Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Adventskalenderbloggen

Mens vi venter - 15



Hver morgen fra og med 1. til og med 24. desember blogges en luke i kalenderen, og her kan man finne noe hyggelig eller morsomt eller nyttig eller fint eller gøy; bilder, vers, aktiviteter, oppskrifter, sjokolade ... Det er bare lukeutøvernes fantasi som setter grensene.
Rangér dette innlegget

Mens vi venter - 15

Postet 15-12-15 kl 08:00 av Kalenderpiken

FORELDREPORTALENS FANTASTISKE FØRJULSTRADISJON
8. årgang

15


[1 Taien] [2 Palmen] [3 Fersken] [4 tink] [5 Inagh] [6 Høst]
[7 Lorien] [8 Adrienne] [9 Anne C] [10 Meissa] [11 Albertine] [12 Hjertensfryd]
[13 annemede] [14 Kirsebær] 15 Matilda [16 Pappalille] [17 Tallulah] [18 Che]
[19 Angelique] [20 Teofelia] [21 Nextlife] [22 Kanina] [23 IOA] [24 pøbelsara]

Det er så mye man skal rekke i desember. Kaldt er det og. Ukene fram mot jul er ekstra travle, både på jobb og hjemme. Det er ei evig jakt på julestemning, mens hodet er opptatt med dyrene-i-Afrika-og-alt-de-har-å-gjøre. Det er juleavslutninger, husvask, jobb, mer jobb, gaveinnkjøp, julekort, man skal rekke postkontoret, bake kaker, sette opp fuggelband og pynte tre.

Og så er det kalenderen på FP, da. Den hører med, ellers blir det ikke riktig julestemning - men det krever jo også at man legger ned et lite stykke arbeid. Eller - trenger man kanskje ikke det?

I dag presenterer jeg adventskalender for de riktig late, i den tro at selvgjort ikke alltid er velgjort, og at mer enn man ante kan settes bort til andre. Glem vindusvasken og ta ei pepperkake i stedet (de kan kjøpes ferdige hos bakeren eller i butikken). Sleng deg ned med beina høyt, og les denne julehistorien, som du også finner under, med lykkelig slutt i god juleånd. Skulle du få lyst til å lage din egen, er det gjort i ei håndvending med Automatic Plot Generator. (Austen-generatoren anbefales varmt! )


Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Automatic Plot Generator


Helpful Kalenderpiken

A Short Story
by Matilda Wormwood

Matilda Wormwood had always loved glue gun-loving Foreldreportalen with its mammoth, mangled members. It was a place where she felt happy. She was a gentle, thoughtless, Darjeeling drinker with scrawny arms and fragile hair. Her friends saw her as a mammoth, mangled meeloper. Once, she had even revived a dying, Christmas turkey. That's the sort of woman she was.

Matilda walked over to the window and reflected on her politically correct surroundings. The hail pounded like shouting owls.

Then she saw something in the distance, or rather someone. It was the figure of Kalenderpiken . Kalenderpiken was a helpful angel with wobbly arms and pretty hair.

Matilda gulped. She was not prepared for Kalenderpiken.

As Matilda stepped outside and Kalenderpiken came closer, she could see the misty glint in her eye. "I am here because I want valid arguments," Kalenderpiken bellowed, in an intelligent tone. She slammed her fist against Matilda's chest, with the force of 4895 moderators. "I frigging hate you, Matilda Wormwood."

Matilda looked back, even more cross and still fingering the peculiar glue gun. "Kalenderpiken, this too shall pass," she replied.

They looked at each other with surprised feelings, like two poised, puny pandas jogging at a very brave Christmas, which had Christmas carol music playing in the background and two proud uncles laughing to the beat.

Matilda regarded Kalenderpiken's wobbly arms and pretty hair. She held out her hand. "Let's not fight," she whispered, gently. "Hmph," pondered Kalenderpiken. "Please?" begged Matilda with puppy dog eyes.

Kalenderpiken looked puzzled, her body blushing like a deadly, dry dictionary. Then Kalenderpiken came inside for a nice drink of Darjeeling.

THE END

Det tenker jeg var julehistorien sin, det! God lettvint jul!

