Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Fredag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Fredag

Postet 21-01-22 kl 09:16 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 41

Kommentarer

Gammel
Frøy sin avatar
Fredag.

En liten innsats på jobb så er det helg! Jeg liker helg.
Postet 21-01-22 kl 09:20 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg trenger veldig mye kaffe. Det var en skikkelig utmattende arbeidsdag i går, og siden hodet mitt er fullstendig på bærtur for tiden så blir det veldig tungt mentalt.

Så i dag har jeg meldt meg på yoga-trening. Foreløpig står jeg på venteliste, men jeg har trua på at det skal bli plass til meg. Jeg må rett og slett komme meg ut blant folk igjen, for jeg er jo i ferd med å bli splitter pine gal.
Postet 21-01-22 kl 09:22 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har møte med Sverige om en halvtime og da skal vi faktisk avtale å treffes. Altså enten at vi reiser til Sverige eller at de kommer hit.

Jeg har jobbet med disse folka i et år nå, og aldri fysisk møtt dem før.
Postet 21-01-22 kl 09:23 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Dagen er kommet, folkens! Det er faktisk fredag. Jeg sitter nydusjet og godduftende på mitt hjemmekontor. Jeg har faktisk svart på 2 mailer allerede. Nei, dette skal bli en bra dag!
Og i tillegg er det lov å spise sjokolade i dag, i motsetning til tidligere i uken der jeg har måtte snike i skapet.

Og Tjorven: melder meg inn i splitter pine gal- gjengen. Jeg ser heller ikke folk lengre. Og når arbeidsdagen er slutt her hjemme, så gidder jeg jo ikke gå ut….ikke bra dette.
Postet 21-01-22 kl 09:24 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Jeg er glad det er helg snart.
Kl 22 i går kveld kom det melding fra skolen om at 5-7. trinn skal ha hjemmeskole i dag, fordi de ikke har nok friske lærere til forsvarlig drift. Nå har mannen stort sett hjemmekontor for tiden, så det går greit for vår del. Men altså. Kl 22 på kvelden??
Skal til gyn i dag, bytte spiral. Hjelper ikke akkurat på humøret det kjenner jeg.
Postet 21-01-22 kl 09:36 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
Jeg er på kontoret og drikker veldig god kaffe brygget av sjefen min. Utrolig oppmuntrende og hyggelig å komme på kontoret, veldig glad for muligheten jeg har.
Postet 21-01-22 kl 09:41 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Oppe, men har lyst å krype under dyna igjen.
Sliten etter gårsdagens runde. Men må vel jobbe litt.
Postet 21-01-22 kl 09:42 av star star er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Snart helg, ja! Vi skal ha 10 9-åringer på bursdagsselskap her i morgen, så ikke utsikter til sånn totalkollaps før etter kl. 16 lørdag ettermiddag.

Jeg er litt frustrert fordi noe vi har jobbet mye med er utsatt, igjen. Men for all del, nok annet å drive med!
Postet 21-01-22 kl 09:42 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg har fått ny stilling som ekstravakt, den samme brukergruppen som før, men med Frelsesarmeen som arbeidsgiver denne gangen. (Det er noe jeg egentlig har litt problemer med, rent etisk, men det får så være for øyeblikket). Og alt er på stell! Jeg får tilganger og alt ordnes på null komma svisj, og sjefen satte seg akkurat ned med meg og bare ga meg det som var av åpne vakter fremover. I tillegg blir jeg behandlet som det utdannede mennesket jeg er, jeg blir spurt av både sjefen og fagkonsulenten hva jeg tenker om ting, det forventes at jeg deltar i faglige diskusjoner og kommer med innspill. Jeg er ikke "bare ekstravakten" lenger, jeg er "sosionomen" og det er som balsam for en sår sjel på jobbjakt!
Postet 21-01-22 kl 09:48 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Så bra, Pappalille!

