Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Freffe

Postet 13-04-18 kl 07:19 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 20

Kommentarer

Gammel
Millen sin avatar
God morgen.
Postet 13-04-18 kl 08:13 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
God morgen.
Vi skal på fjellet i helgen, sesongavslutning av en fantastisk vinter. De kommende helgene er det bursdager og planlegging av kommende konfirmasjon som må prioriteres, og skiene må parkeres. Det er meldt nydelig vær, så vi satser på to knalldager i bakken. Ungdommene vil visst dessverre være igjen hjemme.
Postet 13-04-18 kl 08:25 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Deilig med sol og slalåm, 007.

Fredag. Utviklingssamtale for eldste kl 16. Siste for henne på barneskolen.
Postet 13-04-18 kl 08:36 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Vi har spist pannekake med nugatti til frokost så jeg er litt kvalm Junior fyller ti år idag så han bestemte frokosten. Klassebursdag idag og han har fått ny tlf. Så en fornøyd gutt som dro på skolen idag.
Postet 13-04-18 kl 09:13 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Hipp hurra for 10-åring Vixen.
Postet 13-04-18 kl 09:17 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Gratulerer med 10-åring, Vixen!

Siste kursdag på en kort stund her. Og så blir det fjellet og årets siste skitur i helga.
Postet 13-04-18 kl 09:45 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Hipp hurra for 10-åring, Vixen. Det er tett på min favorittalder for barn.

Jeg har siste ledd på dimmelenka i dag. Så skal jeg ha to ukers helt, helt fri. Og Yr har ikke meldt regn de neste 10 dagene.
Postet 13-04-18 kl 09:58 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Fotballsesongen startet i går, og enda jeg var helt bunnfrossen på sidelinja på slutten av kampen, så var jeg glad helt langt inn i sjela. Jeg synes det er så gøy å se "jentene mine" i aksjon igjen.

Dette er den ene av to uker da det både er håndball- og fotballsesong. Det er godt det ikke er for lenge.
Postet 13-04-18 kl 10:12 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Hipp hurra for 10-åring, Vixen!
Postet 13-04-18 kl 10:18 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Hurra for tiåringen Vixen :ballong:

Deilig med helg og lite planer. Selv om jeg fortsatt har en meter med snø i hagen, så var det kommet opp to krokus helt inntil husveggen. Endelig vår!
Postet 13-04-18 kl 10:24 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Fotballsesongen startet for allvor for oss i går også, Tjorven. Jeg var mer påpasselig med å minne jentene på at det ble både sent og kaldt før kampen var over enn å huske på det selv... Blir mer klær i dag.

Virker serien som rett nivå for jentene dine, Tjorven?
Postet 13-04-18 kl 10:50 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Sol: Foreløpig ikke. Vi vant 8-1 i går, men vi tror kanskje at vi møtte en av seriens dårligste lag. Vi er påmeldt i 2. divisjon ettersom vi har en ekstremt liten tropp og er avhengige av å låne spillere fra årgangen under til alle kamper. Men jeg ser at et er kretslagsspillere på en del av lagene vi skal møte, så det blir nok tøffere etterhvert.

Det morsomme i går var at seriens første mål ble scoret av en jente som begynte hos oss i vinter og som aldri har spilt organisert fotball før (men vi ser jo at hun har MYE løkke-fotball i bena).

Og hvordan gikk det hos dere Sol?
Postet 13-04-18 kl 11:02 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Hurra for nyslått 10-åring!

Vi merker også at fotballsesongen er i gang, denne uka har 10-åringen fire fotballrelaterte hendelser. Hun har trent i hele vinter også, men det ble litt overgang for familielogistikken. Nå sykler hun jo til og fra trening selv, men når det er kamp i morgen så har jeg lyst til å være med å se på.
Postet 13-04-18 kl 11:06 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Gratulerer med 10-åring, vixen!

Fotballsesongen er ikke helt i gang her. Har vært et par treningskamper med naboklubben, men har enda ikke sett noe til ordinært kampoppsett.

Jeg er på jobb igjen og ulla er byttet ut med t-skjorte.
Postet 13-04-18 kl 11:12 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Gratulerer med 10-åring, Vixen.

Det er vel fortsatt nærmere en meter med snø på plenen min. Men solen varmer, snøen smelter millimeter for millimeter, joggeskoene er funnet frem, syklene til ungene er funnet frem, jeg hører latter og sprudlende unger .. ahh.. våren. Det er som at alt liv nå våkner til liv igjen.
Postet 13-04-18 kl 11:43 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Gratulerer med tiåring, Vixen!

Jeg startet dagen med rolig hjemmemorgen siden eldste skulle til helsesøster halv ni, og vi vanligvis må ut av dørene en god stund tidligere. Hyggelig samtale der, og så svosj på jobb (så svosj som det blir med lang reisevei). Et par korte møter og ellers litt lesearbeid og planlegging i dag, så håper jeg at jeg kan gå hjem i ganske skapelig tid.
Postet 13-04-18 kl 11:49 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Travel helg i vente som arrangør av skolekorpskonkurranse, jeg skal selge billetter i hele morgen, der de yngste spiller, kom gjerne og si hei om noen skal dit!

Sløv og slækk i dag etter nydelig kveld med fine eks-kollegadamer i går, ble en del bobler, og pizza fra himmelen, og jeg lot det stå til selv om jeg ikke egentlig tåler hvetemel så godt. Natten ble deretter. Men det var egentlig verdt det!
Postet 13-04-18 kl 14:29 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Jo det gikk fint, det. Vi har to nivåer og jeg tror begge vil klare seg fint i år. Det blir mest spennende å se hvordan holde gruppa som en, samtidig som det er klarere nivådeling mot i fjor.
Postet 13-04-18 kl 17:26 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Grattis med 10-åring vixen.

Her er det håndballsesong lenge enda, vi kjører jo beach også
Travel helg i vente, blir lange kvelder nå for å ferdigstille forskningsplanen.
Ikke har jeg trent denne uka heller så nå skal jeg snart ut en tur før det blir sen middag og mye skole.
Postet 13-04-18 kl 17:41 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Mellomste er sendt avgårde til Sverige på cup. Minsten skal spille regionscupfinale i morgen. Ellers har andre uka i ny jobb flydd avgårde. Jeg kan nå navngi alle lærerne (tror jeg) og har hatt mine første ordentlige klasseromsbesøk (se på undervisning og læring) og min første bli kjent-samtale.

Og så er det vår! Snøen ligger fortsatt i hagen og islaget på taket er fortsatt tykt, men det minker sakte, men sikkert!
Postet 13-04-18 kl 19:53 av Blånn Blånn er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no