Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger

Nye ark og fargestifter til

Så var man blitt en blogger.
Kjenner jeg beveger meg litt på ukjent grunn her, men går ut i fra at det stort sett fungerer på samme måte som dagbøker gjorde i min pur ungdom.... man skriver ivrig og dyptgående i starten og så dabber det drastisk av :ærlig med seg selv:
Lover at jeg denne gangen ikke skal fylle sidene med "kjære dagbok, har dårlig samvittighet fordi jeg ikke har skrevet på så lenge. Jeg lover å bli flinkere"

Har forresten forstått det slik at flere har dagbøker liggende nedpakket i skuffer og skap med noe lunde lignende ordlyd ... noe som får meg til å undre på hvorfor vi i alle dager så det som en nødvendighet å unnskylde til denne dagboken?! Den var jo høyst hemmelig, hadde gjerne to tre låser på seg og var bønnhørlig gjemt på plasser der en trodde ingen ville oppdage den. Er det slik at dagboken i seg selv er et "vesen"? En stiler jo forresten alle innleggende til dagboken, så da er det kanskje naturlig at en unnskylder seg til den også da ...
Tja, alt en skal sitte å lure på

Slik er altså jeg, fort og plutselig er jeg helt ute på vidder og tundraer i intense dialoger med meg selv om kanskje ganske så uvesentlige ting.
Gammel

Noen ganger er det alright

Postet 16-11-12 kl 16:42 av Vito
I fare for å bruke en mye brukt overskrift for tiden ... men noen ganger er det bare helt alright.
Det til tross for at man har brukt natten til å danse endeløst rundt på gulvet med en hylende liten baby i armene.
For selv om man i mørke øyeblikk får en følelse av at babyen gjør en iherdig innsats på å ta livet av en, eller når man ser at det lille nurket vrenger seg i smerte og ikke noe av det en prøver på letter smertene og man føler seg så utrolig liten, udugelig og hjelpesløs,...
Vito sin avatar
Weeeee
Postet under Uten kategori
Kommentarer 12 Vito er ikke aktiv
Gammel

Farlige ting

Postet 07-06-12 kl 00:51 av Vito
Tja, om man feks skulle ha litt for mye tid for seg selv, litt for lite input fra andre menneskers tanker over lengre periode, ikke har det helt optimalt, har alt for mye tid på nett og har visakort lett tilgjengelig ... det er farlig det.
Vito sin avatar
Weeeee
Postet under Uten kategori
Kommentarer 9 Vito er ikke aktiv
Gammel

Ta vare på dagen

Postet 16-03-12 kl 12:08 av Vito
Hverdag
Louis Jacoby

Når en morragretten unge slår seg vrang
og rekker tunge,
og nekter å ta klær og støvler på.
Når melkeglasset veltes
og geitostmaten eltes
mellom fingre som er klønete og små…

Så husk at denne dag må du ta vare på.
Den forsvinner mellom fingra dine nå.
En gang vil du savne slitet.
Da er det for sent å vite
–det er du som gjør din dag og tinning grå.

Når skrikinga og skrålet blir...
Vito sin avatar
Weeeee
Postet under Uten kategori
Kommentarer 9 Vito er ikke aktiv
Gammel

Forbigåtte foreldre, allerede.

Postet 15-03-12 kl 19:44 av Vito
"Pappaaaaa, kan du sette på radiosuper"?

Far og mor titter måpende på sin 3 1/2 åring. Radio, radiosuper, jammen ... hvordan vet knøttet om slike ting? Kommer ikke slikt litt seinere?

Begynner vel å innse at knøttet har blitt en liten jente, liten jente som får med seg reklame og er veldig bevist omverden. Og mor og far kommer til å snuble etter i forsøk på å holde tritt.
Vito sin avatar
Weeeee
Postet under Uten kategori
Kommentarer 10 Vito er ikke aktiv
Gammel

Pakkepakkepakke

Postet 04-07-11 kl 21:44 av Vito
Pakke regnklær, pakke ullklær, pakke fleece, støvler, pakke sandaler, pakke strandsko, pakke kjoler, pakke mellomklær, pakke til telttur, pakke til hustur, pakke til hotell, pakke til enhver tenkt situasjon med andre ord!

Er ikke lett med dette sommerværet. *frustrert*

Vi kommer til å se ut som Donald oc på tur når vi endelig får stablet alt på bilen.
Men hey, ferie jo!!
Vito sin avatar
Weeeee
Postet under Uten kategori
Kommentarer 11 Vito er ikke aktiv
Gammel

Note to self

Postet 21-06-11 kl 22:33 av Vito
Husk å sjekke at når gubben, speidermannen, sier han har stormkjøkkenet med, så har han brenneren med også. Den er vesentlig, har jeg hørt.

Jaja, en nydelig utflukt var det lell. Vi jaktet på krabber, nøt sol, sjø, blomster og skog. Ja, og så spiste vi kalde pølser, så missmodige på posen med pinnebrøddeig og posen med kanel og sukker som skulle ha blitt pinnebrødskillings"boller". I samme slengen kan jeg meddele at å grille marshmallows med lighter er ikke det samme .......
Vito sin avatar
Weeeee
Postet under Uten kategori
Kommentarer 13 Vito er ikke aktiv
Gammel

Rare reaksjoner

Postet 09-05-11 kl 14:16 av Vito
Lukt, hjerne, følelser og kropp henger nøye sammen har vi nok en gang fått bekreftet i dag.

