Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 08-12-21 kl 09:05 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 25

Kommentarer

Gammel
Tjorven sin avatar
Ja, ja. Da var det helt sikkert at det er hjemmekontor frem til neste år.

Jeg kjenner meg litt motløs, men det er jo ikke så mye å få gjort. Jeg skal i hvert fall trene på sats i dag, for det frykter jeg at kan bli en god stund til neste gang.

Jeg har MYE å gjøre denne uka, men med en gang det verste trykket gir seg neste uke, så tar jeg fri. Jeg har avspaseringstimer nok herfra og til evigheten (i hvert fall nyttår).
Postet 08-12-21 kl 09:24 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen, her er det fyr på peisen. Sniker meg til litt hjemmekontor før stua skal gjøres om til sykestue.
Postet 08-12-21 kl 09:25 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen.
Er spent på om det blir åpnet for at jeg kan ta 100% hjemmekontor frem til nyåret også. Føles litt dumt å måtte presse meg på totalt 4 busser for å komme meg til og fra jobb når jeg kan gjøre jobben min like godt hjemmefra.
Postet 08-12-21 kl 09:28 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg hørte ikke påbud om hjemmekontor nasjonalt, men leser det liksom sånn mellom strekene.
Må ringe legekontoret senere i dag. Tror ikke stingene fortsatt skal sitte og jeg får ikke ut alle selv.
Postet 08-12-21 kl 09:31 av star star er aktiv nå
Gammel
Blå sin avatar
God morgen

Hos oss er det hjemmekontor, med åpning for å komme inn på kontoret 1-2 dager i uken etter avtale.

Jeg er småsyk så sitter hjemme nå, men benytter meg nok av muligheten til litt sceneskifte neste uke.
Postet 08-12-21 kl 09:31 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Input sin avatar
Jeg er sykemeldt med lungebetennelse, men må jobbe litt fra sofaen likevel.
Postet 08-12-21 kl 09:45 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Vi har hatt 1-meteren gjeldende på kontoret de siste to ukene, og utstrakt bruk av hjemmekontor, så jeg er spent på om de kommer til å stramme enda mer inn. Treningsrommet neste, kanskje? Det var det siste som åpnet (oktober) etter å ha vært stengt i halvannet år.
Postet 08-12-21 kl 09:48 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Uffda, god bedring, Input.
Postet 08-12-21 kl 10:03 av star star er aktiv nå
Gammel
Neket sin avatar
God bedring Input!

Vi har maks halvparten på jobb, men i praksis mye mindre. Det er fint at vi kan komme hvis vi vil hvertfall, deilig å lufte seg litt innimellom. De har åpnet gratis parkering igjen også så jeg slipper tog og buss.

Enn så lenge hoster jeg på hjemmekontor mens jeg venter på svar på minste sin covid test (negative selvtester alle mann, men mye smitte i klassen hennes og hun hoster som et uvær). Kanskje jeg får tatt meg en tur på kontoret til uka?
Postet 08-12-21 kl 10:39 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Neida, ikke hjemmekontor her.
Postet 08-12-21 kl 10:39 av star star er aktiv nå
Gammel
Magica sin avatar
Det står påbud om hjemmekontor nederst her: https://www.regjeringen.no/no/aktuel...len/id2891395/

jeg er på en konferanse i Ålesund.
Postet 08-12-21 kl 11:10 av Magica Magica er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Hjemmekontorpåbud igjen her også.
Postet 08-12-21 kl 11:13 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
God bedring Input!

Hjemmekontor her på ubestemt tid, må innom kontoret for å hente noe utstyr jeg har bestilt, ellers tror jeg ikke det blir mye på kontoret før på nyåret.
Bestilte time til valpen til tanntrekking i morra. Gruer meg til det!
Postet 08-12-21 kl 11:15 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God formiddag! Heldagssamling ble til 30 minutter digitalt og videre jobbing på teams på skolen. Ledergruppa skulle samles for 30 minutter siden. Det gikk i vasken. Rektor måtte gå for å snakke med en elev, jeg måtte vaske bæsj på en jentedo og inspektøren måtte gå fordi en av elevene hadde låst seg inne på et rom vi ikke fant nøkkel til (jepp, låssylinderen er nå fjernet). Velkommen til en relativt vanlig dag på en barneskole.
Postet 08-12-21 kl 11:16 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Det er tungt å omstille hjernen fra begravelse og samvær med nær familie i går, til supertravelt og rettebunker og eksamensforberedelser på jobb. Tror jeg må ta meg en klementin til.
Postet 08-12-21 kl 11:28 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Svanen sin avatar
Kjeder meg i bomstille kø etter ulykke. Har liksom time til minste på sykehuset nå kl 11... Stått her i 50 min, og det er nærmere 35 min herfra til sykehuset. Vi er leie, og sultne...
Postet 08-12-21 kl 11:57 av Svanen Svanen er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God bedring, Input.
Postet 08-12-21 kl 12:15 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Heisann. Jeg er på kontoret og trenger en tredemølle for jeg må gå for å tenke, og nå irriterer jeg vettet av kollegaene mine med all labbinga frem og tilbake.
Postet 08-12-21 kl 12:24 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Jeg klarer ikke med min beste vilje å lese at det er påbud om hjemmekontor.
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/nye-nasjonale-smitteverntiltak-for-a-beholde-kontrollen/id2891395/
Påbud om at arbeidsgiver skal legge til rette for hjemmekontor der det er mulig uten at det går ut over tjenester som krever tilstedeværelse som er viktig og nødvendig for virksomheten, for eksempel for å ivareta barn og sårbare grupper.
Det er påbud om at arbeidsgiver skal legge til rette for, men ikke at arbeidstager er påbudt å jobbe hjemmefra.
Postet 08-12-21 kl 12:32 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Hvorfor i alle verden står ikke det under "arbeidsliv"?! Tror ikke noen her har fått med seg det der.

Leser som Annemede. Men da bør arbeidsgiver gi beskjed om at vi kan ta hjemmekontor.
Postet 08-12-21 kl 12:34 av star star er aktiv nå
Gammel
Magica sin avatar
Ja, enig. Men min arbeidsgiver pleier ikke ville det, men må vel nå?
Postet 08-12-21 kl 12:34 av Magica Magica er ikke aktiv
Gammel
Svanen sin avatar
6 km fra her jeg er til der det skal ha vært ulykke. Jeg kom kanskje 20-30 min etter det skjedde. Så hvor lang er køen når jeg har stått her i 1,5 time...
Postet 08-12-21 kl 12:38 av Svanen Svanen er ikke aktiv
Gammel
Svanen sin avatar
Ja, ja... bare 2 timer forsinket....
Postet 08-12-21 kl 14:03 av Svanen Svanen er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
For en dag! Har gått i ett fra klokka halv åtte – men nå er stormen over og jeg har akkurat vært og henta de nye brillene mine (eller den nye brillen, på optikerspråk ). Superfornøyd med innfatninga, og DEILIG å ikke ha progressive glass mer. Selv om jeg ikke har sjans til å bruke telefonen med brillene på nå, foretrekker jeg å se godt ellers.
Postet 08-12-21 kl 16:20 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Kaos på jobb, så først nå rakk jeg innom her. HR sender ut info i morgen. Jeg kan ta så mye hjemmekontor jeg vil, men går på jobb i morgen i alle fall.
Postet 08-12-21 kl 18:29 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no