Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Freffe

Postet 25-05-18 kl 07:20 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 35

Kommentarer

Gammel
Millen sin avatar
First! Har kaffe og det er viktigst nå.
Postet 25-05-18 kl 08:27 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det kom INGEN på visning på leiligheten vår i går, og jeg kjenner at jeg er drittlei alt som heter boligmarked.

Nå må jeg få meg kaffe og så er det bare å komme i gang med jobben. Det er nok å gjøre, og vel så det.
Postet 25-05-18 kl 09:26 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Så kjedelig, Tjorven!

Jeg fikk syklet til jobb i dag igjen, i sommerkjole!
Postet 25-05-18 kl 09:30 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Avatar sin avatar
Åå, så kjipt, Tjorven! Lykke til på søndag!
Postet 25-05-18 kl 09:51 av Avatar Avatar er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Drit, tjorven. Håpar det ordner seg!i dag skal eg ikkje spørre om snøen er borte fra sentrum i Oslo, for i dag skal eg til tigerstaden i stripete sommarkjole. Eller lan det bli litt kaldt på toget? Sånn på leggene, liksom? Knirk.
Postet 25-05-18 kl 10:01 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Jeg er stuptrøtt, men fint ferdig med Festspill-deltakelsen og kan nå gå over til å nyte både finvær og Festspill.

På søndag skal Knøtteliten og jeg en liten tur på fjellet, på 3-fjellsturen. Akkurat nå angrer jeg litt, for jeg har j*vlig vondt i beina etter siste dagers ståing.
Postet 25-05-18 kl 10:03 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Kjipe greier Tjorven.
Postet 25-05-18 kl 10:03 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Så kjipt, Tjorven. Er nok været - er jo altfor fint til å kjøpe hus. Håper det går bedre i neste runde!
Postet 25-05-18 kl 10:11 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Så kjipt, Tjorven.
Postet 25-05-18 kl 10:28 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Kjipt, Tjorven! Har opplevd det samme selv og endte med å leie ut huset. Senere fikk jeg solgt til noen som var på privatvisning i rotete hus (leietaker var bortreist).
Postet 25-05-18 kl 10:38 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Utrolig kjipt, Tjorven!

Jeg er på jobb. Eldste har norskeksamen i dag. Krysser fingrene for at det går greit. Han brukte lesedagen i går til å jobbe med matte. Det kjipe er at det tilker inn meldinger på mobilen min om at det er trøbbel med eksamensløsningen i Osloskolen. Satser på at det ordner seg.
Postet 25-05-18 kl 10:47 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Tjorven. Jeg skjønner at det er kjipt.

Jeg holder på å gå fullstendig i ball av stress og henvendelser og dumme mennesker som driver og maser på prinsipper og vil at jeg skal legge masse arbeid i idiotiske detaljer, som vil ende opp med at de får mindre penger enn om vi hadde fulgt prosedyren slik den er nå.

Livet er litt for fullt akkurat nå. Simpelthen.
Postet 25-05-18 kl 10:55 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Fine hovedmålsoppgaver, Blånn.

(Våre elever får forøvrig ikke lesedag til hovedmålseksamen, siden de har visst om den i tre år. De får bare lesedag til trekkeksamenene.)
Postet 25-05-18 kl 11:41 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Så kjipt Tjorven!

Hjemmekontor med skadet unge, skolen har idrettsdag, så han hadde vært alene i klasserommet hele dagen, da kan han like greit være hjemme.
Postet 25-05-18 kl 11:48 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Musemus sin avatar
Kjipt, Tjorven. Vi solgte for to år siden og brukte én måned - det ordner seg til slutt!

Jeg har vaska alle gulv og til og med terrassegulv. Slett ikke verst. Nå har jeg laga meg iskaffe og skal ut i sola, tenker jeg. Lurer litt på om jeg skal trene før mannen kommer fra jobb eller sammen med han i ettermiddag... Men han lager egentlig pergola og er kanskje opptatt med det.
Postet 25-05-18 kl 11:58 av Musemus Musemus er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
Sitat:
Fine hovedmålsoppgaver, Blånn.

