Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 11-08-22 kl 07:43 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 24

Kommentarer

Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er i gang på hjemmekontor. I dag og i morgen har vi fått beskjed om å ikke møte fysisk på jobb, for det skal flyttes. Fra mandag har vi nye plasser med nye kolleger rundt oss.

Jeg skal på Øya i dag og gleder meg veldig. Det er nydelig vær i Oslo, det er masse fine folk vi kjenner på Øya og jeg har faktisk hørt om ganske mange av artistene som skal spille. Jeg gleder meg særlig til Girl in red og Nick Cave.
Postet 11-08-22 kl 08:39 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blå sin avatar
Det høres deilig ut Tjorven.

Jeg har også hjemmekontor i dag. Det vil si delvis hjemmekontor og delvis avspasering. Jeg skal ha mange gjester på lørdag og skal bruke deler av dagen på å rydde hus og preppe mat.

Men akkurat nå er det forsøk på å være så effektiv som mulig slik at jeg kan avspasere snart.

Etter en uke i aktivitetsbasert landskap skal jeg innrømme at en dag ved spisebordet er helt greit.
Postet 11-08-22 kl 09:07 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Så mye kjekt for deg nå, Tjorven! Øya festival og Londontur. Herlig!
Jeg er på kontoret i dag, og lurer på hvordan jeg skal klare å finne motivasjon og konsentrasjon. Nå er arbeiderne inne i siste innspurt med hytta vår, og jeg forventer overtagelse om innen et par uker.
Postet 11-08-22 kl 09:08 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Hjemmekontor her også i dag. Må prøve å være litt effektiv, men jeg leiter og leiter i skuffen etter motivasjonen.
Postet 11-08-22 kl 09:32 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Kommer Girl in Red på Øya? Det tror jeg ikke 17-åringen har fått med seg. Hadde vært gøy å kjørt inn på den.

Sol i sør, igjen. Kan ikke klage.
Postet 11-08-22 kl 09:37 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Ja, altså. Jeg klager ikke på opplegget for denne sommeren. Vi har hatt det helt fantastisk. Vi har brukt vanvittig mye penger, men vi sparer fast til en egen reisekonto hver måned og etter pandemien har det vært mye penger på den kontoen. Vi brukte mye i år, men jeg tror kanskje dette var siste gang vi hadde sånn familieferie, så det var helt greit.
Postet 11-08-22 kl 09:39 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Martis sin avatar
Hjemmekontor her også, greit med kort vei til terrassen når arbeidsdagen er omme i dette været.

Kos deg på Øya i dag Tjorven!
Postet 11-08-22 kl 09:50 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Kommet meg på kontoret etter en svipptur innom legekontoret. Legen var så forsinka i går at vi ikke rakk å ta blodprøver.
Postet 11-08-22 kl 10:23 av star star er aktiv nå
Gammel
Stompa sin avatar
Treg start på dagen her. Ingen planer før jeg skal på middagskonsert på en av byens restauranter klokka 17, "Ung nordnorsk opera". En av sangerne er tidligere elev av meg. Gleder meg veldig, men gruer meg til gåturen dit. Tar bare 30 min, men de blir nok til gjengjeld utrivelige.

Skal prøve å få hengt opp noen bilder og annet småtteri i løpet av dagen.
Postet 11-08-22 kl 10:28 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg får angst hver gang det piper i telefonen og tenker at DER kom sms-en fra Utdanningsforbundet om at jeg er tatt ut i streik. Hater å gå sånn og vente og ikke vite!

(Skolen min har vært tatt ut i førsteuttaket/ved skolestart ved hver eneste streik siden jeg begynte der i 2002, så jeg har ingen illusjoner om noe annet denne gangen.)
Postet 11-08-22 kl 10:45 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Stompa: Hvorfor er det de samme skolene som tas ut først hver gang? Burde ikke det fordeles litt utover eller er det en god grunn til at de gjør det sånn?

Jeg synes mine egne unger har vært utrolig flinke til å sysselsette seg selv i sommer, men 9 ukers sommerferie er lenge. Jeg håper veldig at det ikke blir streik her ved skolestart.
Postet 11-08-22 kl 11:05 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
polarjenta sin avatar
På jobb, første dag etter ferie. Godt det er helg i morgen.
Postet 11-08-22 kl 11:15 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Det synes vi også, Tjorven, og det har vi sagt VELDIG klart fra om. Men vi er en kjempestor sentrumsskole med en kjempestor Udf-klubb i en by der både NRK og TV2 har distriktskontor, og den lokale streikekomiteen er veldig flink til å skape liv og få oppmerksomhet, og dermed er vi ideelle å ta ut.
Postet 11-08-22 kl 11:36 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
star sin avatar
Fant plutselige at jeg hadde tatt på meg buksa bak fram. Jaja, godt det var en enkel bukse med strikk i livet. Fikk bare lommene på rumpa. Og litt ekstra stoff foran.
Postet 11-08-22 kl 11:41 av star star er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
Tjorven: i Oslo har vi godtatt lønnoppgjøret, så det blir ikke streik her. Heldigvis.
Postet 11-08-22 kl 12:00 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Jeg tror streiken her blir etter skolestart. Men håper virkelig det ikke blir. Vi får se.
Postet 11-08-22 kl 12:04 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Ingen streik i Oslo altså. Er det ett og ett fylke som godtar/avviser lønnsoppgjøret for lærerne?
Postet 11-08-22 kl 12:12 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Første jobbdag i dag, mye kaffe er nødvendig. Vi makset ut ferien og var på helaften i går, men det var det vel verdt.
Postet 11-08-22 kl 12:12 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Det er bare Oslo som er eget tariffområde, eller er det felles for hele landet når det gjelder kommunal sektor.
Postet 11-08-22 kl 12:34 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Halv dag til møte og halv dag for å etteleve en frist for en levering av skriftlig arbeid. Det er rart å rydde plass til eget faglig arbeid, men nå er jeg i ferd med å få det til. Det er deilig!
Postet 11-08-22 kl 13:17 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Oslo er eget tariffområde, ja. Streiken er i resten av landet; den kan ramme alle nivå der de ansatte er organisert hos en av lærerorganisasjonene og forhandler med KS; primært barnehager, grunnskole og vgs.

Noen-og-førti Udf-medlemmer i Bergen har allerede streika siden juni. Det er helt garantert at det blir opptrapping når skolen starter, men hvor de tar ut folk, og hvor mange, er det ingen som vet. Ikke når heller. Jeg håååååper at vi kan få ha plandagene neste uke, og at de tar oss ut tidligst 22. når elevene kommer. Da vil vi i hvert fall være forberedt når streiken er over. Det var grusomt i 2014 da vi måtte ta imot elevene på under et døgns varsel uten å vite noe som helst om dem og helt uten planer.
Postet 11-08-22 kl 14:36 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Mitt forbund skjermer planleggingsdagene og elevoppstart, så jeg er tidligst i streik fra uke 35. Jeg er i motsatt situasjon som Stompa, blir «aldri» tatt ut (med mindre alle går ut).
Postet 11-08-22 kl 15:44 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Problemet er at de ofte følger datoene fra det sentrale Østlandet – og vi begynner ofte ei uke seinere fordi august ofte (ikke alltid, jfr gruffetråden ...) er en måned med ganske fint vær her.
Postet 11-08-22 kl 16:31 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Observatøren sin avatar
Mens vi begynner 17. og rekker å komme «godt» i gang før vi evt går ut.

Venter også på beskjed. Det er vel 4 dagers varslingsplikt?
Postet 11-08-22 kl 22:19 av Observatøren Observatøren er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no