Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tiffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tiffe

Postet 10-07-18 kl 08:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 20

Kommentarer

Gammel
Timar sin avatar
God morgen, god morgen! I dag brukte vekkerklokka fire minutter med stadig høyere volum for å klare å vekke meg. Komme meg i seng litt tidligere, kanskje? Jeg er på vei tii jobb, men utnytter feriestille og tar en treningsøkt først.

Kos dere med fine feriedager, alle!
Postet 10-07-18 kl 08:44 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
God morgen! Jeg er også på jobb i dag og resten av uka. Det var vondt å stå opp.
Postet 10-07-18 kl 09:23 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Isolde sin avatar
God morgen. Her våknet jeg til unger som lekte sammen på soverommet i ferieleiligheten. Det lover bra for dagen. Både fordi de snakker sammen og fordi det må bety at han som lå utslått med manflu i går er bedre. Kanskje vi kommer oss ut i dag.

Håper Stompa har fått kofferten sin. Er så kipt å måtte gå å handle ting man egentlig har selv om det er forsikringen som betaler. Unødvendig.

Gratulerer med overstått til de som hadde bursdag i går.
Postet 10-07-18 kl 09:50 av Isolde Isolde er aktiv nå
Gammel
Millen sin avatar
God morgen. Jeg rakk ikke innom her igår vi.
Idag er vi hos svigers kom igår og blir vel her 1 ukes tid.
Torsdag til lørdag skal mannen og jeg på hotell alene og jeg gleder meg.
Idag tur ut alene med minsta og så kommer det vel besøk.
Solen skinner i Trøndelag og det hjelper...
Postet 10-07-18 kl 10:49 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn, morn! Jeg skal ha normal arbeidsdag i dag, har jeg hørt. Heldigvis har temperaturen gått ned ti grader eller så, det hjelper en hel del på arbeidsmoralen.
Postet 10-07-18 kl 11:15 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi er i Tallinn og nyter sløve dager med nydelig mat. Vi gjør ganske lite, vandrer gatelangs og titter på folk. Men måltidene er en fest. Nydelig vegetar (og vegan) på helt vanlige restauranter, som gjør at både jeg og familien blir særdeles fornøyde. Altså; jeg er ikke vegetarianer, men velger ofte vegetarisk. Og her velger jeg visst det hele tiden.
Postet 10-07-18 kl 11:18 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Eia sin avatar
God formiddag! :kvitre:

Jeg skal til fantastisk sommerøy i nærområdet med en av mine beste venner. Uten mann og barn. I tre hele netter! Sol, bad, skravling, boklesing, skravling, vin, repeat.
Postet 10-07-18 kl 11:28 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Mornings. Ferdig med sløv frokost på terrassen. Det stunder mot avreise, så jeg må få krysset litt på lista for planlegging og pakking før torsdag.
Postet 10-07-18 kl 11:39 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Gressklipperen motarbeider meg, men den skal ikke få gleden av at jeg mister besinnelsen, så jeg setter den i skuret og går og tar meg en dukkert i stedet. :zen:
Postet 10-07-18 kl 12:47 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Oppdaget i går at fjøringen på en side sannsynligvis er kaputt på bilen. Verkstedsopphold var ikke en del av ferieplanen i år.
Postet 10-07-18 kl 13:26 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Svigers dro i forveien og tok med bilnøklene våre da de dro, så turen i dag ble ikke som planlagt. I stedet er vi her på Mo uten bil, men med fint vær og fornøyde barn i alle fall. Tur i morgen i stedet.
Postet 10-07-18 kl 13:55 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jeg jobber på et nokså sommerstille kontor, men kundene holder stand, kan ikke de også ta ferie snart? Begynner så smått å kjenne reisefeberen, heldigvis går ikke flyet før fuglene våkner, bedre å reise ut på ettermiddag tross alt selv om det blir sen ankomst. Må vel få vasket noen klær og funnet ut av de siste detaljene. Og så har vi bestilt oss voksentur til Roma i høst, feiring av bryllupsdag litt forsinket. Tror jaggu det fort er ti år siden sist vi reiste på en sånn tur bare herr og fru.
Postet 10-07-18 kl 14:05 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Nå er hordene/sommerhusgjestenw våre på tur, jeg jeg benyttet anledningen til en poewernap og en skikkelig rundvask av huset. Lysmalte sommerhusgulv ser bedre ut uten sand, gress, mose og insekter, gitt. Lysmalte sommerhusgulv, mange gjester og ikke minst to langhårete hunder er en ikke helt vedlikeholdsfri kombo.
Postet 10-07-18 kl 14:22 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Tåtti sin avatar
Hepp! Inne i siste uke med ferie for mitt vedkommende, og vi har bestukket junior med en klekkelig sum for å slippe å sitte i varm bil på tur og heller kose oss hjemme de siste dagene. Jeg venter på at mannen skal bli ferdig med å grave så jeg kommer meg til legorommet, og i mellomtiden rydder jeg i et skatoll. Kommer over mange rare ting, blant annet notisbøker med ymse bussnotater. Her er en liste som passer bra for feritiden.

"Tåttis reisepostulater"
  • Klær tørker bare over natta hvis det er mer enn én dag til man skal dra.
  • Alle klær som skal være med på tur, er skitne.
  • Pakking i god tid er umulig fordi klærne som skal være med henger fuktige på tørkestativet.
  • Ingen tur er så kort at det ikke kan bli bruk for et ekstra klesskift.
  • Den minste bagen er akkurat for liten til å romme alt, og den nest minste er alt for stor.
  • Hvis man tar med fuktige klær i bagasjen, er det lurt å henge dem opp når man kommer fram.
  • Bussen er alltid forsinket når man har en deadline.
  • Det er lurt å dobbeltsjekke bussruten og ikke stole på hukommelsen.
  • Man kommer alltid i veldig god tid eller litt for seint.
  • Det er flest som springer til bussen på mandager.
  • Hvis man har en bag som ikke tåler regn, spiller det ingen rolle om man har pakket ned fuktige klær.
  • Man har alltid med klær hjem som ikke har vært brukt.
  • Hvis man tar med paraply og ikke solbriller, er det mye større sjanse for fint vær.
  • Om det mot formodning ikke skulle bli fint vær likevel, har man i det minste paraply.
Postet 10-07-18 kl 14:26 av Tåtti Tåtti er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Kloke ord, Tåtti! Særlig alt det om det fuktige tøyet!

Jeg har jobbet! Må jeg jobbe enda mer?!
Postet 10-07-18 kl 14:43 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Godt at guttene i Thailand er ute!
Postet 10-07-18 kl 14:46 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
Ja, Pelen! Jeg har fulgt med på alt hver dag og lurt på hvordan det kom til å gå.
Postet 10-07-18 kl 15:05 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Vi er hjemme igjen etter deilige dager rett utenfor Blindleia. Sommeren i år er bare fantastisk. Yngste har ikke brukt noe annet enn shorts og t-skjorte siden mai og bader og bader.
Postet 10-07-18 kl 15:08 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Sitter på hurtigtog Verona-Roma. Har ett døgn i Roma før Italia-ferien vår er over.
Postet 10-07-18 kl 15:29 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Vi sitter på Nusfjords fineste restaurant og venter på middag. Etterpå skal vi kjøre i tre kvarter for å gå på orgel-/pianokonsert i Borge kirke. Standsmessig siste kveld i Lofoten! (I går ble det frossenpizza fra Rema 1000 på Leknes. Det er ikke bare naturen som er variert her.)
Postet 10-07-18 kl 20:48 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no