Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 05-01-21 kl 09:06 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 36

Kommentarer

Gammel
annemede sin avatar
Tirsdager er myyye verre enn mandager. I dag er jeg usikker på om det finnes nok kaffe i verden.

Skal på zwift-tur i kveld.
Postet 05-01-21 kl 09:23 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Tilbake i hjemmekontor-uniformen, ull på ull.

Hva er en zwift-tur?
Postet 05-01-21 kl 09:30 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Enig med annemede. Mandag hadde i hvert fall en viss sjarm av at vi var i gang igjen. I dag er det bare veldig grå hverdag.

Men, jeg startet tidlig, så jeg kan avslutte tidlig. Treningssenteret mitt er fremdeles åpent og jeg gleder meg oppriktig til en tur dit senere i dag. Og så skal jeg rydde ut julen, og selv om jeg nyter juletreet, så skal det egentlig bli helt greit tror jeg.
Postet 05-01-21 kl 09:34 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen
Snart jobb her. Det blir nok en hektisk dag tipper jeg.
I kveld, løpetur i mange minus. Uaktuelt å trene på senter på kveldstid nå, så mye folk.
Bare 26 dager igjen av januar.
Postet 05-01-21 kl 09:40 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
På jobb, har hulltime nå, straks ned for litt undervisning.
Postet 05-01-21 kl 09:43 av polarjenta polarjenta er aktiv nå
Gammel
løve70 sin avatar
På jobb, selvsagt ikke fysisk. Prøver å komme opp med en plan for hvordan jeg skal komme meg gjennom de neste ukene uten å gå helt i kjelleren.
Postet 05-01-21 kl 09:45 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
@frk_fryd: Zwift er et interaktivt univers for trening. Sykling og løping. https://www.zwift.com/
I dag er det tour de Zwift sammen med damer rundt om i verden.
Da kommunen stengte ned i høst, så kjøpte jeg meg smart-trainer, som jeg kunne sette sykkelen min på. Veldig fornøyd så langt. Og så har jeg myyye mindre vondt, og sover mye bedre.
Postet 05-01-21 kl 09:48 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen! Jeg syklet til jobb i minus 2 i morges, deilig og friskt.

Viktigste gjøremål i dag: sjekke "Dagen i dag", som registrerer at dagen i dag er 18 minutter lenger enn ved vintersolverv. Det går mot lysere tider!

Nå litt mer kaffe, og jobb. :svosj:
Postet 05-01-21 kl 09:48 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Prøver å komme meg på nett, men det funker fryktelig dårlig. Og når all info ligger på serveren jeg ikke kommer meg på så blir det enda mer knotete.
Får prøve support etter skravletimen.
Postet 05-01-21 kl 09:49 av star star er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
En dag nærmere helg. Her er det iskaldt, minus 10, så det skal bli friskt med lunsjdate/gåtur med favorittkollegaer om et par timer. Men veldig koselig!

Jula får stå litt til.
Postet 05-01-21 kl 09:56 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Mornings. Jeg er faktisk på kontoret. Hyggelig å prate med stedfaste kollegaer, og greit å få gjort unna litt statistikk og kronetelling mens vi ennå husker 2020 (som om vi noen sinne kommer til å glemme det året! ).

Ellers måtte jeg fnise litt av 16-åringens lykke over å få gå på skolen i dag. For første gang på lenge blir huset tomt noen timer midt på dagen.
Postet 05-01-21 kl 10:00 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg er også litt sånn «Er det ikke snart fredag?» Men det er uhorvelig mye å gjøre innen den tid, så det er vel bare å sparke seg i gang.
Postet 05-01-21 kl 10:01 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Morn.

Startet dagen med høy puls da jeg oppdaget at nettet var nede 10 minutter før jeg skulle ha skypemøte med en av klassene mine. Fikk det heldigvis i gang, men rakk å legge en god del kriseplaner mens jeg styrte.

Nå jobber elevene på egen hånd. Jeg blir fullstendig utmattet av lange fellesseanser på Skype, og vi møtes uansett fysisk i morgen (om enn fordelt på to klasserom), så da har de fått arbeidsoppdrag i dag.

Har lettet litt på persiennene, men det er fortsatt helt svart ute. Det er tungt. Men i morgen ser vi sola i noen minutter hvis været samarbeider, for første gang på mange uker. Godt at vinduet med noe som ligner dagslys blir litt lengre for hver dag nå, selv om det fortsatt er vanskelig å "treffe" når man tross alt må være på jobb.
Postet 05-01-21 kl 10:10 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Oohh, tirsdagsblues ja! Sov blytungt da alarmen kom på, rett ut av en merkelig drøm. Ser ut til å bli en ny, kald, solfylt vinterdag ute, jeg har funnet en gammel strikkevest og har den, ullsokker og skjerf til kjole og strømpebukser på hjemmekontoret. Joggebukse må unngås, men kjole er lov.
Postet 05-01-21 kl 10:13 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Frisk sykkeltur til jobb. -8 hjemme og rundt -5 i sentrum. Så nå er jeg offisielt helårssyklist.
Postet 05-01-21 kl 10:16 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Vi rakk skolen, 5 minutter FØR tiden i dag, oh lykke. Innom Rema, der traff jeg venninne, så ble litt skravling også.