Jeg er på nest siste isolasjonsdag. Fortsatt litt laber form, men får i hvert fall til å jobbe, så det er jo bra.
Postet 21-01-22 kl 09:54 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg blir veldig glad av å høre dette, Pappalille! Dette fortjener du.
Postet 21-01-22 kl 09:55 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg synes godt det kunne vært lørdag allerede. Men jeg får vel forberede meg til dagens ene undervisningsøkt. Det kunne jo vært verre.
Postet 21-01-22 kl 09:55 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Så fint og deilig, Pappalille! Hurra!
Postet 21-01-22 kl 09:56 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Fredag ja.
Hjemmeskole på minsten, mellomste sendt på skolen.
Jeg skal redde klesskapet mitt etter frokost, og har en hyggelig avtale senere idag.
Nok av utfordringer så prøver å glede meg over de små tingene.
Og helg, bra helg i vente med håndballkamp for minsten, det gledes.
Postet 21-01-22 kl 09:57 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Postet 21-01-22 kl 10:03 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
apan sin avatar
Så flott, Pappalille. Gratulerer! Selv om man eventuelt ikke deler det trosmessige hos Frelsesarmeen, tenker jeg at det er en organisasjon som gjør fine ting for veldig mange mennesker i det brede lag, så man kan holde seg til å være positiv til det.
Postet 21-01-22 kl 10:12 av apan apan er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
God morgen, eller god og god... Ny koronasmitte i hus, (tvillingbroren) så nå skal jeg straks ta en hurtigtest, håpe den er negativ, og så handle for helga. På mandag er dattera ute av isolasjon, så da kan hun handle for oss evnt.
Postet 21-01-22 kl 10:26 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Nå ble jeg skikkelig glad på dine vegne, Pappalille.
Postet 21-01-22 kl 10:39 av star star er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Åh for noen fantastiske nyheter på en fredag Pappalille.
Postet 21-01-22 kl 10:48 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Mex: når meldinger kommer så sent på kvelden er det fordi noen har sittet hele kvelden og forsøkt å finne løsninger. Muligens kom den siste beskjeden om sykdom rett før og da kunne man ikke løse det.
Postet 21-01-22 kl 10:52 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Pappalille: Gratulerer! Så godt!!

Angående Frelsesarmeen, så tenker jeg litt på dem som den veldig, veldig snille og kloke bestemoren, som har noen holdninger du ikke orker å pirke i, men du tenker hun hadde tenkt annerledes om hun hadde fått en annen eksponering mens hjernen fortsatt var fleksibel.

Jeg tror det er en ordentlig ryddig og fin organisasjon fylt av oppriktig gode mennesker som gjør mye virkelig godt arbeid. Med en svart flekk.
Postet 21-01-22 kl 11:05 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Så flott Pappalille!
Postet 21-01-22 kl 11:12 av annemede annemede er aktiv nå
Gammel
Eia sin avatar
Så fint, Pappalille!

Jeg begynner å nærme meg frisk igjen, men må holde meg inne minst to dager til. Jaja, får gjort unna litt, da. Nå står det rundstykker i ovnen, og så har jeg litt systemintegreringsarbeid å gjøre. Mer kaffe, med andre ord.
Postet 21-01-22 kl 11:15 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Pappalille; det der ble jeg skikkelig, skikkelig glad av!
Postet 21-01-22 kl 11:24 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Polyanna: Fantastisk beskrivelse av Frelsesarmeen.
Postet 21-01-22 kl 11:25 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Jeg vet, Blånn.
Jeg bare tenker at kanskje man skulle ha kastet inn håndkle tidligere på dagen. Slik at man rekker som foreldre å gjøre tilpasninger også.
Selvfølgelig kan det jo også skje, at man våkner opp en morgen og man har sykt barn, og må gjøre endringer.

Nei, jeg vet ikke hva som er god løsning her. Det er bare litt frustrerende.

Så bra, Pappalille! Deilig å føle seg verdsatt!
Postet 21-01-22 kl 11:35 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg har ikke noe problemer med religionen, jeg har et heftig problem med deres uttalte tilnærming og holdning til mennesker som ikke er cis og/eller heterofile.

Jeg klarer å ignorere det så lenge det ikke snakkes om, men jeg _vet_ jeg har kolleger her som rammes av denne holdningen. Jeg synes ikke det er særlig enket å ignorere dette, men får det til enn så lenge fordi alt annet er så supert. Det går'sæ til.
Postet 21-01-22 kl 11:54 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Så flott pappalille! Tror FA er en veldig flott arbeidsgiver, kjenner flere som jobber i det systemet. Som Poly sier er det jo en del temaer som man kanskje må la ligge, men klarer man det tror jeg det er helt supert der.

