Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Maffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Maffe

Postet 24-07-17 kl 09:34 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 39

Kommentarer

Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har egentlig fremdeles ferie, men har funnet ut at jeg kan utnytte det at jeg er et a-menneske, så denne uka jobber jeg noen timer hver morgen frem til ungene står opp. Så kan jeg avspasere under Norway Cup med god samvittighet i neste uke.
Postet 24-07-17 kl 10:08 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg er på jobb. Jeg kunne flyttet inn her, så mye har jeg å gjøre. I dag skal jeg heldigvis i en bursdag klokken 18, så jeg har unnskyldning for å gå. Har bare jobbet i ei uke etter ferien og er allerede møkklei.
Postet 24-07-17 kl 10:37 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Så kjipt, Divine. Har du i det minste betalt for overtid?

Ferie, men hjemme. Passe grått, men ikke regn.
Postet 24-07-17 kl 10:40 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Gutta spratt opp i morges, spente som fjær. Nå er alt pakket og klart til feriekoloni, en time før skjema. Det hjelper at det bare er en voksen hjemme. Sammen er vi nemlig kaos, og ingen ting hadde vært klart.
Postet 24-07-17 kl 10:41 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vi er hjemme igjen og jeg skal forsøke å håndtere kaoset det medfører. Heldigvis er det utrygt for regn så plenklipp må vente.

Noen som vet om hjemmeboende barn over 18 må ha egen reiseforsikring når de drar på egenhånd? :i telefonkø til forsikringsselskapet:
Postet 24-07-17 kl 10:51 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Sitat:
Så kjipt, Divine. Har du i det minste betalt for overtid?
Jepp. Selv om sjefen helst vil at vi skal avspasere. Greit det. Da avspaserer jeg et par uker, da. See ya! :synes jeg ser det:
Postet 24-07-17 kl 10:56 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Vi nyter hotellfrokost og skal på utflukt litt senere i dag.
Postet 24-07-17 kl 10:56 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Blondie; det avhenger vel av hvilket forsikringsselskap du har.

Jeg har Stått opp og drikker vond kaffe ( må ut å kjøpe god kaffe litt senere).
Idag kommer familie på besøk for å møte oss og pakking. I morgen kjører vi hjem.
Postet 24-07-17 kl 10:57 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Bra du har et lyspunkt å se frem til, Millen!
Postet 24-07-17 kl 11:02 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Blondie: Tror grensen er 21 år.
Postet 24-07-17 kl 11:15 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Blondie: Det kan variere fra selskap til selskap, men også på hvilken dekning man har valgt når man kjøpte forsikringen, men skal stå i forsikringspapirene deres, som i de fleste store forsikringsselskaper er tilgjengelige dersom du logger inn på sidene.

Jeg går inn i min siste ferieuke nå og den tilbringes tradisjonen tro hos mine svigerforeldre i nord, og er den perfekte måten å avslutte ferien på (ikke ironisk). I går var vi ute med båten på helt blikkstille hav med knall blå himmel og strålende sol. Like fint vær i dag, så det står tur og fiske på planen i dag også.
Postet 24-07-17 kl 11:22 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Mårn! Jeg jobber hjemmefra i dag, men det var vel egentlig ikke så lurt med tanke på at jeg har to brakkesyke og hyperaktive 4-åringer her. Kontordag i morgen!
Postet 24-07-17 kl 11:46 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Eg har ein brakkesjuk tolvåring. Har gitt ho beskjed om å rydde og finne ei venninne. Mora er liksom ikkje innstilt på utflukt til Drammen sånn på direkten.
Postet 24-07-17 kl 11:50 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Palmen: det hjelper at ungene blir større. Hjemmekontor er overkommelig for min del. Knerten har ikke stått opp enda, og snuppa ligger på mitt rom og ser på tv.