Kommentarer totalt 29

Kommentarer

Gammel
Blondie sin avatar
Hah, min type jul! Takk, Matilda.
Postet 15-12-15 kl 08:02 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Kanina sin avatar
Ha ha ha ha!! Utrolig morsom! Høres ut som noen har drømt!
Postet 15-12-15 kl 08:08 av Kanina Kanina er aktiv nå
Gammel
Tåtti sin avatar
Postet 15-12-15 kl 08:23 av Tåtti Tåtti er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Fornøyelig lesning på morgenkvisten!
Postet 15-12-15 kl 08:23 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Kalenderpiken sin avatar
Det kunne nesten vært en historie fra virkeligheten, for den kom så sent i går at jeg hadde begynt å lete etter serviettbrettekurset mitt til reserveluke og vurderte å sende en påminnelse-PM. (Tror nok neppe jeg ville gått så langt som si hate, da. )
Postet 15-12-15 kl 08:27 av Kalenderpiken Kalenderpiken er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Og midt i det helt absurde så var det jo litt FP tatt på kornet også.
Postet 15-12-15 kl 08:29 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Inagh sin avatar
Postet 15-12-15 kl 09:03 av Inagh Inagh er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Knallbra luke.
Postet 15-12-15 kl 09:06 av nolo nolo er aktiv nå
Gammel
Addison sin avatar
Herlig vilt og FP-like!
Postet 15-12-15 kl 09:20 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Postet 15-12-15 kl 09:38 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Veldig fin historie, med god moral alt ting.
Postet 15-12-15 kl 09:40 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
kokosbolle sin avatar
Postet 15-12-15 kl 09:45 av kokosbolle kokosbolle er ikke aktiv
Gammel
Røverdatter sin avatar
Postet 15-12-15 kl 10:01 av Røverdatter Røverdatter er ikke aktiv
Gammel
Che sin avatar
magisk!
Postet 15-12-15 kl 10:02 av Che Che er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar


Nydelig!
Postet 15-12-15 kl 10:05 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar







Takk!
Postet 15-12-15 kl 10:23 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Sorry, Kalenderpiken. Karakterfrist i dag, så her råder førjulsstresset noen timer ennå. (Nesten litt synd at vi ikke fikk serviettbrettekurset!) Og beklager igjen for de vinglete armene, det va'kke meg, det var generatoren. Du har innmari pent hår, da!

Jeg har visst ikke en gang klart å tenne det tredje adventslyset mitt... (Ungene får pepperkaker og valgfri TV-kalender og av og til litt mat og et bad og en klem og sånn, så det blir vel ei slags jul i år og.)
Postet 15-12-15 kl 10:53 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Postet 15-12-15 kl 11:29 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Postet 15-12-15 kl 11:38 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Nessie sin avatar

Herlig!
Postet 15-12-15 kl 12:45 av Nessie Nessie er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Fantastisk!
Postet 15-12-15 kl 13:04 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Postet 15-12-15 kl 13:08 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Postet 15-12-15 kl 14:23 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Taien sin avatar
Utrolig bra!!


(Og så kom jeg plutselig på at vi visst ikke har tent det tredje adventslyset.... )
Postet 15-12-15 kl 17:09 av Taien Taien er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Postet 15-12-15 kl 17:37 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
rine sin avatar
Det sier vel litt om min førjulstid at jeg ikke rekker å lese adventskalenderen før vi skriver luke 15... Vel, bedre seint enn aldri! Og- hva betyr Darjeeling?
Postet 15-12-15 kl 19:22 av rine rine er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Darjeeling er teens Champagne. Det er et tedistrikt i India. Med veldig god te.
Postet 15-12-15 kl 19:50 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Fantastisk! Jeg moret meg stort i går med å få generert flere fortellinger (og synopsiser) selv.
Postet 16-12-15 kl 23:29 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg var helt bombesikker på at det var Austen-generator der og, men det var det jo ikke? Stilig å anbefale noe som ikke finnes! Det kan være det finnes et annet sted, eller så husker jeg bare feil; jeg har brukt et utall sånne i jobbsammenheng for noen måneder siden. Det var i alle fall en artig engelsktime.
Postet 16-12-15 kl 23:59 av Matilda Matilda er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kalenderpiken

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no