Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Nabbe

Den 14 Ramadan

Rangér dette innlegget

Den 14 Ramadan

Postet 26-09-07 kl 20:49 av Nabbe

14. Ramadan

Fastet fra 0554 til 1933

Frokost: Skiver med røkelaks, salami og puck-ost. Dog ikke sammen!
Middag: Hamburgere. Jeg har lengtet etter svære, gode hamburgere lenge, og i dag fikk jeg det hehe.

I dag har jeg lest fatwaer opp og i mente og litt til. Til øyet ble stort og vått. Nå er jeg så lei, at jeg gulper snart hehe. Jeg holder på å skrive noe om ekteskapet i islam, mest tenkt på konvertitter, litt om de praktiske ting, hva som er lurt å tenke på, og sånt, når man skal gifte seg.

I den forbindelse kom jeg over ett sitat fra en hadith, jeg har jo lest det før, men vel verdt å studere for enhver mann: “Take good care of women, for they were created from a bent rib. If you try to straighten her, she breaks. And her breaking is her divorce. So take good care of women.”

Ergo, man skal ikke forandre kvinnen. Men hvor mange kvinner har jeg ikke sett, som går så inn for å tilfredsstille mannen, at de blir slik han vil? Spesielt konvertitter har lett for å falle i denne fellen. Jeg gjorde det selv også, jeg undertrykket det jeg ville gjøre for religionen, slik jeg ville praktisere islam, for min eksmann. Jeg gikk vestlig kledd, uten abaya (den sorte (ikke bare sorte!) kåpen som er heldekkende fra skuldrene og ned til bakken. Men det var ikke meg.

Samtidig kom jeg på en annen hadith, hvor Profeten sa noe slik som at man ikke skal tenke negativt, fordi "om det er noe ved en av Allahs slaverinner (kvinner) man ikke liker, er det noe annet man elsker", og det skal sees i sammenheng med den ovennevnte hadith, hvor man oppfordres til å ikke endre kvinnen, men la henne være slik hun er.

I morgen skal jeg begynne å "kle på skjelettet" av dette jeg har skrevet til nå på denne ekteskapsartikkelen, eller hva det nå blir tilslutt. Det er mulig det blir en hel brosjyre faktisk, med tid og stunder.

Jeg har så mye planer, men får så lite gjort hehehe...

Kommentarer totalt 0

Kommentarer

 
Nylige blogginnlegg av Nabbe

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no