Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Offe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Offe

Postet 27-02-19 kl 07:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 23

Kommentarer

Gammel
Millen sin avatar

Dette blir en lang dag... trøtt.
Postet 27-02-19 kl 07:49 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Eia sin avatar
Hepp, hepp. Snart på tur med den nye (bruktbil, men ny for oss) elbilen til møte med potensiell storkunde.
Postet 27-02-19 kl 07:59 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Eia.
Postet 27-02-19 kl 08:26 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Jobbe litt nå, og så to dager med vinterferie! Og så får jeg ungene mine hjem i dag, gleder meg til å klemme på dem!
Postet 27-02-19 kl 08:26 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Brukt elbil krever mellomlading, heldigvis ingen kø på ladepunktet jeg planla stopp ved.

Jeg, som er vant til skikkelig gamle bruktbiler, storkoser meg med smooth elbil med adaptiv cruisekontroll og mega komfort. Nå sitter jeg på kafe og venter på at appen sier fra at jeg kan kjøre videre. Har hatt det verre.
Postet 27-02-19 kl 09:28 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi kjøpte oss elbil i går , med levering om halvannen uke. Nå har vi styret med dette i en evighet, så det er godt å ha landet. Vi gikk for helelektrisk, og så får vi heller byttelåne bil med moren/broren/faren min de ytterst få gangene vi trenger mer rekkevidde enn dette.

I går forsov jeg meg med halvannen time (jeg må rett og slett ha slått av vekking mens jeg fremdeles var fullstendig i søvne). I dag morges kjente jeg på hvor god den halvannen timen ekstra i går var, og hvordan jeg ønsket meg den i dag også.
Postet 27-02-19 kl 09:32 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Grattis Tjorven!
Postet 27-02-19 kl 09:47 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Grattis Eia, og tvi tvi!
Postet 27-02-19 kl 09:47 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Vi vurderer også elbil, men blir ikke helt enige om prisnivå. Jeg vil ha billig, mannen har forelsket seg i Jaguar. Jeg gidder ikke billån så det er veldig uaktuellt.

Hvilken gikk dere for, Tjorven?

Jeg har fortsatt manflu, men er installert på jobb med kaffe og lemsip.
Postet 27-02-19 kl 10:27 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn. Det blir tannlegetime i dag på eldste, siden de kranglet om en saks som ble slått inn i tanna hennes. Burde være mulig å tenke på konsekvensene når man er 13 år vel?
Postet 27-02-19 kl 10:29 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Morn! Jeg har enten vært kvalm i natt og så drømt om kvalme, eller drømt om kvalme og så gjorde det meg kvalm. Var svært nær å overbevise meg selv om at jeg trengte å sove det av meg, men karret meg da opp til slutt, og nå er jeg finfin, så det var nok riktig. Men trøtt!

Jogget til jobb for første gang på lenge, jeg er i SÅ dårlig form!
Postet 27-02-19 kl 10:45 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Stod opp til tett tåke, nå ser det heldigvis ut til å lette.

Eldste har nesten ikke vært hjemme på dagtid i vinterferien. De er flere i klassen, som vanligvis ikke er sammen, som har funnet hverandre nå i vinterferien fordi ingen av de skulle noe sted. Og de har det så kjekt sammen!
Postet 27-02-19 kl 11:21 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Godt møte med forberedt og interessert person. Nå spiser jeg is mens bilen lader. Finfin dag så langt!
Postet 27-02-19 kl 12:38 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Neket: Etter altså ha vurdert frem og tilbake i mange år, så endte vi med å kjøpe en Nissan Leaf. Den er behagelig nok. De vi kjenner som har den er godt fornøyde og så har den jo en langt mer lavere pris enn mange av alternativene.
Postet 27-02-19 kl 13:06 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
Den står på listen min også, Tjorven. Og altså ikke på mannen sin. Lurer litt på Hyundai Ioniq også, den kunne også leveres rimelig kjapt og var billig. De er litt små, det er det eneste. Og litt kort rekkevidde, men det er jo ikke så ofte vi er på langtur.
Postet 27-02-19 kl 13:21 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
Jeg ønsker meg også en Nissan Leaf, men lurer på om jeg vil synes den er i minste laget.
Postet 27-02-19 kl 18:23 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi kjenner en annen familie som har unger på størrelse med mine, og de mener at de klarer seg helt fint med Leaf. Så derfor tok vi sjangsen. Vi bruker egentlig veldig lite bil.
Postet 27-02-19 kl 18:53 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Vi hadde nok klart oss vi og. Får man tre barn i baksetet?
Postet 27-02-19 kl 19:19 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Nei, ikke egentlig. Bare over kortere avstander og hvis de er skikkelig gode venner.
Postet 27-02-19 kl 20:10 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Vi har e-Golf, 2013-modell, tror jeg. God komfort for sjåfører på henholdsvis 158 og 194 cm, skiluke og bedre plass bak enn sammenlignbare biler avgjorde for oss.
Postet 27-02-19 kl 20:49 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Så lenge dere kan lade hjemme, er Leaf et glimrende alternativ til bykjøring i Oslo.
Postet 27-02-19 kl 21:30 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi har hjemmelader på vår private parkeringsplass i kjelleren, så der er vi dekket. Dette bør la seg gjøre.
Postet 27-02-19 kl 22:05 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Kjører mest i lokalområdet, så for oss burde det holde. Har Nissan nå. På hver service smugtitter jeg på Leaf.
Postet 27-02-19 kl 23:01 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no