Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 24-01-22 kl 08:36 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 32

Kommentarer

Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg er trøtt i trynet, og la meg med fuktig hår i går. Jeg ser komplett sprø ut.
Postet 24-01-22 kl 08:37 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Pappalille: Jeg kan rett og slett ikke legge meg med fuktig hår, for da ser jeg ut som et monster om morgenen.

Ellers - blid og fornøyd på hjemmekontoret. Og i morgen skal jeg unne meg en tur på kontorkontoret også. I dag har jeg bare to møter, og de er heller ikke så lange, så jeg skal faktisk få unna en del "produksjon". Forrige uke var møtebonanza hele uka, så det er bra med litt roligere kalender nå.
Postet 24-01-22 kl 08:50 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Trøtt i dag jeg også. Har alltid en tendens til å legge meg for seint på søndager. Det får mandagen til å bli veldig brutal.
Postet 24-01-22 kl 08:50 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Mandag alt ja...
Har fått resten av familien ut dørene og har inntatt hjemmekontoret, har egentlig mest lyst til å gå å legge meg igjen.
Postet 24-01-22 kl 08:57 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn, hjemme, i stua i dag. Mellomste er fortsatt syk, potte tett og stemmeløs. Så hun blir vel å sløve på sofaen bak meg i dag. Eldste har kun en venninne igjen på skolen nå siden de andre i hennes kohort testet positivt i helga. Utrolig hvor viktig venner er i den alderen, hun er helt deprimert ved tanken på at alle andre enn henne skal bli syk.
Postet 24-01-22 kl 09:01 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg eller meller om jeg skal ringe legen.
Ingen store planer for dagen.
Postet 24-01-22 kl 09:20 av star star er aktiv nå
Gammel
Dali, min yngste har en venn i klassen der i dag, resten er i karantene. Det er ikke hans nære venn, men det går bra. Han må være eneste gutt i friluftsliv i dag, men han må bare tåle det. Det var han forrige uke også.

Eldste hadde negativ test, men de nye testene er så dårlige og tar sånn tid, så hun ble kjørt til skolen og rakk det akkurat. Vi bor nær, et par minutter bare med bil, men i slike stunder er det finfint med hjemmekontor. Senere i dag skal jeg kjøre yngste til skøytebanen i byen og henter tester i samme slengen. Tre nye smittede i klassen.
Postet 24-01-22 kl 09:29 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Hurra - jeg er på jobb igjen!

Nå må jeg bare rette opp i møtekaoset i dag og i morgen (frivilligjobben), som jeg selv har laget.

Og litt mer kaffe, og i gang med seg!
Postet 24-01-22 kl 09:42 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Trøtt, ikke-nok-kaffe-i-verden-mandag her. Jeg har sovet lite og elendig flere netter nå, uten at jeg helt skjønner hvorfor. Heldigvis ikke den verste møtedagen, men skulle helst fått gjort en del andre ting, da. Nuvel, mer kaffe da.
Postet 24-01-22 kl 09:43 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Mine barn er ikke på skolen i dag, mellomste testet positivt på hurtigtest i går. Så da er vi i gang...
Postet 24-01-22 kl 09:44 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
God bedring til den positive, tink!
Postet 24-01-22 kl 09:46 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God bedring til den syke og lykke til til resten tink.



Jeg har vondt i halsen. Negativ hurtigtest i går, men jeg lurer på om jeg skal gå en tur til byen etter jobb og ta en "ordentlig" test for sikkerhets skyld.
Postet 24-01-22 kl 09:52 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er fremdeles ganske dårlig og henger i telefonkø hos legen. En tålmodighetsprøve, men jeg skal uansett holde meg i ro.
Postet 24-01-22 kl 09:56 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Blå: Fikk du med deg testkaoset i din by i går? Jeg så innslag på nyhetene, og folk hadde sittet mange timer i bilen i kø. Hun ene som ble intervjuet hadde bestilt pizza mens de satt i køen.
Postet 24-01-22 kl 09:56 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
IOA sin avatar
Minstemann er i testregime, og skal testes hver mandag og torsdag morgen. I dag tenkte jeg at det kunne være lurt å teste bak i halsen i tillegg til i nesa. Noe som resulterte i at han spydde ut over hele kjøkkengulvet. Så da går vi nok for nesetesting framover. Testen var negativ, da.
Postet 24-01-22 kl 10:05 av IOA IOA er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Hadde planer om å komme meg ut på tur i dag. Den tanken varte heilt til eg vakna i dag. Fytti for eit vær det er ute.
Får sjå om eg finner meg eit inneprosjekt i staden for.
Postet 24-01-22 kl 10:16 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Jeg er fri fra isolasjon og har nytt morgenturen med bikkja UTEN munnbind og uten å måtte hoppe ut at veien hver gang jeg møtte folk. De små gleder!

