Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Nabbe

Den 9. Ramadan

Rangér dette innlegget

Den 9. Ramadan

Postet 21-09-07 kl 18:08 av Nabbe

9. Ramadan

Faster fra 0543 til 1946
Frokost: To pølser i brød, en liter vann og ett glass juice.
Middag: Dadler+melk, gratinerte nachos, salat og gode dressinger.

Min mor hevder at hun har levd før. Hun var blandt annet oppvasker på slaveskip. Så hver gang hun vasker kopper, så hevder hun at hun får tilbake denne følelsen av å "vaske seg over Atlanteren".

Vell, i dag har jeg vasket meg rundt Ekvator, tror jeg. Omtrent alle koppene vi hadde, var skitne. Nei, vi har ikke oppvaskmaskin, og på det lille frimerket av ett kjøkken vi har, kan vi ikke ha det heller. Eller, det hadde gått, men ikke uten forsakelser hehe.

For den del har jeg ikke tørketrommel heller, det har aldri blitt prioritert, så her henger det klær på snorer på stua, og koppene vaskes for hånd.

Welcome to last century, liksom.

Malika dro blid og fornøyd til sin far i dag, mens Sofiane ble hjemme hos oss. Han blånektet, og hadde omtrent tårer i øynene. Om det er latskap, Wii'en som trekker eller om han rett og slett ikke takler sin far, vites ikke, men han er nå her hjemme med oss.

Gubben kom hjem for ca 30 minutter siden, og sover allerede.

Nå skal jeg snart lage middag og kose meg på ett nyvasket kjøkken. Middagen i morgen er avlyst fordi det var så mange som meldte avbud, så vi skal ta det igjen en annen dag istedet, når alle kan. Dessuten er vi helt utkjørte, og føler at vi trenger å slappe av litt her hjemme, bare vi, etter en lang uke med skole, jobb og koppvask.

Postet under Ramadan
Kommentarer 0 E-post blogginnlegg
Kommentarer totalt 0

Kommentarer

 
Nylige blogginnlegg av Nabbe

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no