Nå er det snart skype-møte med bup, etterpå er planen sofa og strikking, frem til resten av huset kommer hjem.

Jeg er uggen i dag også, men ikke forkjølelses-symptomer, tror jeg bare er veldig sliten.
Postet 05-01-21 kl 10:27 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Undervisning hjemmefra i hele dag, i morgen også. Torsdag får jeg lov til å møte mennesker igjen, jeg gleder meg allerede. Støtter meg helhjertet til sukket om lange digitale undervisningsøkter.
Postet 05-01-21 kl 10:45 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
I dag har jeg ikke klart å tvinge meg til å gå inn på hjemmekontoret mitt. Hjemmekontoret mitt er forøvrig på guttungens rom. Jeg er så lei! Og så er jeg så innmari trøtt etter mange uker med søvnkluss.

Fast forward til april, pretty please??
Postet 05-01-21 kl 11:13 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg er så føkkings lei av å snakke ut i løse lufta til en haug svarte rundinger med et navn under. Føler at jeg snakker med meg selv, og må virkelig tvinge meg selv til å si alt jeg hadde planlagt å si.
Postet 05-01-21 kl 11:57 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Stompa, det tror jeg ikke jeg hadde klart en dag engang!

Jeg sitter på hjemmekontor og prøver å finne igjen litt kampvilje.
Postet 05-01-21 kl 12:43 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
All sympati Stompa. Jeg synes det er krevende nok når vi har kontormøter og alle slår av kameraene og da har jeg ikke noe ansvar.

I de møtene jeg har ansvar for er vi heldigvis få nok til at folk lar kameraet stå på.
Postet 05-01-21 kl 12:44 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Jeg tvinger mine studenter til å ha på kameraet. Jeg er ganske sikker på at det er bedre for alle sammen.
Postet 05-01-21 kl 12:52 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vi får ikke lov til å tvinge dem. Det er skrekkelig.
Postet 05-01-21 kl 12:54 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Vi får ikke lov å bruke kamera fordi det tar for mye av kapasiteten i systemet. Jeg bruker det, da - men elevene må ha dem av. Ikke at de hadde slått på uansett da, med mindre jeg hadde tvangsmidler. Og det har jeg ikke.
Postet 05-01-21 kl 13:10 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Forsatt ikke på. Kanskje EG har mye å gjøre i dag.
Ute er det kaldt og med noe som må være fantastisk sparkføre på veiene.
Postet 05-01-21 kl 13:45 av star star er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
Fikk tak i kettlebells i dag. Så nå kan jeg i det minste få trent noe tung styrke.
Postet 05-01-21 kl 13:59 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Ungdomsskoleeleven min sier klassen har blitt bedt om/pålagt å ha på kamera nå som de har noe hjemmeskole. Det var visst for at lærerne skulle sjekke at de faktisk ikke lå og sov. Helt på sin plass mener jeg, jeg hater også å snakke til svarte rundinger.
Postet 05-01-21 kl 14:13 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Det varer nok bare til noen protesterer, Dali. Det er ikke helt rett fram ut fra personvernhensyn å pålegge bruk av kamera.
Postet 05-01-21 kl 14:16 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Kommunen her har kommet med noen retningslinjer for bruk av kamera, og u.skoleeleven her bruker kamera. Når det kommer til begrensninger på nettverket så blir det jo litt annerledes.
Postet 05-01-21 kl 14:20 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Her tror jeg ikke det var krav om kamera, men de måtte "logge inn og ut" til riktige tider.
Nå er det skole hver dag.
Postet 05-01-21 kl 14:23 av star star er ikke aktiv
Gammel
Neket sin avatar
På ungdomsskolen til minste må de ha kamera på begynnelsen av dagen, og vi fikk melding om at det var fint om vi passet på at de var påkledd.
Postet 05-01-21 kl 14:40 av Neket Neket er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Postet 05-01-21 kl 14:50 av star star er ikke aktiv
Gammel
Her er det krav om kamera, de skal se eleven.
Postet 05-01-21 kl 15:26 av Chablis Chablis er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Vi går rundt og venter på testresultat til kjæresten til frøkna, og i mellomtiden holder vi oss mest mulig hjemme. De er en hel gjeng i klassen som er hjemme i karantene på grunn av at de er nærkontakter eller har symptomer, og jeg synes synd på læreren som skal sjonglere både hjemmeundervisning og undervisning på rødt nivå. Når denne koronaen er over er det ganske mange lærere som fortjener bonus og applaus og blomster og litt til.

Jeg prøver å mentalt forberede meg på at tester kjæresten positivt ryker jeg i karantene. Frøkna skal uansett testes i morgen, bedre føre var og alt det der.
Postet 05-01-21 kl 16:00 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Adrienne: å ryke på en karantene akkurat nå kan da umulig utgjøre den helt store forskjellen i forhold til hvordan du ellers forventes å leve? Men en svigersønn med mulig korona er tøft. Det kan jeg godt se.
Postet 05-01-21 kl 16:35 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
-11 grader på sykkelturen hjem. Nå har jeg tendenser til neglesprett på tærne.
Postet 05-01-21 kl 19:11 av Blånn Blånn er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no