Men vi må finne på noe gøy snart. Jeg må bare bestemme meg for hva det skal være.
Postet 24-07-17 kl 11:51 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg later som jeg er firebarnsmor i dag, og det går veldig fint så langt. Det hjelper nok at nevøen min er en av de roligste ungene jeg kjenner, det er bare mine egne som lager kaos, som vanlig. Mannen skal grave i hagen i dag og, trur vi andre får bake litt. Eventuelt bestikker jeg sjuåring og seksåring med iPad og baker med treåringen og fireåringen.
Postet 24-07-17 kl 11:55 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Det var 21 år i vår forsikring, ja. Greit å ha det avklart allerede, det er jo flere timer til hun reiser.
Postet 24-07-17 kl 12:27 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Tjorven: ja, herregud, jeg merker jo det allerede. Mye mindre slitsomt i år enn i fjor, så om et år eller to til så regner jeg med at jeg kan ha hjemmekontor uten stress. Nå tok mannen min med seg de minste på sykkeltur, så nå får jeg et par timer i ro her.
Postet 24-07-17 kl 12:36 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Hjemme til regn og 13 grader, fra sol og 30 grader.. vasker klær til den store gullmedaljen, i morgen padler vi vestover.
Postet 24-07-17 kl 12:54 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Første dag på jobb etter F, svømmer for livet motstrøms i diger malstrøm av uleste e-poster. Været er passende grått, hadde vært grusomt med sol og blå himmel. Må vel snart kontakte hjemmebasen for å finne ut om avkommet er i gang med to-do-listene sine. Onsdag drar vi vestover, kjører etter jobb og håper å få med eks-soldaten slik at jeg slipper å kjøre hele veien. Jeg skal ha kontor fra pikerummet en ukes tid. Det blir litt fint og litt styrete, men mest fint, håper jeg. Været skal ikke bli fint, men det er som det er når man frivillig drar dit. Nuvel, flere uleste e-poster venter!
Postet 24-07-17 kl 13:06 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg har en glidende overgang fra ferie til jobb disse dagene, og har er snev tiltakslyst på å få buntet opp løse tråder. Men først må jeg finne ut av hvordan jeg skal bygge bokhylle i kjelleren.
Postet 24-07-17 kl 14:07 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Synnemor sin avatar
Siste arbeidsuke før ferie, hurra! Prøver å holde fortet alene på jobb, Karius og Baktus tar visst ikke ut ferie.
Eller ferie og ferie fru Blom, jeg skal flytte rett etter skolestart og jobber for harde livet med å klargjøre gamlehuset til salg. Torsdag skal det tas bilder til prospekt, så da må huset skinne. Litt av en ryddejobb, jeg skal fra over 300 kvadrat til ca halvparten og skal være superflink pike og bare ta med det jeg virkelig trenger. Kommer til å bli god på å kvitte meg med ting! Noen som trenger en håndlaget spisestue fra 1897 med plass til 20, et digert hjørneskap i samme sjanger eller et flygel?
Ble litt småstressa da jeg leste om reiseforsikring over her, eldstejenta på 18 drar til Barcelona med en venninne i morgen og jeg har utstyrt henne med mitt reiseforsikringsbevis i god tro om at hun kan bruke det. Fikk sjekket aldersgrensen, og hos oss er det 20 år.
Postet 24-07-17 kl 14:35 av Synnemor Synnemor er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Åh, for en jobb du skal til med, Synnemor!! Høres heftig ut, både mentalt og fysisk.

Var i kontakt med hjemmefronten nå, eldste skal på middag og kino med venninne, mellomste har ikke stått opp, yngste har fulgt opp naboens katt som avtalt. Det gjenstår å finne ut om det finnes noe vi kan ha til middag i huset. To be continued..
Postet 24-07-17 kl 14:46 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
F er deilig selv om vi nå bare er hjemme. Tok bytur med yngste, hyggelig. Han fikk klippet seg, og vi fikk tømt sparebøssene. Vi rekker aldri banken utenom ferier. Så var vi innom en bruktbutikk hvor han fant seg en film han nå ser. Eldste er hos en venninne.
Postet 24-07-17 kl 15:07 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Jeg har første jobbdag i dag, men startet dagen med omgangssyke av noe slag. Akkurat nå kunne jeg tenkt meg å ikke vært på hytte med utedo.

