Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Toffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Toffe

Postet 19-07-18 kl 07:23 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 27

Kommentarer

Gammel
polarjenta sin avatar
Morn.

Vi sitter på Gardermoen og venter på fly hjem. Til neste gang så skal jeg sjekke når flyet går og heller ta et som går litt senere.

Nå blir det godt å komme hjem.
Postet 19-07-18 kl 08:16 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Miss Norway sin avatar
På vei til Gardermoen. Igjen. Tredje dagen på rad jeg er der...
Postet 19-07-18 kl 09:35 av Miss Norway Miss Norway er ikke aktiv
Gammel
Esme sin avatar
God morgen! Vi har ankret opp rett nedenfor Fotheringhay kirke og skal ikke så langt i dag, bare til Oundle hvor det er vaskeri. Det er vendingspunkt for kanalbåtturen vår så det blir noen dager nedstrøms før vi reiser hjem.
Det er så pent her at det er som å reise gjennom en katalog. Anbefaler virkelig denne typen ferie.
Postet 19-07-18 kl 10:13 av Esme Esme er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Vi har forflyttet oss til Hiroshima. Akkurat nå slækker vi på hotellet. Ute er det nemlig hetebølge og i underkant av 40 grader.
Postet 19-07-18 kl 10:23 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
apan sin avatar
Så gøy med kanalbåttur, Esme. Leid båt? Vrient å kjøre sånt, og hvor leier man fra?

Vi har noen dager hjemme. Mannen jobber. Vi tar det rolig og forsøker fikse litt i hagen.
Postet 19-07-18 kl 10:31 av apan apan er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Reisedag hos oss i Montenegro. Vi skal reise til hovedstaden Podgorica via et naturreservat. Heldigvis ikke store avstander i dette landet.
Postet 19-07-18 kl 10:39 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Esme: Min venninne m. fam er på slik ferie. De syntes også det var supert, men de hadde leid en svært lang båt som ikke var så lett å styre.

Ungene sover, utslitt etter å ha stått opp 0430 i går. Mye bråk der vi bor, dvs i første etasjen under leiligheteten. Jaja. Opp og kjøpe brød og lage frokost før strand.
Postet 19-07-18 kl 10:57 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Sene: Drømmen vår er kanalferie, har dere tips til hvor leie? Kos dere!
Postet 19-07-18 kl 11:02 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Esme sin avatar
Båtene er smale og lange ja, både mannen min og jeg er svært båtvant, men disse er såpass annerledes at jeg er usikker på om det gir oss en fordel. Men det går helt greit, det er bare å ta det rolig inn og ut av slusene.

Vi er i England og det er mange som leier ut båter. Det er mange fine ruter av varierende lengde man kan ta. Det er do, kjøleskap, komfyr, dusj og wifi på båten så det er helt grei levestandard.
Postet 19-07-18 kl 11:03 av Esme Esme er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Det er ingenting som er helt som landsby-England. Veldig bra stedsnavn også, veldig Wodehouse!

Kanalbåt høres mye bedre ut enn å pakke ned bøker i kasser, som er det jeg skal i dag.
Postet 19-07-18 kl 11:07 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg var på kanalferie i England den sommeren jeg var 5 år, og husker det som supert. Foreldrene mine hadde ikke peiling på båt, men jeg husker ikke at vi hadde noen problemer.

Vi er hjemme igjen. Men foreløpig føles det ikke som hjemme. Jeg savner det gamle nabolaget mitt, og et bosted hvor det var plass til møblene. Nå lurer jeg rett og slett på om jeg trenger en interiørarkitekt/stylist som kan fortelle oss hvordan vi kan/bør møblere stue/kjøkken.
Postet 19-07-18 kl 11:10 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
vixen sin avatar
Varmt i oslo idag og vi planlegger hvor vi skal bade. Mannen skal på Guns-konsert ikveld så jeg og kidsa skal ha en rolig kveld inne med taco og avslapping. Det å låne hus med venner som er bortreist er en strålende ordning.
Postet 19-07-18 kl 11:41 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
allium sin avatar
Mellomste min var på speidertur med kanalbåt et år, en gjeng gutter i 16-20-årsalderen og ingen "voksne" ledere, de klarte seg helt fint og det virker som de hadde en flott tur.
Postet 19-07-18 kl 11:45 av allium allium er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Henger meg på anbefaling om kanalbåtferie!! Vi brukte disse: https://www.abcboathire.com/ Fløy til Manchester, taxi til marinaen.
Postet 19-07-18 kl 11:46 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Kanalbåtferie må jeg skrive på lista.

