Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Søffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Søffe

Postet 20-05-18 kl 08:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 21

Kommentarer

Gammel
Maverick sin avatar
God morgen! Direkte inne fra hengekøya ved Rundvann i Østmarka, hvor jeg i natt har testa å dele hengekøye med en toåring
Postet 20-05-18 kl 08:11 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Det høres idyllisk ut, Mave! Eldste skal sove i hengekøie med speideren til helgen.

Våken, fortsatt forkjølet og ikke helt i slaget.
Postet 20-05-18 kl 09:22 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Det hørtes koselig ut, maverick.

Bare meg våken, storebror er på overnatting og lillebror sover.

Jeg har lest ut hele fp, så nå syns jeg dere må skrive masse i løpet av dagen.
Postet 20-05-18 kl 09:23 av polarjenta polarjenta er aktiv nå
Gammel
Matilda sin avatar
Så koselig, Maverick!

Mann og eldstesønn sto opp tidlig og dro på fisketur innpå skauen her, det var guttungens store drøm. Lett å oppfylle, da! Minstebrors store drøm var visst å være med, så jeg har tilbrakt et par timer med å våkne/trøste/bestikke med Blaze og monstermaskinene, så jeg får tatt meg en dusj.

Plan for dagen: Sette opp kjøkkenhage, del 2.
Postet 20-05-18 kl 09:25 av Matilda Matilda er aktiv nå
Gammel
Nenne sin avatar
Tidlig oppe og gråter ikke. Jeg er på vei til Gardermoem og tur til Quebec, via Frankfurt og Toronto. Estimert ankomst på hotellet om ca. 21 timer. Lang dag med andre ord.
Postet 20-05-18 kl 09:41 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Minerva sin avatar
Mave! Du er en ekte Cecilie Skog! Hva du får til!

Mannen og minstejenta er også i Østmarka på telttur. For et vær! Eldste og jeg skal avgårde på en ny fin dag på Fredrikstad Cup, jeg digger utendørshåndball i sol, endelig kan vi håndballforeldre få nyte utendørsidrettens fordeler, mindre lyd og mere luft.
Postet 20-05-18 kl 10:15 av Minerva Minerva er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Tidlig våken, seint oppe. Har ligget og lest i to timer.

Nå må jeg bare våkne litt mer, så skal jeg sette meg ned og vurdere novelleanalyser. Skikkelig innspurt på skoleåret nå; nest siste rettebunke. I tillegg har jeg igjen to runder med muntligvurderinger, sannsynligvis to runder med muntligeksamen (en som sensor på annen skole, regner med en med egen gruppe) - og 200 eksamensbesvarelser i norsk hovedmål. Gleder meg til 22. juni, for å si det sånn ...
Postet 20-05-18 kl 11:38 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Matilda sin avatar
Føler med deg, Stompa. Jeg skal ikke sensurere skriftligeksamen, og jeg har bare én bunke igjen, men jeg har tre runder muntlig vurdering; jeg har to partier oppe skriftlig som trenger litt pjusk fram til da; jeg skal sensurere muntlig og får garantert opp et parti sjøl - jeg har to VG2-programfag i år. Du veit det er mai, når du skriver framovermeldinger på spontant insendte tekstutkast innimellom kakebaking, skjortestryking og dugnadsoppdrag, og ungene gleder seg til ferie så de får snakka med mora si igjen.

I helga har jeg riktignok tatt meg fri, jeg bare sjekker innimellom om eksamenskandidatene vil ha tak i meg. Det er sol og deilig å kunne senke skuldrene litt.
Postet 20-05-18 kl 11:53 av Matilda Matilda er aktiv nå
Gammel
007 sin avatar
Jeg synes all vurderinger i norsk på vgs er galskap for både lærere og elever. Mellomste, russ i år, har hatt 10 norskvuderinger denne terminen.
Postet 20-05-18 kl 12:08 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Sol i sør. Sykkel solgt, godt å få den bort. Straks ut på tur.
Postet 20-05-18 kl 12:32 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Tenkte jeg skulle trene i dag, men er usikker på om treningssenteret har åpningstid for søndager eller for røde dager.
Postet 20-05-18 kl 12:41 av Fersken Fersken er aktiv nå
Gammel
Frøy sin avatar
Her flyter spisebordet med stoff, tråd, symaskin, syark og alt annet som hører til. 9åringen kjøpte seg symaskin i går.
Postet 20-05-18 kl 12:58 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Norsk på studieforberedende Vg3 er crazy bananas, ja. Skal man sette tre karakterer, må man jo ha vurderingsgrunnlag i alle tre. Her har fylket antydet at det skal ligge minst tre formelle vurderinger i halvåret for hver halvårsvurdering/standpunktkarakter, og det blir jo ni i halvåret i norsk. Der har vi satt foten ned på skolen min; vi bruker å ha to i hver av de skriftlige og to eller tre i muntlig. Men det er et rotterace uansett, både for elever og lærere. Det blir ikke mye tid til dybdelæring og vurdering for læring.
Postet 20-05-18 kl 13:05 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Herlighet som det blåser ute. Lurer på å ta meg en blåsborttur på fjellet snart.
Postet 20-05-18 kl 13:13 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Galskap ja, enig. :sliten norsklærer:
Postet 20-05-18 kl 13:57 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er også på Fredrikstad cup. Snuppas lag har vunnet pulja si, og har første sluttspillskamp i kveld. Knertens lag har vunnet enn av sine kamper, og det var vel egentlig mer enn vi hadde regnet med.

Uansett så er det deilig å være ute i sola.
Postet 20-05-18 kl 14:56 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Stompa sin avatar
Norskseksjonen "min" skrev veldig tydelig i høringen om kjerneelement i norskfaget at det ikke er noen vits i å endre på noe som helst hvis man ikke starter med å endre vurderingssystemet og reduserer antall karakterer. Det er det som tar livet av norskfaget.
Postet 20-05-18 kl 15:21 av Stompa Stompa er aktiv nå
Gammel
Millen sin avatar
Jeg har og vært på Fredrikstad Cup idag- eldste hadde 2 kamper og siste kampen var kl 1030 som de vant. Dette er J11 så de har ikke sluttspill.
Mye morsommere med utehåndball i sol enn regn.
Postet 20-05-18 kl 17:16 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Vi er ikke på Fredrikstad cup. Men broren min er. Vi reiser heller til Partille første uka i juli.

Deilig med nok en sommerdag. Jeg har en flekk på høyre lår hvor jeg ikke har smurt skikkelig. Så der er jeg solbrent. Har fått unna litt husarbeid i dag (=store hauger med klesvask) og vasket grillen. Nå ligger kjøttet på varmen og potetene koker.
Postet 20-05-18 kl 18:49 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Hjemme! Litt sliten, og begeistret for pizza-på-døren-opsjonen man har i siviliserte strøk. To netter på rappen i hengekøye, er veldig klar for en tredje (på egenhånd) egentlig, men det hadde min datter aldri tilgitt meg, hun hylte av fortvilelse da vi måtte dra hjem i dag, stakkars.
Postet 20-05-18 kl 19:43 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har festet og feiret i to dager, så jeg er en tanke redusert i dag. Har fått gått en tur i skogen nå, så kroppen fikk komme igang igjen.
Postet 20-05-18 kl 20:59 av Blondie Blondie er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no