Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tiffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tiffe

Postet 12-06-18 kl 07:17 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 32

Kommentarer

Gammel
Millen sin avatar
Uka fortsetter med
Postet 12-06-18 kl 08:18 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen.

Straks jobb, så hjem for å pakke til storebror som reiser på ferie i morgen, først et døgn i Tromsø, så til Afrika. Han blir borte hele sommeren, så jeg skal være etbarnsmor i sommer.
Postet 12-06-18 kl 08:23 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar


Jeg har satt på kaffe, og er klar for dagens donter.

I kveld er det festivalåpning!
Postet 12-06-18 kl 08:26 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Så spennende Polarjenta. Har han vært der før?
Postet 12-06-18 kl 08:33 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Millen; ja, dette er tredje gangen. Ekstra spennende denne gangen, for han skal møte 2 lillebrødre for første gang.
Postet 12-06-18 kl 08:47 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Så gøy da.
Postet 12-06-18 kl 08:52 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Formen min har ikke vært den beste den siste tiden og nå kom jeg på forklaringen. Det er på tide med påfyll av B12. Må bare finne tid til å stikke innom legekontoret.
Postet 12-06-18 kl 09:13 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Så rart det må vere, polarjenta, både for deg og for han!

Her skal eg ned i veiledningens irrganger, i morgen er det muntlig eksamen for sju unge håpefulle.
Postet 12-06-18 kl 09:16 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Oi, da blir han borte lenge, Polarjenta. Tipper han gleder seg? Reiser han ned alene?
Postet 12-06-18 kl 09:51 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Så spennende, polarjenta! Hvor i Afrika skal han?
Postet 12-06-18 kl 10:01 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God tur til Polargutten! Det høres veldig spennende ut.

Jeg er på vei ut i livet igjen etter ei helg på sotteseng. Omgangssyken tok søndagen min. I går måtte jeg bare klare en innlevering og en gradering. Det gikk, men jeg kjenner at jeg fortsatt ikke er helt i toppslag.
Postet 12-06-18 kl 10:18 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Her fortsetter innspurten av skoleåret. "Millionen" med løse tråder begynner å nærme seg et tresifret tall. Masse "må bare" igjen; vippeprøver i ditt fag og vurdere de siste tekstene i datt fag og overleve eksamensperioden og komme i mål med sensuren og følge med at ingen av kontaktelevene surrer bort vurdering pga. fraværsgrensa nå de siste dagene og-og-og. Fortsatt relativt høyt stressnivå.
Postet 12-06-18 kl 11:40 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Ferdig med standpunktkarakterer, ferdig med IOP-rapporter, snart ferdig med undervisning - bare å overleve sensoroppdrag (og først komme seg dit man skal uten stedsans) og så et eget parti, så begynner det å flaske seg. Hjalp også bra på humøret at feriepengene har kommet inn på konto. Det passer meg bra, etter en uvanlig trang mai, med ny vaskemaskin, bilservice med EU-kontroll og reparasjon av gressklipperen. Feirer med en is fra kantina!
Postet 12-06-18 kl 11:53 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Her er det fortsatt plenty med løse tråder – stort sett planlegging for neste studieår, men det må nesten på plass før semesteret slutter, som er, eh, på fredag. Litt sensur er det også igjen.
Postet 12-06-18 kl 11:59 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har fått opp et parti i muntlig norsk og løper rundt for å veilede etter beste evne. Rekker ikke å kjede meg!
Postet 12-06-18 kl 12:05 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Han skal til Nigeria. Sist de reiste så var de begge borte i 7 uker. Det går helt fint. Han sier selv at han ikke kommer til å savne meg, og det tror jeg han på. Han mener nemlig at så lenge det er han som er borte, så er det greit. Og jeg tenker at så lenge han har det bra, så er det bra for meg. Forrige gang fikk begge malaria, og det trenger han ikke å få denne gangen, det var eneste gangen jeg syns det var dumt at de var så langt unna.
Han reiser ikke alene, det syns jeg han er for ung til. Han reiser sammen med pappaen, som skal se sin sistefødte sønn for første gang.
Postet 12-06-18 kl 14:18 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Livet i voksenopplæringa er veldig chill. Jeg skal nivåvurdere elevene mine, de er 22 stykker og det er gjort med tre klikk per elev, så det er i grunnen null stress. Det er bare tre nivåer å velge mellom, så det er ikke så voldsomt vanskelig heller. Når det er gjort er jeg ferdig med skoleåret.
Postet 12-06-18 kl 17:23 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Høres ut som dere har mer avanserte familierelasjoner enn oss, polarjenta! Men så spennende for sønnen!

Jeg skulle gjort en helt masse, men fikk helt vondt i viljen så fort solen tittet frem igjen. #bergenser
Postet 12-06-18 kl 18:25 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Fikk opp parti i tysk nivå 3 nå klokka 14. Foreløpig er det rolig, men det blir nok mer å gjøre i morgen når de får utdelt tema. Kjenner at jeg gleruder meg - det går sikkert bra, men jeg har ikke hatt oppe nivå 3 før og har ingen rutine å falle tilbake på sånn som jeg har når jeg får opp norsk.
Postet 12-06-18 kl 19:07 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Candy darling; vet ikke om det er så avansert, xen min er fra Nigeira, men bor i Norge, han har funnet seg ny kjæreste i hjemlandet og fått to unger med henne. Hadde ikke vært for at han hadde lovet storebror tur så hadde han nok reist tidligere.
Postet 12-06-18 kl 19:48 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Oppdatert 12-06-18 kl 20:54 av polarjenta
Gammel
Matilda sin avatar
Her stresser man vettet av seg og sender av sted eksamensoppgaver til godkjenning, og forventer pirk og flikking på oppgavene i dagesvis, og så svarer sensor bare: «Dette ser ryddig og fint ut, vi ses». Aldri skjedd før. Hva i all verden skal jeg stresse med på fridagen min i morgen, da?
Postet 12-06-18 kl 20:17 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Karamell sin avatar
Randy Darling. :bidrar:
Postet 12-06-18 kl 20:52 av Karamell Karamell er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Postet 12-06-18 kl 21:31 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Kaller du meg Randy, polarjenta?



Ja, det var mest det med faren sin i Norge og søsken i Nigeria jeg tenkte på som avansert, men det er sikkert ikke bare bare å løse, nei. Men det blir helt sikkert en fin opplevelse.
Postet 12-06-18 kl 22:05 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Samme skjedde her, Matilda. Jeg jobbet og gnudde på oppgavene, jobbet frem argumenter og var klar til å ta en kamp. Så sier bare sensor "Flott!". Hm.
Postet 12-06-18 kl 22:07 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Ehh, ikke jeg, men ordboken kalte deg randy. Jeg har iallefall fikset det viktigste for han om han tenker å få de til Norge, jeg har nemlig skilt meg fra han, tok bare 7 år.
Postet 12-06-18 kl 22:16 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Blondie! Vi er BEST!
Postet 12-06-18 kl 22:45 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Samme her og. Syntes mine eigne oppgaver var skikkelig gørre, og så kjem det "dette ser fint og ryddig ut". Ok, då seier me det sånn. Så får me sjå i mårra når eksamen er.
Postet 12-06-18 kl 22:57 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg fikk akkurat samme tilbakemelding fra sensoren min, Blondie og Matilda.
Postet 12-06-18 kl 23:16 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Team FP!
Postet 13-06-18 kl 00:44 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Postet 13-06-18 kl 06:37 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Det ER KVALITET HER INNE!!
Postet 13-06-18 kl 08:51 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no