09:01 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg synes det er voldsomt søtt at du skal følge sønn (24) til tannlegen, Divine. Det sier noe om at mamma alltid er der selv om man har blitt ordentlig voksen.

Jeg skal visst også følge sønn til tanntrekking i morgen kl 9 (litt mindre dramatisk for hans del siden han har hatt gum det siste halvannet året og faktisk ENDELIG får trekke ut de tennene som bare er i veien og ikke kommer ut av seg selv). Eneste problemet er at jeg har trippelbooket meg. Så jeg lurer på om jeg må sende mannen min på tanntrekking med sønnen (enda mannen min har smerteempati som en gammal ku), droppe blodgivning (igjen) og at jeg prioriterer kundepresentasjon av en analyse vi har jobbet med de siste månedene.

Men aller først - kaffe.
Postet 29-08-18 kl 09:24 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg synes det høres veldig hyggelig ut at 24 åringen kan innrømme at han er nervøs og be om følge. Det synes jeg gir mange mammapoeng til deg Divine.

Jeg er på jobb og skal ha et viktig og spennende møte i dag. Jeg har skaffet meg litt kunstig selvtillit ved å drive aktiv shoppingterapi. Jeg var ute i går og kjøpte fire topper. Tok en av dem på til frokost og skiftet etterpå til en annen. Veldig fornøyd med den jeg endte med. Jeg vet at det ikke er hva jeg har på meg det kommer an på. Men det hjelper likevel at jeg føler meg bra. Akkurat på dette møtet skal jeg egentlig nesten ikke si noe. Det er det andre som skal gjøre. Men jeg har forberedt dem så godt jeg kan og så får vi bare se.

Etterpå skal jeg løpe hjem så raskt jeg kan. Jeg skal ha 11 mennesker på middagsbesøk kl. 17. Heldigvis er hønsene til frikasseen kokt og renset og stuen er ryddet. Men ingenting annet er gjort. :hektisk:
Postet 29-08-18 kl 09:42 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Jeg skulle ønske mammaen min kunne fulgt meg da jeg trakk visdomstann som noen-og-20-åring.

Var innom butikken på vei til jobb, så jeg rakk ikke morgenkaffen med kollegaene. På tide å hente seg en kopp sjøl kjenner jeg.
Postet 29-08-18 kl 09:44 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Avspaserer litt på morgenen før legetime. Gjorde godt å sove 30 min lengre.

I kveld er det fjerde og siste dugnadskveld.
Postet 29-08-18 kl 09:44 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Så herlig med stor og selvstendig sønn som likevel vil ha mamma når det kniper.

Stompa: Vise elevene denne?
https://www.facebook.com/NRKUnderhol...0121972373883/
Postet 29-08-18 kl 09:54 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg har en sønn som skal til tannlegen i morgen og visstnok fjerne reguleringen. Burde jeg spørre om han ville ha meg med, tro?
Postet 29-08-18 kl 10:15 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Her løper jeg hele dagen for tiden. 12-timers dag på jobb idag og fjernstyring av ungene her å.
Måtte neste helg komme fort.
Postet 29-08-18 kl 10:16 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Skilp: Min vanligvis veldig selvstendige sønn insisterte på å ha med meg til tannlegen, jeg ble egentlig veldig overrasket, for jeg gikk da alene fra barneskolealder? Og han ligner meg. Men han trengte visst mamma, så da så. Jeg vil tro han sier fra?
Postet 29-08-18 kl 10:29 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg fulgte datteren min til tannlegen da hun var 11, og spurte om det ikke kanskje var litt unødvendig. Da så de på meg som om jeg var verdens kjipeste mor, og ga meg streng beskjed om at hun skulle følges i mange år til.

Vi hadde tannlege på skolen, så tannlegeassistenten kom bare inn i klasserommet og ropte oss opp. Derfor har jeg gått alene til tannlegen siden førsteklasse. Men med min tannlegeskrekk, så var det veldig lite ålreit.
Postet 29-08-18 kl 10:42 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Nå syns jeg at du skrev "Min vanligvis veldig selvstendige mann ..." Poly.

