Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Toffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Toffe

Postet 16-05-19 kl 08:35 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 30

Kommentarer

Gammel
Timar sin avatar
God morgen. Eller noe.. Katta har vært innom soverommet vårt i natt og dyttet døra opp på vidt gap. Så jeg har våknet ørten ganger av lys i fjeset. Og tydeligvis ikke klart å dytte den igjen på noe tidspunkt.

Jaja, fri i morgen. Om enn ikke akkurat en avslappende dag.
Postet 16-05-19 kl 08:39 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg starter dagen på hjemmekontor fordi jeg skal følge snuppa til tannlegehøyskolen og få vite om de kan klare å fikse tennene hennes. Reguleringstannlegen som knerten går til turte ikke nærme seg for det kunne visst gå veldig galt.

MEN; jeg har altså ingen tålmodighet. Barnet sover ufortrødent videre og om en halvtime skal vi være ute av døra. Jeg har allerede brølt ... kanskje litt for lavt, men hun ligger fremdeles HELT rolig. At hun aldri kommer for seint på skolen står for meg som en gåte.
Postet 16-05-19 kl 09:06 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God morgen! Fredag på en torsdag, liksom. Og knallhard dugnadsdag for landet i morgen, rise and shine og i bunad og uniformer kl. gruelig tidlig. Jaja, overlever vel i år også. I det minste ser det ut som det blir ok vær, ikke verken sludd eller regn. Men før det, svosj!
Postet 16-05-19 kl 09:08 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Fremdeles litt i stuss over både servering, organisering og antrekk i morgen, men det kommer vel til meg i løpet av dagen i dag.
Postet 16-05-19 kl 09:24 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi er hos tannlegen og til rett tid.

Jeg tror ikke barnet har spist noe, men drt er hun storbil til å ta ansvar for selv.
Postet 16-05-19 kl 10:28 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Fredag på torsdag er nice. Selv om det blir ganske mye jobbing med 17.mai på skolen, trinnet vårt har ansvaret for alt, så vi er både lydmenn, ryddere og trafikkvakter så det går nok i ett både i kveld og i morgen.

Tjorven: det er noe med disse som sover og sover og like vel er just in time. Jeg brli super stresset av min, men det går på et vis likevel.
Postet 16-05-19 kl 10:31 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Uka har gått alt for fort. Men dersom jeg er heldig får jeg sneket meg tidlig fra jobb for å få handlet inn til bollebaking og diverse bespisning til i morgen.
Postet 16-05-19 kl 10:57 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg strøk jaggu alle 3 skjortene i går. Nå er det "bare" vesten min som skal fikses på.
Postet 16-05-19 kl 11:00 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
star.

Jeg er også ferdig med stryking.

Storesøster har invitert til 17. mai frokost. Så nå øver jeg meg på å overlate ansvaret til henne og har gitt beskjed om at hun må stryke to duker (siden vi må ha så stort bord at vi må sette inn et ekstrabord). Veldig spent på hvor mye som kommer til å være gjort når jeg kommer hjem i dag.
Postet 16-05-19 kl 11:09 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Jeg går for lavterskelfeiring av nasjonaldag i år. Det vil si, ingen gjester, ingen middagsservering, ikke noe styr. Gleder meg! Skal riktignok bedrive litt dugnadsaktivitet og lage ei kake til oss, men det er liksom bare kos.
Men først må jeg kanskje skrive litt oppgave. Det er ikke kos.
Postet 16-05-19 kl 11:16 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jeg trodde jeg var ferdig med stryking, men i går kom storesøster og skulle ha bunad på kvelden likevel. jaja, hadde vel vært for ille om kvelden før dagen skulle være avslappende og rolig.
Postet 16-05-19 kl 11:43 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jeg har ikke begynt på stryking, til gjengjeld er det bare min egen bunadskjorte som trenger noe vesentlig arbeid. Eldste har uniform, yngste har splitter ny festdrakt som jeg ikke tror trenger noe særlig (fant den i skapet, kjøpt til den 17. mai storesøster kastet opp...) og mannen får ordne seg selv. Så i kveld blir det kakelevering, handling, stryking og en liten løpetur skvist inn der et sted. Vi skal ikke ha gjester eller noe da, så det er grei skuring når jeg er ferdig med å holde styr på alle de søte små drillerne i toget.
Postet 16-05-19 kl 11:55 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Ikke stryking og ikke pynting her. Drar på hytta i ettermiddag og gleder meg til sodd på platten i strålende sol i morgen. I kosebukse.
Postet 16-05-19 kl 12:09 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Noe må sikkert strykes, det finner jeg ut i kveld. Om ikke mannen tar ansvar og stryker litt ekstra når han skal stryke egen skjorte.

