Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Offe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Offe

Postet 18-07-18 kl 07:45 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 25

Kommentarer

Gammel
Blånn sin avatar
Først!
Postet 18-07-18 kl 08:51 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Vi har surret rundt i varmen i noen timer. Sett en gammel festning, en vakker japansk hage og geishaområdet. Nå er vi på rommet og kjøler oss ned.
Postet 18-07-18 kl 08:54 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Venter på neste fly. En smule trøtt. Klar for mer varme.
Postet 18-07-18 kl 09:00 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi skal hjem fra Baltikum i dag. Det har vært bra, men det er greit at det er over nå.

Dog er jeg litt redd for hva som venter oss hjemme. Vi har ikke fått på plass skikkelig solskjerming i den nye boligen vår, så det kan jo bli en varm opplevelse.
Postet 18-07-18 kl 09:16 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Pøblis sin avatar
Har akkurat våknet, hentet kaffe, hører på podcast og drikker kaffe. Pøbelprinsessen kom hjem fra språkreise i går, i dag skal vil tilbake til Sørlandet.
Postet 18-07-18 kl 09:23 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Nylig stått opp her også, sitter ute med kaffe og det er kjølig i lufta etter regn og torden inatt.
Idag skal vi til Trysil for å fikse, ordne og handle. Etterpå tilbake til hytta og mer bading tenker jeg.
Postet 18-07-18 kl 09:35 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Bare atten grader når jeg våknet i dag kl sju, litt lettere å puste. Det regner litt smått, så luften er frisk og fin.

I dag skal jeg utforske noen av hjembyens kulturtilbud, har behov for å komme litt ut av huset.
Postet 18-07-18 kl 09:45 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Forfriskende kjølig i dag. Jeg var på jobb litt over sju og har allerede rukket både å jobbe mye og fått tatt pedikyr på hudpleiesalongen vegg i vegg. Nå: mer kaffe.
Postet 18-07-18 kl 10:00 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg skulle være lur og løpe tidlig i dag, for det ble altfor varmt sist jeg løp, da jeg ikke kom meg ut før etter 12 og det var 16-17 grader og sol. Vel, det var 25 grader i skyggen klokka kvart på åtte, så den planen sprakk.

Skal ikke klage over at vi endelig får litt sommer, men jeg ville nå foretrukket jevnt 18 grader i stedet for enten 8 eller 28.
Postet 18-07-18 kl 10:34 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn. Fortsatt feber og sofa. Det kom styrtregn i går, så like greit jeg ikke orket å beise terassen.
Postet 18-07-18 kl 11:14 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Susse sin avatar
Alene på jobb og ferdig med alle oppgaver 10.30, så nå kjeder jeg vettet av meg rett og slett. Sjaber form også, hanglet til og fra i snart 2 uker. Lei
Postet 18-07-18 kl 12:09 av Susse Susse er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
På denne siden av Oslo er det definitivt ikke kjølig, så må være store lokale forskjeller. :svett: Vi er riktignok litt avvent ette et par uker med 15-20 grader, men puh! Pakker ut, vasker og gjør klar til ny tur i morgen, langhelg med vennebesøk først fulgt av helg på badehotell!
Postet 18-07-18 kl 12:37 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Det regner på ytre Nordmøre. Var lurt av oss å dra på jazzfestival i går. I tillegg så går jeg på penicilin fordi en fettkul har blitt betent. Det lokale legesenteret kunne heldigvis gi meg en time på dagtid, så jeg slapp på legevakta (som er de samme legene).
Postet 18-07-18 kl 13:11 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Litt for lite regn ennå i Vest-Telemark.

Her har vi hatt formiddagsdrama: vi har måttet fjernstyre tenåringen, som greide å komme seg på feil buss og endatil ble låst inn i bussen på sin endestasjon (ser for meg tenåringen ligge i setet ute av syne for sjåføren, men har rapportert inn hendelsen lell). Litt vanskelig å fjernstyre når vi nesten ikke har mobildekning der vi er, så mannen måtte kjøre av gårde til nabogården for å få stabil kontakt. Nå er han endelig på en buss i riktig retning. Puh!

Nå har vi rundvasket yngste (tom brønn, så vi er i vannsparemodus). Mannen er på vei for å hente eldste, og jeg skal prøve å lokke yngste på tur til en kul skatepark litt lenger opp i fjellheimen.
Postet 18-07-18 kl 13:25 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Isolde sin avatar
Her er jeg syk på 4 dagen. Mannen har måtte reise vekk på jobb. Ungene kjeder seg, ingen venner er hjemme og tilgjengelig. Vi kommer oss nok igjennom denne dagen også. Fikk brev fra nav i dag da. Fikk et nivå høyere hjelpestønad de neste årene. Pengene kommer godt med, men det mentale med at jobben vi gjør og arbeidet vi har blir anerkjent er like mye verdt.
Postet 18-07-18 kl 15:50 av Isolde Isolde er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg satt på verandaen til sola kom rundt hushjørnet. Nå er det altfor varmt der ute, så jeg sitter inne og forbereder guiding i morgen. Skal snart ta meg en sykkeltur, da.
Postet 18-07-18 kl 15:57 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Jeg har brukt dagen på et spansk legekontor, eldstePalmen har fått ørebetennelse og siden det har blitt verre og verre de siste dagene måtte vi krype til korset og få litt dop. Nå har vi øredråper og badeforbud.
Postet 18-07-18 kl 17:30 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Værmeldingene har feilet totalt og været her i Bergen har vært mye dårligere enn meldt. Det gjør unektelig besøket litt kjedeligere.
Postet 18-07-18 kl 17:33 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Så kjipt, Palmen! God bedring til henne.

Vi er ankommet Costa del Sol, hett for å si det slik. Jeg på solseng, to som bader. Vi har spist deilig lunsj. Må snart bort til kjøpmannen når han åpner og handle inn litt.
Postet 18-07-18 kl 17:44 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Badeforbud er kjipe greier, Palmen! God og rask bedring!
Postet 18-07-18 kl 17:46 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Hvis hun ikke blir bedre, Palmen, så sjekk med ørelege om hun har swimmer's ear, da hjelper det veldig å få støvsugd øret hos en ørelege. Sånt kommer tilbake til man får ryddet opp inni øret. Her snakker jeg av erfaring fra eldste min.

Vi nyter late dager med sol og basseng, hjem på lørdag, blir greit det og.
Postet 18-07-18 kl 18:44 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Takk for tips Pamina. Det er første ørebetennelse og hun her har brukt MYE tid under vann siden hun var 5-6 år, så jeg håper det er et engangstilfelle - men det er greit å vite at det finnes løsninger. Lurer kanskje på om jeg skal gi henne en badehette til å dekke øret med i noen dager også? Humøret her er ikke på topp kan en si...
Postet 18-07-18 kl 18:56 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Greia er om det er ørebetennelse eller øregangbetennelse. Siste krever litt rydding, den andre trenger antibiotika. Øregangbetennelse er utrolig smertefullt og behandles med dråper og krem og kommer typisk når det bades masse.
Postet 18-07-18 kl 19:08 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
apan sin avatar
Jeg har vært hos legen og fått konstantert øregangsbetennelse hos eldste idag etter enormt med tid under vann på Kreta sist uke. Fikk bare dråper. Men ikke et veldig voldsomt tilfelle.
Postet 18-07-18 kl 19:40 av apan apan er ikke aktiv
Gammel
apan sin avatar
Det finnes dotter til å ha i ørene.
Postet 18-07-18 kl 19:40 av apan apan er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no