Hiawata går alene til tannlegen til vanlig checkup. De ble busset dit av skolen de første årene (de går på tannlegehøyskolen), og nå på ungdomsskolen går de selv. Han har ikke hatt noe annet med tennene, så usikker på om han hadde følt de nødvendig å ha oss med.
Postet 29-08-18 kl 10:50 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Oppdatert 29-08-18 kl 11:00 av Tallulah
Gammel
Pelle sin avatar
Har dere sett dette intervjuet? Vennen som døde er i min familie, og jeg er så rørt over at det kan få slike ringvirkninger. For en flink gutt som stiller opp slik. (hele intervjuet er nederst på siden)

https://www.nrk.no/norge/ludvig-_12_...ore-1.14184363
Postet 29-08-18 kl 11:12 av Pelle Pelle er aktiv nå
Gammel
Skilpadda sin avatar
@Poly: Min har jo gått alene til regtannlegen i årevis, og ut fra min egen vage hukommelse var det alltid vondt å stramme, men ikke egentlig vondt å fjerne. Så egentlig tror jeg ikke det trengs, bortsett fra hvis det er noe informasjon vi foreldre burde få. Og det kan vi jo evt. ta på telefon. (Men «vil tro han sier fra» gjelder ikke hos oss, nei. )
Postet 29-08-18 kl 11:19 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Nåh, jeg blir litt rørt av Divines 24-åring.

Jeg har en dag hvor alt er feil og toppet det med at jeg traff eksen på vei til jobb. Stønn. Hvorfor kan jeg aldri treffe på han de dagene jeg føler meg fjong? Ikke at det egentlig spiller noen rolle, men lell. Dobbel espresso incoming.
Postet 29-08-18 kl 11:31 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Divine: Sier det samme, skulle gjerne hatt med mamma da jeg tok visdomstennene, fint å ha noen å holde i hånden der. Ikke veldig vondt med all den bedøvelsen, men det er jo en bitteliten operasjon, med alt det medfører. Grønt klede over ansiktet, ikke helt kontroll på ting, husker jeg. Så bra han spurte deg!

Jeg er på jobb, travel og trøtt, men det er jo vanlig. Glad for onsdag, snart helg og kick-off, blir sikkert moro men jobb 24/7 egentlig. Hele helgen, ca. Men, får jo tur og hotellopphold da.
Postet 29-08-18 kl 12:03 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Polyanna:

Timen gikk overraskende greit, den - de er nå utrolig søte de første ukene på Vg1.
Postet 29-08-18 kl 12:10 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Skummelt møte overstått og det gikk så bra. Jeg skal ikke påstå at den nye blusen spilte noen rolle, men det er greit å føle seg fin.

Nå skal jeg skrive ferdig to brev og så skal jeg simpelthen avspasere og gå hjem for å lage middagsselskap.
Postet 29-08-18 kl 14:32 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Så bra, Blå! Det var sikkert dels blusen og mest at du er flink.
Postet 29-08-18 kl 14:34 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg hadde med mammaen min til tannlegen da jeg var 31. Det var mest fordi jeg skulle operere ut ei visdomstann, amma en baby som ikke tok flaske og ikke viste hvor lenge jeg måtte vente hos tannlegen, så like greit å ta med hele bøtteballetten, men det var trygt og godt og ha med mamma, altså.

Jobb, jobb, jobb. :svosj:
Postet 29-08-18 kl 14:35 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Takk Skilpadda.

I sånne møter med veldig mange viktige personer så er det jo også viktig at det roses masse, så jeg fikk mange pene ord og det er jo alltid hyggelig.
Postet 29-08-18 kl 14:51 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Det er altså så krevende å kaste seg ut i ny jobb hvor du starter i 100% normaltilstand etter en uke. Det er omtrent det eneste fornuftige jeg kan tilføre verden for tiden.
Postet 29-08-18 kl 15:15 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Tror faktisk jeg hadde med svigermor en gang, da jeg nærmet meg 40. (Vi var i deres by, jeg hadde fått infeksjon etter fjerning av visdomsjeksel og hun tok med til sin tannlege).

Det var forresten også hun, og ikke mannen min, som tok meg til akutten da jeg fikk plutselig blødning etter å ha fjernet mandlene. Hun er rett og slett god å ha i et knipetak.
Postet 29-08-18 kl 15:18 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Røverdatter sin avatar
Får man ikke beskjed om å ha med noen eller i det minste bli hentet da, ved kirurgisk fjerning av tenner. Det hender jo de må dope ganske kraftig om tannen er komplisert og man må kutte i kjevebenet og sånn.
Postet 29-08-18 kl 20:09 av Røverdatter Røverdatter er ikke aktiv
Gammel
Jo, Røverdatter. Det var akkurat slik det var da jeg opererte ut min første. Fæl opplevelse. Kan enda huske jeg gikk bort til Hotel Caledonien for å ringe min bror fra telefonkiosk der. Var blodig og fæl.
Postet 29-08-18 kl 20:59 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Bergensis sin avatar
Eg køyrde heim etter at eg opererte ut tanna mi på sjukehuset. Fekk beskjed om å køyre direkte sånn at lokalbedøvelsen forstatt satt i til eg kom heim (tre timar).
Postet 29-08-18 kl 22:04 av Bergensis Bergensis er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no