Skal Natteravne litt i kveld, og så er det opp midt på natten for å være klar til spilling når fuglene fiser (aka kanonskuddene kl 07.00)
Postet 16-05-19 kl 12:24 av Fersken Fersken er aktiv nå
Gammel
Agent Scully sin avatar
10 år siden tvillingene ble født! Det fortjener vel en reaksjon fra brukerne på Foreldreportalen.
Postet 16-05-19 kl 12:49 av Agent Scully Agent Scully er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Gratulerer med fødedagen Scully!
Postet 16-05-19 kl 13:01 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Så var man plutselig tatt ut i streik fra neste fredag hvis ikke forhandlingene fører fram.
Postet 16-05-19 kl 13:42 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Oi, Stompa!
Postet 16-05-19 kl 13:45 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Så kjedelig Stompa.

Lurer på hva det betyr for mannen? Hans skole er visst også helt fremst på listen dersom det blir streik.

Der kom det epost fra min fagforening også og jeg er ikke tatt ut i første omgang. Jeg er organisert og er for streikeretten, men jeg innrømmer at jeg er litt glad for å slippe selv.
Postet 16-05-19 kl 13:50 av Blå Blå er ikke aktiv
Oppdatert 16-05-19 kl 14:07 av Blå
Gammel
Pepper Lemon sin avatar
Næh, Vektor og Matrise er 10 år allerede!?! Gratulerer så mye med dagen!
Postet 16-05-19 kl 14:20 av Pepper Lemon Pepper Lemon er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Vi blir alltid tatt ut i første streikerunde. Kjempestor skole med mange organisert i Udf, ligger midt i sentrum i en by der både NRK og TV2 har distriktskontor.
Postet 16-05-19 kl 14:24 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer med dagen til tvillingene. Det er jo en påminning om hvor lenge vi har holdt på. Jeg husker at jeg var med på å foreslå navn.
Postet 16-05-19 kl 14:56 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Akkurat nå er jeg skikkelig gretten på fortidsMavs. «Sy festdrakt? Kult, det gjør jeg!»

Jaja, blir våkenatt for både russen og meg.
Postet 16-05-19 kl 18:53 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Jeg syr på speidermerker på speiderskjorten. Han skal nemlig i borgertoget i morgen. Merkene har ligget på benken siden i vinter.... jeg er ingen håndarbeidsperson!
Postet 16-05-19 kl 20:00 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Endelig landet på sofaen.
Vi er klare til i morgen, gleder meg.
Postet 16-05-19 kl 22:44 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Føkk russen!

@Øen
Postet 16-05-19 kl 22:59 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Vi glemte av en fotballkamp i kveld og kom heseblesende 5 min for sent. Og dermed ble det ikke den rolige kvelden jeg hadde tenkt. Må sy inn sidene i bunadsvesten. Dvs nå har jeg festet skuldrene 2 ganger. Og sidene skal litt inn i forhold til i fjor. Og så må jeg lage pavlovabunn.
Postet 16-05-19 kl 23:19 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg er glad jeg ikke har russ i år. Min festet veldig rolig og fikk med seg alt på skolen, men 16. mai i fjor gikk han på sin eneste smell så langt når det gjelder alkohol. Vi ble oppringt kl. 23.15 og hentet en nærmest bevisstløs sønn. Da jeg reiste på jobb kl. 6.45 hadde vi enda ikke hatt kontakt med ham... Heldigvis våknet han rett etterpå.
Postet 16-05-19 kl 23:26 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Den fortidsgjengen, altså, Mavs!
Postet 16-05-19 kl 23:56 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Sånn. Kake bakt, sko pussa, avglemt sølv pussa og tøy lagt fram. Heldigvis har mannen tatt seg av stryking. Må kanskje sove litt også, da. Orka ikke krangle ungene inn i dusjen i kveld, så i morgen er det tidlig opp og belage seg på kamp!
Postet 17-05-19 kl 01:09 av Matilda Matilda er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no