Nesten en ukes fravær fra jobb betyr bare at alt fra forrige uke legges oppå alt som uansett måtte gjøres denne uka, så sånn sett så fortsetter jeg vel isolasjonen, bare foran jobb-pcn.

Jaja, god mandag, dere!
Postet 24-01-22 kl 10:24 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Ringte og endte med å prøve å smøre med det jeg fikk sist.
Så får vi se.
Postet 24-01-22 kl 10:32 av star star er aktiv nå
Gammel
Sissel sin avatar
Her ruller koronaen videre, positiv test på meg nå i dag. Foreløpig lite symptomer, men testet fordi jeg kjenner at noe skjer i halsen. Dattera som fikk positiv test forrige tirsdag er ikke frisk ennå - piggtråd i halsen. Sønnen har hatt mildere symptomer.
Postet 24-01-22 kl 10:38 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God bedring Sissel.



Tjorven: ja, jeg så det. Det er to teststasjoner og den det var kaos på er den for biler. Der er det visst kaos nå også. Jeg tenker meg i så fall ned på den i sentrum, og kan gå ned. Men det er lite fristende å stå i lang kø i dette været. Så det kan godt være at jeg slår meg til ro med at jeg har en negativ hjemmetest. Jeg er heller ikke syk. Bare vondt i halsen. Og jeg skal ikke treffe noen før på torsdag. Hvis ikke halsvondten har gitt seg til da, så må jeg vel uansett holde meg hjemme.
Postet 24-01-22 kl 10:42 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Kaija sin avatar
Er hos legen med minsta, som fremdeles kaster opp. To uker nå, og nå får de undersøke skikkelig, for jeg tør ikke dette lenger. Bare at legesenteret ligger omtrent nede m sykdom på de fleste legene.
Postet 24-01-22 kl 10:46 av Kaija Kaija er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Får en teste med PCR uten positiv hjemmetest eller smitte i familien i Bergen? Det går ikke her nå, i hvert fall. Ville holdt meg hjemme og tatt ny test i morgen eller noe hvis du ikke er bedre, Blå. Køståing i dårlig vær er jo litt kontraproduktivt for vonde halser.
Postet 24-01-22 kl 10:53 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Stakkars minstemor, Kaija. Godt du får det sjekket opp. Det har jo vært et salmonellautbrudd nylig. Kan det være det?

God bedring Sissel.
Postet 24-01-22 kl 11:12 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Det er fremdeles åpen drop in på PCR test, ja. Men altså lange køer. Jeg tror nok at jeg forholder meg til at jeg har en negativ hjemmetest og ser hvordan det utvikler seg. Jeg har lett for å få forkjølelsessymptomer.
Postet 24-01-22 kl 11:34 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Høres lurt ut. Jeg har visst fått vondt i halsen som stressymptom, har vært sånn lenge nå. Upraktisk. God bedring!
Postet 24-01-22 kl 12:07 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg skal søke på jobb som jeg så innmari gjerne (!!!!) vil ha. Kryss fingre og tær for meg, folkens?
Postet 24-01-22 kl 13:26 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Postet 24-01-22 kl 13:30 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Krysser alt jeg har, Pappalille.
Postet 24-01-22 kl 14:13 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Pappalille
Postet 24-01-22 kl 14:18 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Pappalille
Postet 24-01-22 kl 14:26 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Pappalille.

Her har ikke arbeidslysten dukket opp i løpet av dagen heller, så denne dagen kan man bare avskrive egentlig.
Postet 24-01-22 kl 14:32 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Pappalille
Postet 24-01-22 kl 14:39 av Mex Mex er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no