Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 25-01-22 kl 09:01 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 27

Kommentarer

Gammel
Frøy sin avatar
God morgen.

I dag skal jeg til tannlegen og jeg gruer meg sånn! Er fantastisk når det er overstått, men før og under er jeg et nervevrak.
Postet 25-01-22 kl 09:05 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn. Misunner deg ikke tannlegen, Frøy.
Hvor lenge skal man egentlig være dårlig og hjemme fra skolen når man ikke har korona men er tett og slapp og bare vil ligge på sofaen? 8. dagen syk nå.
Postet 25-01-22 kl 09:24 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på kontorkontoret. Det er første gang siden vi fikk smitte i heimen for straks 2 uker siden. Jeg har fantastisk utsikt fra kontorplassen min, og lyset over byen nå er virkelig magisk!

Det er en annen grunn til at det er bra jeg er på kontoret i dag. I det siste har det blitt verre og verre å få knerten ut av senga om morgenen. Selv mannen min klarer å bli frustrert over manglende progresjon nå (og da har det kokt i topplokket mitt ganske lenge). Så i dag skal knerten vekkes én gang, og deretter skal han klare seg selv. Han er helt med på tankegangen, men jeg er veldig spent på hva det faktisk innebærer. Han bedyrer seg at han ikke kommer til å komme for seint. Jeg tror det ikke før jeg får se det.
Postet 25-01-22 kl 09:27 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er hjemme, fremdeles syk. Pusler litt med husarbeid og leser.
Postet 25-01-22 kl 09:37 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Mams sin avatar
Satser på at knerten kom seg opp og at det gikk greit i dag.

Jeg har vært på Sessvollmoen. For et kuldehøl. 10 minus var det der. I motsetning til minus 2 her vi bor.
Så da er det bare å krysse fingrene for at yngste kommer inn i millitæret og blir sendt til Kirkenes i kveld. Han er veldig motivert selv, så jeg håper det går bra.
Postet 25-01-22 kl 09:37 av Mams Mams er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Sympati til deg, Frøy! Jeg har det akkurat på samme måte.

Tjorven: de ungene/ungdommene har det med å klare det mest utrolige når det kommer til stykket. Mine har klart "fra seng til buss" på superhelttid mer enn en gang.

På jobb, og skal straks ut i produksjonen. I går var jeg en lykkelig sjef som kunne formidle rause bonuser til de ansatte. I dag er det tilbake til normalen.
Postet 25-01-22 kl 09:40 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
-10 her.

Jeg har en sånn legetime jeg ikke akkurat gleder meg til.
Tror ikke det blir bare prating når jeg kommer med spørsmålene mine.
Postet 25-01-22 kl 09:42 av star star er ikke aktiv
Gammel
Mams: Håper han kommer inn og kommer videre!

Lykke til Frøy! Jeg var hos tannlegen forrige uke; gikk jo bra, men jeg gruet meg litt på forhånd.

Knerten klarte seg nok finfint; de gjør ofte det når de må, utrolig nok.

God bedring til alle syke!
Postet 25-01-22 kl 09:43 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Mannen rapporterer at knerten kom seg avgårde, men ikke med den t-banen han pleier. Da er det mulig at han kommer litt for seint på skolen.

Knerten er en sånn elev som lærere elsker, så jeg mistenker at han ikke kommer til å få tilsnakk overhodet hvis han bare er litt for sein. Men det får jeg bare leve med. Han kom seg ut selv. (Mannen tror IKKE at han rakk å pusse tenner.)
Postet 25-01-22 kl 09:48 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Mams sin avatar
Korteste tiden vi har brukt om morgenen tror jeg var 20 min.
Da forsov jeg meg, vekket 3 unger, løp gjennom badet omtrent og smurte 3 matpakker. Jeg var nok ferdig på et kvarter, men ikke gutta
Det er endel år siden da, for det var mens ungene gikk på barneskolen og ungdsommskolen. .
Postet 25-01-22 kl 09:52 av Mams Mams er ikke aktiv
Gammel
Kaija sin avatar
Klem til deg, Frøy. Tannlege er ikke nødvendigvis gøy. Håper det gårfint. Og lykke til m legetimen, Star.
Flink Knert, Tjorven. Selv om det var feil bane og uten pussa tenner.
God bedring til sjukefolket.

