Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Maffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Maffe

Postet 11-09-17 kl 07:40 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 34

Kommentarer

Gammel
Tåtti sin avatar
Lykken er å oppdage at man har brillesnor som matcher de sykt grønne tennisballene på t-skjorten.

Ja, det er mandag.
Postet 11-09-17 kl 08:44 av Tåtti Tåtti er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på jobb, og har syklet hit i regnet ... iført olajakke. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg tenkte at det var en god idé med den jakka da jeg dro hjemmefra. Det var ikke akkurat sol fra skyfri himmel. Vel, vel ... jeg lærer ... kanskje.

Nå tror jeg at jeg må få meg litt kaffe.
Postet 11-09-17 kl 08:57 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen. Jeg har også syklet i høstregnet, dog i regntøy.

Har kaffe og nok av oppgaver, så da er det vel bare å starte jobbuka. :svosj:
Postet 11-09-17 kl 09:02 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Jeg har sykla til jobb. Det begynte å regne etter kun kort tid. Heldigvis at jeg hadde glemt noen rene og ikke mins tørre truser på jobb.
Postet 11-09-17 kl 09:11 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Jeg har også syklet, i Oslo, men her regnet det ikke da jeg dro, heldigvis. Begynner å kjennes mørkt og surt ut å morgensykle, og jeg kjenner meg ganske sårbar i trafikken. En dame prøvde å kjøre meg ned mens jeg syklet på forkjørsvei også.
Postet 11-09-17 kl 09:33 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Sånn som deg regnet i natt,våknet av det jo.
Her har to fri fra skolen pga valg og siste mann vil ikke i barnehagen.
Jeg må være flink jobbsøker og få gjort endel Der.
Nå kaffe.
Postet 11-09-17 kl 09:40 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
God morgen!
Surt og vått på Vestlandet også, men det er for så vidt lite nytt ved det...
Har hatt en rolig helg med bare avslapping, og det kommer nok godt med denne uka. Mannen måtte reise på jobb igjen før planen, så da er det å vri hodet for å få logistikken til å gå opp. Men det går bra!
Postet 11-09-17 kl 09:52 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Rolig helg var helt herlig, mannen var borte, vi passet to nieser fra lørdag til søndag, men alt forløp pent og stille, elleveåringen tok seg av kusinene, serverte frokost og passet på minste på 4,5 år. Mor fikk sove lenge, meget tiltrengt. Nå er jeg på kontoret, dagslyslampen er på, og jeg må snart kaste meg ut i dagens lange liste. Grå og kjip høst ute, vil ha sol og blå høsthimmel nå!
Postet 11-09-17 kl 09:58 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Her er det strålende sol og deilig temperatur. Jeg elsker høsten!
Postet 11-09-17 kl 09:59 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Jeg husker ikke hvordan strålende sol ser ut.
Her er det pissregn som vanlig. Det skal bli vått og kaldt og breiflabb over alt for syklistene som skal sykle rundt og lage kaos i byen min.
Postet 11-09-17 kl 10:17 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Her i sør pøser regnet det, det blåste godt i dag tidlig, men vinden har i alle fall gitt seg. Godt vi fikk nye støvler i hus, men jeg lurer på om vi må ha enda bedre skalltøy også.
Postet 11-09-17 kl 10:26 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Her er det møkkavær! Heldigvis har jeg tøfler stående på jobb, sånn at jeg ikke trenger å gå i gummistøvler hele dagen.

Ellers er lønnsoppgjøret omsider på plass her hos oss og jeg fikk 3,8 %. Godt fornøyd.
Postet 11-09-17 kl 13:32 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Nenne: For en gangs skyld er jeg glad jeg er i industrien og har mulighet til å bytte til vernesko og bukse (selv om jeg sitter på kontor og ikke trenger det) på slike dager, for det vanlige tøyet mitt er søkkvått.
Postet 11-09-17 kl 13:39 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Jobbedag som valgmedarbeider. Artig, artig!
Postet 11-09-17 kl 13:42 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Tøfler.

Jeg har et greit utvalg med pensko på jobb, heldigvis, siden jeg jo stort sett sykler (med joggesko).
Postet 11-09-17 kl 13:48 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Teller 10 par mer eller mindre pene skopar på kontoret.