Og hytta er full av søte men støyende jenter. Jaja, neinei.
Postet 24-07-17 kl 15:09 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Vi er Norwegian-faste i Praha, og det er jo ikke det verste stedet man kan være det. Men den ganske stoiske fjortenåringen tok det litt tungt at vi ikke kom oss hjem i går - han har fått ganske nok av gatetråkking i fine gamle byer. I dag er det grått og litt regn, så det er i det minste ikke så varmt lenger.
Postet 24-07-17 kl 15:13 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg er på jobb, men har hatt en tur ut for å kjøpe Elsykkel, endelig er det slutt på å grue seg for å sykle hjem etter jobb, får bare håpe det er så magisk som jeg skal ha det til.
Postet 24-07-17 kl 15:34 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Så hyggelig å se deg her, Synnemor, selv om det høres ut som du står i en tøff jobb akkurat nå. Heier på deg!

Frøy: hvilken elsykkel ender du med? Ella Elbil synger nok på siste verset her, og jeg vurderer elsykkels som erstatning for den.

God bedring, Candy, og håper dere kommer dere hjem etter plan B i morgen, Skilpadda. Vi var Norwegian-faste bare i 5 timer på veien hjem, og syns det var ille nok.
Postet 24-07-17 kl 15:46 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Vi hadde fire Norwegian-flygninger i ferien, men kom unna med et par småforsinkelser og et erstatsningsfly uten in flight entertainment, men det var småtterier. Kunne vært så meget verre.
Postet 24-07-17 kl 16:05 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
En fordel var jo at vi ikke hadde rukket å reise til flyplassen enda da vi fikk melding om kansellering, så jeg satt i telefonkø i hotellresepsjonen mens mannen googlet alternative hjemreiser og fikk booket oss inn på samme rom på samme hotell. Så det ble jo minimalt hassle, egentlig. (Bank i bordet, vi har jo enda ikke fått prøvd ut morgendagens hjemreise!)
Postet 24-07-17 kl 16:06 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Palmen, jeg endte opp med noe helt annet enn hva jeg hadde sett for meg, men xxl hadde salg på utgående modeller så det ble en White sykkel, med litt mer terrengpreg enn hva jeg hadde ønsket men 12000kr for en sykkel med krankmotor gjorde at jeg slo til.
Postet 24-07-17 kl 16:46 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Skilpadda: Det var i Praha det plutselig ble helt nok for snuppa, og hun nektet å se på en eneste gammel bygning til. Det var virkelig full stans. Så vi fikk slett ikke sett alt vi hadde tenkt i Praha, men fikk shoppet litt. Sånn blir det noen ganger.
Postet 24-07-17 kl 16:56 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Siste f uke tilbringes i heimen med dagsutflukter.
Har trent, spist, småjobbet og ordnet masse så dette går riktig så bra. Deilig å lande litt hjemme kjenner jeg. Lade litt batterier før neste uke.
Postet 24-07-17 kl 17:12 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Tjorven: Poden synes shopping er noe av det aller kjedeligste som finnes, så det hjelper ikke å foreslå det, det blir bare et sånt pest-eller-kolera-valg. Men vi har faktisk vært innom et shoppingsenter i dag, for å kjøpe litt ekstra undertøy og t-skjorter (vi hadde beregnet ganske akkurat passe med klær, nemlig), og vi fant en praktisk veske som han kjøpte seg, så det ble i alle fall noe litt annet enn de andre dagene i Praha. Og nå tror jeg han skal få bli igjen på hotellet med wifien deres mens vi stikker ut en liten tur til.
Postet 24-07-17 kl 17:39 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Her i Mo i Rana er det faktisk skikkelig fint vær ... Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere det, jeg har jo ikke pakket sommerklær! =p
Postet 24-07-17 kl 18:22 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Det heter shopping, Pappalille.

Jeg var smart nok til å sjekke værmeldingen nordpå før jeg reiste hit, så jeg har med både shorts og singlet, og det har jeg fått bruk for. Helt fantastisk strålende vær i dag også.
Postet 24-07-17 kl 18:36 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Strålende vær i Trøndelag og så vi har vært ute hele dagen.
Postet 24-07-17 kl 19:41 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Pappalille sin avatar
Oooh. Shopping.
Postet 24-07-17 kl 21:08 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Strålende vær her også, jeg fikk tilogmed lurt storebror til å ha på shorts.
Postet 24-07-17 kl 21:15 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jeg har utesofa under tak på terrassen, pledd og katt på fanget.
Postet 24-07-17 kl 21:43 av Addison Addison er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no