Jeg har ryddet i klesskapet. Nå er det riktignok ikke fult så kaotisk inni der at lukter der inne automatisk gjør omvelting på psyken.
Men, jeg fant en av bomullstoppene jeg brukte under den første nyfødtperioden. Den luktet enda av nyfødt baby. Helt nyvasket og ubrukt de siste årene, men lukten var der....
Reaksjonen i kroppen var momentant og jeg begynte fysisk å skjelve, og...
Vito sin avatar
Weeeee
Postet under Uten kategori
Kommentarer 11 Vito er ikke aktiv
Gammel

Ny hverdag

Postet 01-02-11 kl 22:32 av Vito
Jupp, så var man tilbake i virkeligheten. Der tidsklemmen og slike ting lurker.
Dag 1 er unnagjort i jobb etter 2 1/2 år hjemme med knøttet. Og jeg lever overraskende enda, det er da et godt tegn!

Vurdering: Tja, det var faktisk godt å være på plass igjen. Jeg har savnet miljøet og arbeidsplassen min, det er så levende og pulserende, og ikke minst, veldig spennende. Riktignok er jeg ikke overbegeistret for nåværende arbeidsoppgaver, men det er for en stund fremover.
Merker...
Vito sin avatar
Weeeee
Postet under Uten kategori
Kommentarer 10 Vito er ikke aktiv
Gammel

Trallala dididim *nynnenynne*

Postet 25-08-10 kl 20:27 av Vito
*plystreplystre*
Om jeg har spist en halv gulerotkake fra R.O.O.M? Er du sprø? Jeg sitter jo her alene!!





Javel da, sånn kan det gå når man er så smart og har slike godsaker liggende på lur i frysen "i tilfelle noen kommer på overraskende besøk" ...

Til mitt forsvar så er gubben vekke denne uken og jeg synes usedvanlig mye synd i meg selv.
Vito sin avatar
Weeeee
Postet under Uten kategori
Kommentarer 12 Vito er ikke aktiv
Gammel

Hvordan skjedde det?

Postet 10-03-10 kl 22:10 av Vito






Barnet har på mystisk måte grodd et par armer til ...
Hvordan ellers kan man forklare at et forsøk på å lage pannekaker til kvelds ender med endevendt og nedsølt kjøkken?
Mens mor prøver å røre i bollen dukker det opp skjeer, gafler og steikespader fra uante kanter nedi i bollen for å få smaksprøver, evt for å dryppe rundt på kjøkkenet.
Og når man heller melk så er det plutselig en hjelpende hånd som dytter litt...
Vito sin avatar
Weeeee
Postet under Uten kategori
Kommentarer 16 Vito er ikke aktiv
Gammel

Full panikk for stakkars grå

Postet 06-02-10 kl 22:18 av Vito
Jeg har en gavmild liten tøtte, ingen tvil om det.
Til og med så gavmild at hun helt uten problemer kunne spandere vekk halve favoritt smoothien sin i dag.
Det at det var mor sitt halvstrikkete mor Signe teppe som var mottaker, det er vel ingen hindring?! Fascinerende var det helt klart.

Det eneste som var fascinerende for mor var hvordan de små grå formelig løp panikkslagne rundt og kolliderte med hverandre, noe som ikke resulterte i noe annet enn måpende munn og avansert...
Vito sin avatar
Weeeee
Postet under Uten kategori
Kommentarer 10 Vito er ikke aktiv
Gammel

Smarte trekk

Postet 22-09-09 kl 00:23 av Vito
eller ikke fult så smarte trekk ...
Er det spesielt smart av meg å sitte å se ekkel film når jeg er alene hjemme og er ekstremt pysete av meg på slike ting?
Vito sin avatar
Weeeee
Postet under Uten kategori
Kommentarer 9 Vito er ikke aktiv
Gammel

Veien er lang...

Postet 12-09-09 kl 23:26 av Vito
sies det, den tar i alle fall tid, har jeg erfart

Uansett, nytt siden sist er at sko er bestilt! Asics nimbus ett eller annet ble det, gode sko sies det så jeg får vel tro dem da.
Det har jo slått meg at jeg kanskje er litt på villspor ... starte joggeprosjekt på høsten?!! Hvor mye suksess kan det bli liksom?
Jaja, man skal da gjøre et forsøk om ikke annet, og når jeg kommer krypende over dørstokken sørpende dryppende våt så har man kanskje fortjent strekken på...
Vito sin avatar
Weeeee
Postet under Uten kategori
Kommentarer 7 Vito er ikke aktiv
Gammel

Nytt og bedre liv og litt slikt ...

Postet 18-08-09 kl 22:40 av Vito
Hm, jeg er nå kommet til det punktet i livet der jeg faktisk kan se for meg litt fysisk fostring.
Har (først litt lunkent, deretter med økende interesse og iver) lest forskjellige joggeres beretninger om aktiviteten. Og jeg må si at jeg etterhvert har begynt å føle noe jeg bare kan beskrive som et snev av misunnelse.
Jeg ser jo absolutt fordelen med å ha en kropp som har det godt, personlig trenger jeg ikke å jogge på for å miste vekt eller noe slikt, men et sunt, vitalt legeme er...
Vito sin avatar
Weeeee
Postet under Uten kategori
Kommentarer 23 Vito er ikke aktiv

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no