Siste dag før vi begynner på hjemveien, som i år går via Oslo.
Postet 19-07-18 kl 12:33 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Fotheringhay! Var det ikke der dronning Mary ble halshugget, eller bodde før hun ble halshugget, eller noe sånt? :har nylig sett Mary Stuart:

Vi har hjemmeferie denne uken; i går kjøpte jeg meg sykkel og syklet en tur, i dag har jeg vabler i hendene. Tror vi skal dra og bade. Femtenåringen nekter riktignok å bade, men han leser gjerne i Kindlen sammen med våre saker mens vi bader, så det går nok bra.
Postet 19-07-18 kl 13:06 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg kommer meg ikke forbi Barmy Fotheringay-Phipps (uttalt Fungy-Phipps). Men du har helt rett om Maria Stuart, Skilp. (Jeg er generøs og googler for andre i stedet for å pakke ut av klamt kontor. )
Postet 19-07-18 kl 13:17 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Du er så snill!

Jeg husker delvis et Bjerke-dikt om Mary Stuart fra en av kriminalromanene hans. Det begynte (kanskje ikke ordrett, jeg husker ikke hvilken bok det er i og finner ikke diktet på Google):

Sakte går hun mot skafottet.
Askegrått som i en grotte
siver lyset inn i slottet Fotheringhay. Maria, hør:
dine skritt i korridoren,
dine siste skritt på jorden,
jorden, som var dansegulvet under dine føtter før.
Slutt er dansen. Men du selv
smiler ennu, het av ballet:
«Ja, jeg falt, og måtte falle.
Lettet hviler hun i kveld,
Englands dronning!»
Postet 19-07-18 kl 13:22 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Java sin avatar
Og jeg har just besøkt stedet Mary Stuart ble født.
Postet 19-07-18 kl 13:29 av Java Java er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
For oss Tudor/Stuart-historienerder, er Fortheringhay et kjent navn, ja.
Postet 19-07-18 kl 14:19 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Esme sin avatar
Men uttalelsen var jeg i stuss over og spurte de som hadde Castle Farm. De sa at det pleide å bli uttalt Fothering-geh. Så Fothering-gay de siste 40-50 årene, men de siste 10 år Fothering-hay.
Postet 19-07-18 kl 15:15 av Esme Esme er ikke aktiv
Gammel
Minerva sin avatar
Vi er i Djurs Sommerland.

«Hottentotten» heter nå «Apekatten». Fremgang.
Postet 19-07-18 kl 17:49 av Minerva Minerva er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Vi er på hytta i Trysil og idag har vi beiset hytta, vært på båttur, ungene fisket og 2 barn badet.
Nå radioteater med mannen og Prosecco på terrassen. Sommer i Norge med dette været er digg.
Postet 19-07-18 kl 19:08 av Millen Millen er ikke aktiv
Oppdatert 20-07-18 kl 00:52 av Millen
Gammel
Pelen sin avatar
Tjorven ta bilder og legg ut tegninger så får du kanskje gode råd.
Postet 19-07-18 kl 19:10 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Siste kveld i nord, i morgen triller vi sørover igjen. Ikke dårlig å ha fått et par dager med knallvær i Lofoten, så gjør det ikke noe med gråvær og yr i dag.
Postet 19-07-18 kl 20:37 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Hektisk dag nærmer seg slutten. Har guidet en busslast med tyske cruiseturister til Kjerringøy, og vel hjemme tenkte jeg det var lurt å ta to gruppetimer etter hverandre på Stamina. Så ble den første framskyndet med en time, og dermed rakk jeg en kaffe med ei venninne mellom dem. Kom akkurat hjem; litt sliten nå.
Postet 19-07-18 kl 21:41 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Benzo sin avatar
Tjorven. det er en bruker (kanskje ikke nå lenger) her som har startet for seg selv med interiør/styling og har meget god smak! Husker ikke hva nicket hennes er, men er venner med henne på face....bor jo ikke så langt unna dere heller.
Postet 20-07-18 kl 09:26 av Benzo Benzo er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no