Valgfunkjsonærene i gymsalen sleit seg ikke akkurat ut i morges, så jeg. 8 funksjonærer og én velger var å se idet klokka klang. Det var bare å - he-he - velge et ledig avlukke. Tror det hele var unnagjort på ett minutt, så jeg rakk til og med mitt vanlige tog.
Postet 11-09-17 kl 14:21 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg hadde jo hatt med andre sko om jeg skulle noe altså. Men i dag er en sånn sitte-ved-pulten-dag med ekstra golfjakke, som farmor ville ha sagt, og tøfler. Vi er ikke veldig glamorøse her hos oss.
Postet 11-09-17 kl 14:22 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Har nettopp stemt, på sentral skole i Oslo sentrum. Alle avlukker ledige, ingen andre fremme ved selve urnene heller. Håper ikke det er symptomatisk for valgdeltakelsen.
Postet 11-09-17 kl 14:31 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Tøfler hørtes digg ut. :holder på å gå inn nye sko:

Vi forhåndsstemte før helgen, og nå angrer jeg nesten, for det er så stas å stemme selve Dagen. Men men, det var praktiske hensyn som lå bak, så jeg tipper jeg blir fornøyd med det når ettermiddagslogistikken utfolder seg.

Kort jobbdag i dag, ballettøvelse 1715 er ikke superpraktisk for pendlere, gitt.
Postet 11-09-17 kl 14:39 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Jeg var litt for overoptimistisk med minstemann i dag tidlig. Det så faktisk ut som det hadde tenkt å klarne litt opp i dag, så jeg sendte han på SFO uten støvler. Nå er det jo rene høststormen ute.

Mannen har hjemmekontor. Installasjon av fiber i dag. Så var det visst noe tull med fiberleggingen, så de måtte tilkalle fiberlegge-gutta. Og mannen kan melde om at dørene har stått mer eller mindre på vid gap hjemme i mange timer, og temperaturen i huset er deretter..

Postet 11-09-17 kl 14:48 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Tøfler ved pulten høres helt deilig ut. Jeg sitter hos en kunde der det er en del penere antrekk enn jeg har vært vant til, og jeg som vanligvis alltid er ett hakk penere kledd enn kundene må nå huske på å pønte meg litt mer enn jeg alltid har lyst til. For eksempel oppdaget jeg en dag for et par uker siden at jeans + bluse + dressjakke ble hakket for casual.
Postet 11-09-17 kl 15:19 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Miss Norway sin avatar
Vi har jeansforbud hos alle kunder. Skal ikke skille oss nevneverdig ut, men altså ingen jeans.
Postet 11-09-17 kl 15:24 av Miss Norway Miss Norway er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Nei, jeg pleier jo ikke å bruke det en gang, men har stort sett vært over dressed, særlig mot oljebransjen, så det var litt snedig å oppdage at da jeg var "vill og gal" en dag, så VAR jeg faktisk vill og gal.
Postet 11-09-17 kl 15:58 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg bruker ikke jeans hos kunder. :bidrar:

Og har blitt oppringt med spørsmål om å bli med i et realityshow.
Postet 11-09-17 kl 18:06 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Fortell mer, Candy!!!!!!
Postet 11-09-17 kl 18:18 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Paradise Hotel?

Jeg har en helt syk dag med ville møter, og har for en gangs skyld tenkt at jeg hadde hatt nytte av litt powerdressing. Flanell, jeans og "høstsko" sto ikke helt i stil med dressogslipsene.
Postet 11-09-17 kl 18:19 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Noen av mine kollegaer sutrer jevnlig over at jeg sa nei til dokureality en gang, men jeg minner dem hver gang på hva "gjerne følge noen interessante personligheter litt nærmere" ville betydd i praksis.
Postet 11-09-17 kl 18:20 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Vi skulle hatt reality på IT-avdelingen. :knegg:
Postet 11-09-17 kl 18:33 av Joika Joika er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Kva jobb har du når du har tørre og reine truser på jobb, Annemende?
Postet 11-09-17 kl 18:55 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Hehe.
Nå kan du lure.
Ikke noe mer spennende enn at jeg har garderobeskap og sykler til jobb. Av og til krever det en dusj før jobb. Derav rene klær.
Postet 11-09-17 kl 18:57 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Jeg tror jeg vet hvilket, Candy!
Postet 11-09-17 kl 19:19 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Oj, Candy, hvilket? og sa du ja?

Jeg går i jeans og hettejakke hos kunden. En sjelden gang i blandt. Som regel går jeg i dressbukse, topp og cardifan. :bidrar: og har både krisesko og dressjakke hengende på kontoret for spontane Viktige Møter.
Postet 11-09-17 kl 20:55 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Her var det godt sig i valglokalet da jeg stemte i 17-tiden. Traff opptil flere venner og naboer.

Her har vi den store melt down-dagen og mellomste låste seg inne på rommet da han skulle på trening. Kjenner at jeg er relativt sur og grinete nå... Blæh! Hvorfor skjer dette aldri når mannen er hjemme???
Postet 11-09-17 kl 21:05 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Mellomste her har hatt en total meltdown også. Han er helt hårreisende urimelig.
Postet 12-09-17 kl 00:24 av Nenne Nenne er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no