Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Freffe

Postet 20-07-18 kl 07:18 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 23

Kommentarer

Gammel
polarjenta sin avatar
Ahh, deilig å sove i egen seng igjen.

I dag skal jeg pakke ut siste rest, og jeg skal gå meg en tur. Ellers ingen store planer.
Postet 20-07-18 kl 09:45 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Vi har besøkt Hiroshima memorial park og museum. Sterke inntrykk!
Postet 20-07-18 kl 09:50 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Frøy sin avatar
Kinobilletter til M:I 6 med visning på Preikestolen i boks.
Postet 20-07-18 kl 10:08 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn. Jeg pakker. Igjen.
Postet 20-07-18 kl 10:19 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Jeg skal ta toget hjem igjen idag. Resten blir igjen i varmen i oslo et par dager til. Jeg skal på møte og dugnad i morgen for festival neste helg. Så jeg skal bruke en ferieuke på frivillig innsats.
Postet 20-07-18 kl 10:29 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
I går falt mange brikker på plass. Jeg vet litt mer om hvordan jeg skal gjøre vår nye bolig til «vår». Sofaene våre har byttet etasje. Jeg har skjønt hvor vi skal ha gardiner, hvor vi skal ha persienner og hvor vi skal ha lameller. Det har blitt plass rundt spisebordet. Vi fikk besøk av et vennepar som bor 100 meter unna og som er glade for å få oss i nærheten. Snuppa har fått «sminkebordet» hun har etterlyst (i alle andres øyne en helt vanlig pult med speil på). Knerten har fått nettilkobling på rommet sitt.

Og ikke minst - jeg har fått trua igjen på at det var en lur ting å flytte.

Plan for dagen: følge knerten til reguleringstannlegen og stikke innom IKEA for å finne de skapdelene de manglet sist. Kanskje rekker veien badetur i vårt nye nabolag også?
Postet 20-07-18 kl 10:31 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Toffen: de får all mulig medlidenhet fra meg. Pakking er usedvanlig kjedelig og du har flyttet i meste laget det siste året.
Postet 20-07-18 kl 10:33 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Vi skal på tur i dag og må følgelig pakke. Jeg hater det, dessverre.
Postet 20-07-18 kl 10:43 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Morn. Vi skal fortsette å beise hytta og så ser vi hva som skjer. I går ble det både kano og båttur.
Postet 20-07-18 kl 10:59 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Så fint, tjorven! Er det framleis innafor bygrensene?
Postet 20-07-18 kl 11:08 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Pakking er ekstra gøy når ting skal tredeles. Ikke ta ting som er husvertens, få de riktige tingene til pendlerleiligheten og de riktige tingene hjem. Særlig morsomt er det nå når vi er forbi kasse-og-bil-stadiet og alt må gjøres med kofferter og taxi eller offentlig transport. O fryd!

Jeg kaster og donerer i hvert fall mye. Det skal jeg ha.
Postet 20-07-18 kl 11:14 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Så godt å få avklart slike ting, Tjorven!

Vi skal snart ha frokost og ut på stranden. Livet på Solkysten er deilig. Begge barna fikk kjøpt seg småting i går og koser seg.
Postet 20-07-18 kl 11:15 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Så spennende å høre om Japan, Blånn!
Og lykke til med pakking og innredning, jeg misunner dere ikke.

Her skal vi samle sammen alt pikkpakket vårt igjen og sette kursen mot nabolandet. Jeg er spent på om strendene i Albania holder det jeg har lovet ungene.
Postet 20-07-18 kl 11:31 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Esme sin avatar
Japan har jeg veldig lyst å reise til, Blånn, det høres spennende ut!

Vi skulle snu båten i dag, en 17 m båt i en 19 m bred elv. Det vanlige er å kjør bauen inn i elvebredden og så kjøre skarpt til den ene siden slik at den snur seg 180 grader. Disse kanalbåtene har man null styrekraft når man bakker sånn at man bakker, kjører skarpt frem og retter opp stillingen før den begynner å gli fremz
Old bloke i båten ved siden av som har bodd på sånn båt i 15 år sa at det var nok for trangt og anbefalte at vi «put the bum into det marina entrance» ved siden av for å få nok plass. Litt tricky båtkjøring som hverken mannen min eller jeg hadde rålyst på og som vanlig løser vi sånt med stein-saks-papir og jeg tapte.

Det gikk egentlig helt fint og jeg synes selv jeg var makeløs til å få smettet hekken inn i den trange åpningen. Så kommer det annen Old bloke og roper at vi må snu på baugen i stedet. Jeg var jo konsentert og responderte ikke noe særlig, og da ropte han det enda mer selvfølgelig. Jeg ble irritert og ropte «Oi! Other Old Bloke in that black boat told us to put the bum in it! Old Blokes need to be in agreement!» Mannen min begynte å le og han gamle mannen også og så sa han at jeg rygget like a Queen.
Så det var det mest spennende som skjedde i dag.
Postet 20-07-18 kl 12:17 av Esme Esme er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar


Jeg skal rydde og ommøblere barnerom. For å få litt fred, satte jeg nye batterier i papegøya til fireåringen. «Fred». Nå er det to tynne, små stemmer som roper på mamma.
Postet 20-07-18 kl 12:22 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Queen Esme. Syns jegser det!!
Postet 20-07-18 kl 12:26 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Postet 20-07-18 kl 12:45 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Katta sin avatar
Esme

Vi har omsider ferie og tar på tur nå.
Postet 20-07-18 kl 13:06 av Katta Katta er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar


Vi er på vei til Oslo og hotellnetter der. I morgen skal vi være turister hele dagen.
Postet 20-07-18 kl 14:17 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Heia Esme.

Matilda

Vi har akkurat kommet hjem fra fjellheimen, nå venter 2 dager hjemme før fjellheim, uten kids (!) i noen dager venter.


Klesvask og hvile resten av dagen.
Postet 20-07-18 kl 14:45 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Avatar sin avatar
Jeg er så happy! En av favorittbutikkene mine skal flytte rett borti gata for meg. Det blir såååå bra for nærmiljøet vårt. Det begynner å skje så mye positivt der nå.
Postet 20-07-18 kl 16:00 av Avatar Avatar er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg fikk plutselig barnefri. Lillebror hadde lyst til å være med besteforeldrene på hytta.
Postet 20-07-18 kl 16:47 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Vi snekrer terrasse på hyttecampen vår, og jeg må bidra. Jeg finnes ikke handy og dessuten har jeg for lange negler til å sage, skru og løfte.
Postet 20-07-18 kl 16:57 av 007 007 er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no