Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Nabbe

Den 10. Ramadan

Rangér dette innlegget

Den 10. Ramadan

Postet 22-09-07 kl 18:33 av Nabbe

10. Ramadan

Faster fra 0547 til 1940 (tabellen vi bruker har justert seg, tror jeg, det ble ett veldig hopp her)
Frokost: Spiste en skive, en banan og ett utall dadler (jeg kan sikkert telle steinene som ligger på en tallerken på kjøkkenet enda hehe) og vann, melk og juice.
Middag: Dadler+melk, ovnsstekt kylling på potet/gulerot/løk-seng med salat til.

For en lang dag... Så kjedelig. sofiane ble jo hjemme denne helgen, så han har lekt med Khadija, mens vi har lagt som noen slakt på sofaen og sovet i hele dag, nesten. Søvnunderskuddet fra ellers i uken skal rettes opp i helgen, tydeligvis. Det var nok like greit at besøket i dag ble avlyst!

Vell, nå våkner vi til liv, det lukter kylling i hele huset, og vi har desert i dag, for en gangs skyld. Kjæresten min vil heller ha desert enn middag i dag, har han forkynt, men hvem kan leve på sjokoladepudding? Eller gele. Eller begge deler. Han kan det, bare det er vaniljesaus til.

Det yngler av gravide, nyfødte og nygravide rundt meg, og jeg har hatt ett bittelite sammenbrudd i dag. men jeg har kommet til at vi tar ting litt som det kommer, bruker Pergo når det passer seg, og ser hva som skjer. Vi har jo tre flotte barn, tilsammen.

Jeg har fått litt mer teken på PaintShop Pro nå, og det er ganske gøy. Skal designe litt til den nye siden min som kommer opp etterhvert, jeg har nå sendt papirene som skal til for å kjøpe .no domene, så tar det ca en uke, og så begynner flytteprosessen.

Jeg har så mye planer, om så mye jeg vil skrive, og hadde så mye planer for Ramadan, meeen, kommer meg ikke igang, liksom.

Jaja, i morgen. InshaAllah. Om Gud vil.

Postet under Ramadan
Kommentarer 3 E-post blogginnlegg
Kommentarer totalt 3

Kommentarer

Gammel
Señora sin avatar
Det er utrolig facinerende å lese bloggen din. Jeg kommer liksom inn i en verden som for meg er helt ukjent. Vel ikke helt ukjent, men man kommer tettere inn enn man ellers kommer.

Hva er det med dadlene egentlig, er det noe man skal spise under Ramadan, eller er du bare veldig glad i det?
Postet 23-09-07 kl 09:46 av Señora Señora er ikke aktiv
Gammel
Nabbe sin avatar
Det er sunnah (anbefalt eller ett eksempel fra Profetens liv) å spise dadler med melk når man bryter fasten. Det gjorde Profeten. Dadler har utrolig mye næring, og det var ofte dadler som berget livet til fattige folk før i verden. Det finnes mange hadith (fortellinger fra Profetens liv) om dadler.

Nå ga du meg en ide til dagens blogg hehe...
Postet 23-09-07 kl 13:20 av Nabbe Nabbe er ikke aktiv
Gammel
Mandarin sin avatar
Interessant.
Postet 23-09-07 kl 13:47 av Mandarin Mandarin er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Nabbe

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no