(Våre elever får forøvrig ikke lesedag til hovedmålseksamen, siden de har visst om de
Han har matte på mandag og kjemi på tirsdag, så derav lesedag i går.
Postet 25-05-18 kl 12:18 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Mine elever har også norskeksamen i dag og jeg har sovet urolig. Ble glad når jeg så oppgavene, dette burde de ha god kontroll på. Skummelt lell!
Postet 25-05-18 kl 12:28 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Jeg sendte 10. klassingen på skolen til engelskeksamen i dag. Håper hun er fornøyd med oppgaven(e?). Hun var litt frynsete i nervene, stakkars, så jeg håper hun har en god opplevelse nå.

Er det forresten noe sted jeg kan se oppgavene de har fått nå?
Postet 25-05-18 kl 13:11 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Uff, så kjipt, Tjorven.
Postet 25-05-18 kl 13:12 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Ligger oppgavene i norsk på vgs tilgjengelig på nett nå?
Postet 25-05-18 kl 13:13 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Hellu, kaffebloggen!

Min niendeklassing skal på overnattingstur i marka med friluftslivklassen og en annen klasse. Jeg lar meg fascinere av at skolen som gjerne sender fire meldinger om at man skal huske håndklé i gymmen, ikke har sendt ut info om at det er ekstrem skogbrannfare og at all åpen ild er forbudt. (Ungen min vet om det, og lovte å informere læreren om det om hun skulle finne på å ville gjennomføre planen med å tilberede mat på stormkjøkken.)
Postet 25-05-18 kl 13:14 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg fikk oppgavene av en flittig vakt, de pleier vel å bli tilgjengelige utpå ettermiddagen? Kortsvar om Hellemyrsfolket.
Postet 25-05-18 kl 13:17 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg har også en 10.klassing med engelskeksamen idag. Spent på hvordan det går med ham.
Postet 25-05-18 kl 13:32 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Det bruker å ta ei god stund før eksamensoppgavene kommer på nett. Som i flere uker noen ganger. I fjor var ikke tyskoppgavene fra vgs kommet enda da vi gikk på ferie, over en måned etter eksamen. Norsk kommer ofte mye fortere.
Postet 25-05-18 kl 14:46 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Kollegaen min er ivrig i gang med norsk-sensur allerede. Jeg sitter fortsatt begravd i en bunke engelsktekster, men ser lys i tunnelen og helg i sikte, og er glad jeg ikke skal sensurere i år heller.
Postet 25-05-18 kl 15:43 av Matilda Matilda er aktiv nå
Gammel
Teofelia sin avatar
Da har 10. klassingen rapportert. Eksamen er grusomt, men oppgavene gikk stort sett greit, har jeg fått beskjed om. Og det høres jo lovende ut.
Postet 25-05-18 kl 15:44 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Puh! Gutten er fornøyd med eksamen til tross for pc uten CD-ord (måtte få ny pc), manglende lydfil (måtte få tekstene opplest) og bug i wordfilen (it-duden måtte fikse)... One down, two to go!
Postet 25-05-18 kl 16:48 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Ut fra lesetallene i leksikonet å dømme, så er det Hellemyrsfolket (og Amalie Skram og naturalismen) det har gått i.
Postet 25-05-18 kl 17:02 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jepp, det var kortsvar som alle skulle svare på. Godt å høre at de bruker gode kilder!
Postet 25-05-18 kl 17:08 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jepp jepp, kortsvar om naturalismen. Norskoppgavene er lagt ut. Fant lenke hos Aftenposten.
Postet 25-05-18 kl 18:03 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Burde dog vært unødvendig å bruke snl. Til kortsvar mener jeg at norskboka stort sett er en mer hensiktsmessig kilde.
Postet 25-05-18 kl 18:20 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Dere bruker ikke Signatur?
Postet 25-05-18 kl 18:27 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Hehe, jo, på påbygg. Men de vanlige klassene har i hvert fall all nødvendig info i norskboka, og der er den jo bearbeidet sånn at de slipper å sile vekk alt som ikke er relevant for oppgaven.
Postet 25-05-18 kl 19:04 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Eg synes både hovedmål og sidemål hadde gode, sentrale, trauste oppgaver med oppgaveteksten og kommentarer som på ein måte verka velkjende. Gleder meg til å vise dei til vg2-elevane mine.
Postet 25-05-18 kl 22:21 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Selma sin avatar
Mi tredjeklasse-frøken var godt fornøyd med oppgavene både i sidemål og hovedmål. Nå gjenstår kjemi-eksamen på tirsdag før det blir en velfortjent pause fram til muntlig
Postet 25-05-18 kl 23:27 av Selma Selma er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no