Fredag, selvvalgt hjemmekontor føles fint i dag, siden jeg er heldig og faktisk har valget. Øvelse i kveld og det meste av helgen, litt tungt å kjenne på akkurat nå, men blir nok fint.
Postet 21-01-22 kl 11:56 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Mams sin avatar
Gratulerer Pappalille.
Ellers synes jeg disse ordene fra Polyanna var utrolig bra:

Angående Frelsesarmeen, så tenker jeg litt på dem som den veldig, veldig snille og kloke bestemoren, som har noen holdninger du ikke orker å pirke i, men du tenker hun hadde tenkt annerledes om hun hadde fått en annen eksponering mens hjernen fortsatt var fleksibel.

De oppsummerer så fint hva jeg mener om Frelsesarmeen.
Postet 21-01-22 kl 12:01 av Mams Mams er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
4 mailer igjen i innboksen, da tar jeg fortjent lunsj tenker jeg. Tynnbrød, gyroskjøtt, kebabdressing og salat tror jeg blir dagens hjemmekontor lunsj.
Postet 21-01-22 kl 12:05 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Pappalille, nå ble jeg ordentlig glad på dine vegne! Jeg er glad de ser deg og kompetansen din, og håper dette åpner dørene for nye muligheter framover!

Og så ble jeg sånn av Polyanna sin beskrivelse av FA. Den skal jeg ta med meg og bruke i andre sammenhenger også!

Sånn ellers? Dag 4 med isolasjon, med et par dager karantene før det. 4 av 4 er smittet, formen er sånn passe slack, samtidig som jeg begynner å bli rastløs og lei. Her stunder man til mandag, for en gangs skyld!
Postet 21-01-22 kl 12:24 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Å, Pappalille, dette var dagens beste nyhet! Håper du vil trives der.

Forstår hva du mener ang Frelsesarmeen, ja.

Yngste sendt på skolen, dvs kjørt på skolen. Han var spent på om det blir flere gutter enn ham i klassen i dag.
Postet 21-01-22 kl 12:34 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Pappalille:

Har fått gjort unna en hel del småoppgaver som har ligget på vent og sitter nå å teller ned til jeg kan ta helgefri fra jobb.
I helgen skal det være gruppeseminar med korpset, så må organisere litt før da.
Postet 21-01-22 kl 12:57 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Gratuerer Pappalille!
Postet 21-01-22 kl 13:37 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg bare elsker å ha en sjef som aner når blodtrykket mitt er for høyt og ringer meg for å få ned både mitt og hans blodtrykk, vi vet begge at det vi sier til hverandre blir der så jeg kan lufte tankene mine uten å føle at de må sensureres.
Så nå kan jeg gå inn i helgen med skuldre og blodtrykk nesten der det skal være og da takket være sjefen og ikke korona, omorganisering, nytt avviksystem og nytt forvaltningssystem iallfall.
Postet 21-01-22 kl 14:17 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Så godt med en så fin sjef, Frøy!

Jeg er sur på Tripletex importsystem. Jeg får feilmelding der det påstås at det ikke er alfakrøll i e-postkolonnene. Det er det da for F ...

Jaja, lønnsrapporteringen ble endelig korrekt, i alle fall. :små seire er også seire: :fersking i Tripletex:

På tide å ta helg nå, kjenner jeg. Tripletex - deg gidder jeg ikke å se igjen før på mandag!
Postet 21-01-22 kl 15:47 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Seinest fredag 21.01., det betyr selvsagt innen kl. 23.59. Engelsk tid, dessuten. 00.59, altså. Et hav av tid!
Postet 21-01-22 kl 22:16 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Helt klart! Masser av tid igjen!

Jeg har levert sluttrapport på prosjekt i dag, det var en finfin avslutning på uken. Prøver å ignorere at jeg burde gjort litt flere ting før jeg tok helg. Spare på kreftene. I morgen er det barnebursdag.
Postet 21-01-22 kl 22:41 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Ja, klart det Toffskij? Et hav med tid igjen!
Postet 21-01-22 kl 22:58 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God tid igjen, Toffskij! God tid!
Postet 21-01-22 kl 23:46 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Ferdig! Masse tid til overs!
Postet 22-01-22 kl 00:10 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no