Hjemme med sjukeminsta, som har fått movicolkur som forhåpentligvis får fart på magen (og dermed slutt på oppkasten). 4 poser i går, 6 i dag, 8 i morgen osv. Det bør jo virke til slutt.
10.klassingen fikk 10-klasseoppfriskningsvaksine av en haug med barnevaksinene. Han har fått feber og er ikke i form, så han blir også hjemme i dag. Satser på påskesol i hage og på terrasse. Det frister å komme seg ut, selv om jeg må være hjemme.
Postet 25-01-22 kl 09:56 av Kaija Kaija er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Jeg er alene hjemme.
Ville er på skolen etter en drøy uke karantene/isolasjon, og mannen har dratt avgårde på et par dagers jobbreise. Veldig uvant, og i grunnen ganske deilig.
Postet 25-01-22 kl 09:57 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er jo a-menneske, og morgenen er min kosestund. Jeg lager iskaffe og havregrøt og konsumerer det mens jeg bruker minst en halvtime på å lese papiravis. Ja, jeg er i ferd med å bli ei gammal kjerring.
Postet 25-01-22 kl 09:59 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
ingling sin avatar
Jeg er på kontoret! Ganske fint å stikke av hjemmefra noen timer, kjenner jeg. Bruker en halv evighet på å komme meg avgårde siden jeg er ute av alle vaner, men siden det er lite trafikk og godt med parkeringsplasser er det i grunnen ikke noe stress.
Postet 25-01-22 kl 10:40 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Det høres nydelig ut, Tjorven! Alenetid er gull.
Postet 25-01-22 kl 11:39 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har også et slikt morgenrituale, kjæresten synes jeg er helt sprø. Han er fascinert over hvor våken jeg klarer å være på morgenkvisten, mens jeg da må minne ham på hvordan jeg opptrer på kvelden.

Jeg er alene om dagen og synes på ingen måte det er gull. Jeg skal snart til legekontoret (hvis hurtigtesten er negativ), det blir fint å se folk.
Postet 25-01-22 kl 12:17 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Legetime unnagjort.
Bomma visst på en betaling på runden min i forrige uke. Jaja, da tror jeg at jeg har fått frikort på under 2 uker.
Postet 25-01-22 kl 12:31 av star star er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg overlevde tannlegen og feire med lunsj på McDonald's.
Postet 25-01-22 kl 13:21 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
McDonalds, du. Men, da er du ikke på ditt hjemsted, for det har vel ikke kommet McDonalds der, eller?
Postet 25-01-22 kl 13:32 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Mams sin avatar
Jeg er tilbake på Sessvollmoen og henter en skuffa gutt. Synet ødla for han. Selv med brillestyrken og justering Brilleland mente han måtte ha. Legen hadde reagert på brilleseddelen og synes det var veldig rart. Men for vel mer info når han kommer ut. Venter på noen som kan slippe han ut.
Postet 25-01-22 kl 13:34 av Mams Mams er ikke aktiv
Oppdatert 25-01-22 kl 14:25 av Mams
Gammel
Frøy sin avatar
Millact: Ingen McDonald's i min by nei, dermed fremdeles eksotisk når jeg må inn til storbyen. Nå gjelder det å komme seg på en buss i retur, blir jo redd alle menneskene her.
Postet 25-01-22 kl 14:03 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Mams: Var han klar for å dra i militæret og så fikk han ikke reise? Det er jo helt utrolig kjipt. Det var jo det han skulle drive med det neste året.
Postet 25-01-22 kl 14:49 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Så skuffende for ham, Mams! Håper han fikk en god forklaring på hvorfor det ble slik.
Postet 25-01-22 kl 15:35 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Mams sin avatar
Problemet nå med Corona er at de har ikke hatt første sesjon med fysisk oppmøte hvor endel blir luket ut. Den foregår nå på telefon. Så de må pakke og møte opp og så sjekkes.
Det var øyenen hans som var grunnen. Legen der synes synet hans var veldig merkelig basert på helseerklæringen han fikk i fobindelse med at han fikk lappen. Fikk prøve 4 forskjellige briller når han så på tavla og det var ingenf orskjell. Selv om styrken gikk fra pluss til minus.
Postet 25-01-22 kl 16:09 av Mams Mams er ikke aktiv
Gammel
Mams: Så utrolig leit for ham! Han trenger sikkert litt tid nå til å komme over skuffelsen og finne ut hva han nå skal gjøre.
Postet 25-01-22 kl 16:23 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Så kjipt, Mams! Min sønn hadde også sesjon i form av en telefonsamtale. Jeg var ganske nervøs da han ble sendt inn, men det gikk bra for hans del. Men i løpet av de to første ukene var det stort frafall på rekrutten. Den best trente av de (10) han bodde på rom med, ble sendt hjem etter tannlegesjekken.
Håper han klarer å riste skuffelsen av seg, og finne noe annet kjekt å ta seg til. Han fortjener noe ekstra godt til middag
Postet 25-01-22 kl 16:55 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Lykken er når studenten jeg skulle veilede i morgen, har blitt syk og må utsette til neste uke. Så jeg får EN HEL KVELD uten jobbing (eller i hvert fall uten panisk undervisningsforberedelse)! Halleluja!
Postet 25-01-22 kl 18:49 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no