Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Freffe

Postet 11-11-16 kl 07:02 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 75  

Kommentarer

Gammel
Divine sin avatar
Takk for bra tips! Da vet jeg det til siden. Det ble Opland Burger likevel, måtte bare bestille en halv time før vi egentlig hadde tenkt å spise.
Postet 11-11-16 kl 11:47 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
Pøblis sin avatar
til Mex.

Og JA! til vinrød paljettkjole til Eowyn - det er nok en nydelig farge til deg. Og paljetter er alltid innafor på julebord.

Ellers kan jeg melde at jeg liker både opera og fotball :rundograus: og at jeg akkurat har fått tidenes fineste votter overlevert fra en strikkende FP'er.

Og at det er kaldt på kontoret mitt og ikke spesielt ryddig heller.
Postet 11-11-16 kl 13:12 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Absolutt ja til vinrød paljettkjole på Eowyn. Med dine farger må du bli nydelig i det.

Jeg har nettopp hatt en telefon fra oppskjørtet tenåring. Det har gått opp for henne at hun har brukt hele dagen på å ikke få gjort noe og nå må hun droppe avtale med venninne for å gjøre det alt sammen. Jeg har trøstet og formanet i like doser og håper at jeg har fått gjennom at det i hvert fall er bortkastet å bruke enda mer tid på å sutre over den tiden hun allerede har kastet bort. Bedre å komme i gang med det hun skulle ha gjort og ta tur med venninne i kveld. Det er ikke lett å begynne å bli voksen og måtte ta ansvar for egne valg.
Postet 11-11-16 kl 14:04 av Blå Blå er aktiv nå
Gammel
Pamina sin avatar
Det blir mange FP'ere på Operaen i kveld. Jeg skal lufte min gamle mor. Gleder meg til å høre Hui He.
Postet 11-11-16 kl 17:47 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Gled dere, også forventer jeg rapport etterpå. Det er jo min favorittoppsetning.
Postet 11-11-16 kl 17:51 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Hu hei.
Postet 11-11-16 kl 17:59 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Postet 11-11-16 kl 19:49 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg må bruke fredagskvelden på å male. Jeg vil jo ikke det! Det viser seg at mannen ikke synes det er så fint med alle stuemøblene, derav tre store skap/bokhyller, plassert midt på golvet, og siden jeg har satt i gang dette, så får jeg vel bare gyve løs på andre strøk og gjøre meg ferdig. Blir fint, da!
Postet 11-11-16 kl 20:17 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
God malings, Matilda! Og stor på Mex, det høres i overkant tøft ut.

Vi har hatt hjemmekontor med innlagt legebesøk for småjentene, det har vært begrenset effektivt men til dels veldig hyggelig. Nå sover de, og jeg skal synke ned i sofakroken og bli servert taco av en fin mann. I morgen blir det lesebonanza før besøk, så jeg spår en tidlig kveld.
Postet 11-11-16 kl 20:37 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Jeg er full av nyvasket (her prøvde jeg å skrive nyrøsket) sjel og har oppdaget Madame Butterfly på ordentlig. For en forestilling og for en sanger. Nydelig scene, flott samspill, nært og gripende og ståpels store deler av kvelden. Jeg er så glad jeg fikk oppleve denne forestillingen.
Postet 11-11-16 kl 22:58 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Oppdatert 11-11-16 kl 23:11 av Pamina
Gammel
Toffskij sin avatar
Fantastisk forestilling! (Hadde forresten godt utbytte av Duolingo-italiensken min!)
Postet 11-11-16 kl 23:03 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Åh! Er ikke slutten bare helt utrolig gripende?
Postet 11-11-16 kl 23:10 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Jeg klarte å samle meg skikkelig når jeg kom hjem, hadde gråten i halsen hele veien hjem på trikken.

Det er noe vidunderlig når du får kjenne på hele spekteret av følelsene i løpet av noen få timer.

Jeg er nyfrelst!
Postet 11-11-16 kl 23:14 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Sitat:
Det er noe vidunderlig når du får kjenne på hele spekteret av følelsene i løpet av noen få timer.
Ja, det er jo det opera på sitt beste kan by på – digre følelser i destillert form – og denne leverte i bøtter og spann. Om man ikke likte dette, kan man bare droppe opera for godt.

Jeg grein skikkelig av åpningen på andre akt, der hun forestiller seg hvordan det skal bli når Pinkertons skip endelig en gang kommer inn. Snakk om å legge hodet på hoggestabben.
Postet 11-11-16 kl 23:23 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Åja, det og var trist. Men når hun knyter bind for øynene på sønnen sin, da brister det virkelig for meg.
Postet 11-11-16 kl 23:25 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Sitat:
Jeg grein skikkelig av åpningen på andre akt, der hun forestiller seg hvordan det skal bli når Pinkertons skip endelig en gang kommer inn.
Jeg og!
Postet 11-11-16 kl 23:26 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Nå er jeg veldig spent på hva Divine syns.
Postet 11-11-16 kl 23:29 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Divine
Postet 11-11-16 kl 23:38 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jo takk, Divine likte det. Jeg synes Hui He var aldeles strålende. Hun var veldig uttrykksfull, og hadde en fantastisk stemme. Dette var mye mindre skrikende enn den versjonen jeg har "øvd meg" på på Spotify. Jeg ble ikke rørt av forestillingen. Det er noe med operaformatet som gjør at jeg ikke lar meg bevege. Jeg ble faktisk mer rørt under introduksjonen, da hadde jeg faktisk tårer i øynene på slutten da hun som presenterte, snakket om Butterflys skjebne. Jeg regner med at man skal være udelt positiv til Butterfly, men jeg syntes hun kunne være litt irriterende, rett og slett.
Postet 11-11-16 kl 23:48 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
Pamina sin avatar
Butterfly er jo fryktelig naiv og det er jo litt irriterende, samtidig så er det jo noe med måten hun håper og håper og håper på.
Postet 12-11-16 kl 00:05 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Hun er jo bare 15–18 år, stakkars.
Postet 12-11-16 kl 00:06 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Og til opera å være er jo historien i Butterfly svært så realistisk og utbygd. Turandot, sier nå bare jeg.
Postet 12-11-16 kl 00:06 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Kanskje det var det som var irriterende – nemlig å kjenne seg igjen i det der ungdommelige, uendelige håpet.
Postet 12-11-16 kl 00:12 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
Addison sin avatar
Jeg kjører mer folkelig stil og ser konsertopptak med Leonard Cohen fra 2009.
Postet 12-11-16 kl 00:14 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg har vært ute med nye kollegaer og er pærefull. Hurra!
Postet 12-11-16 kl 01:15 av Frøy Frøy er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no