Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Maffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Maffe

Postet 20-08-18 kl 07:16 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 33

Kommentarer

Gammel
Blondie sin avatar
Her er alle oppe og rundt, hverdagen er igang! Jeg synes det er litt deilig.
Postet 20-08-18 kl 07:47 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Fortsatt bare meg og lillebror hjemme, men i morgen kommer endelig storebror hjem, jeg gleder meg.

Første skoledag dag, lillebror begynner i femte og skal bytte base, det syns han visst var litt skummelt. Jeg skal begynne som kontaktlærer i andre og syns det både er litt skummelt og spennende. ( Også skal storebror begynne i 8 når han kommer i morgen.)
Postet 20-08-18 kl 08:41 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen.
Her begynner eldste i 7. klasse og mellomste i 3. Lillesøster er endelig førskolebarn.
Jeg er i tilbake med å være hjemme, og det er kjipt for det var så utrolig digg å jobbe forrige uke. ( ukes vikariat via byrå) får bare håpe det dukker opp noe mer.
Postet 20-08-18 kl 08:49 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Dette føler jeg liksom er startdagen. Nyttår er en ting, men oppstarten av nytt skoleår er vel så mye ny start for meg.

Snuppa skal begynne på ungdomsskolen i dag, og har nok litt sommerfugler i magen. Knerten skal starte sin karriere som kollektivpendler. Ettersom han har nektet å bytte skole, så må han ta t-banen til og fra skolen nå. Det kommer han nok til å klare helt fint, men det blir jo en aldri så liten overgang. Tidligere kunne han løpe til skolen på 5 minutter, men nå MÅ han legge inn litt mer margin. Han skal få ny lærer og det er jo alltid litt spennende.
Postet 20-08-18 kl 08:54 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Første skoledag for begge i dag, eldstemann på ungdomsskolen med ny klasse og ny lærer og minsten i femte og ny lærer for femte gang men samme skole og samme klasse. Spennende tider!
Postet 20-08-18 kl 09:11 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Første skoledag for fersk 7.-klassing i dag, storesøster startet torsdag. Ingen av dem superglade for at ferien et slutt, men nå er det påan igjen, ubønnhørlig. Lillesøster er litt lei og vil starte på u-skole som hun ikke sogner til, sier hun, men vi ønsker ikke det, så det kan bli en del runder med forhandlinger i løpet av året kjenner jeg. Håper vi får henne med på å gå på nærskolen, ellers blir det myyye tid på buss/til fots/på sykkel i stedet for en rask gåtur til og fra. Jeg er trøtt, sovnet sent og våknet tidlig. Men jobbuken har startet for lengst så det er bare å riste det av seg.
Postet 20-08-18 kl 09:21 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Slutt på bonusferie, og brutalt møte med morgentemparaturer som tvang meg til å ta på jakke. Eldste starter siste året på småskolen (heter det fortsatt det?) og yngste er i gang med siste barnehageår. Eldste gledet seg heldigvis til å begynne igjen.

Jeg prøver å få oversikt over logistikken framover, det blir litt å henge med på, gitt.
Postet 20-08-18 kl 09:23 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg har også ungdomsskolestarter, og Prima begynner i ny tiendeklasse etter et år i England, så det er jo litt spennende for begge to. Og ja, nå ruller det i gang. Jeg grøsser litt ved tanken på hvor tidlig jeg måtte stå opp for å sørge for at begge tenåringsdøtrene skulle få dusje før avgang.
Postet 20-08-18 kl 09:27 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Kjenner det kribler i magen for eldste som begynner på ungdomsskolen i dag. Yngste starter i 6.klasse og med nye lærere.
Postet 20-08-18 kl 09:34 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen.

Jeg er helt uforklarlig trøtt. Selv om jeg var fornuftig i går og la meg tidlig og for så vidt mener at jeg her sovet godt. Jeg er trett og sur og det passer veldig dårlig når jeg har mye å gjøre. Men det er vel bare å bite tennene sammen og late som om jeg er i form. Fake it till you make it.
Postet 20-08-18 kl 09:42 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har førsteårsstudent, VG2-elev og femteklassing. Jeg blir like overrasket hver august.
Postet 20-08-18 kl 09:52 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Katta sin avatar
Første skoledag for minsten idag. Jeg håper de er snille med han!
Postet 20-08-18 kl 10:31 av Katta Katta er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Sjette- og niendeklassing her. Tror niendeklassingen er mest spent, han sov dårlig i natt.

Det skal virkelig bli deilig med ordentlige hverdager igjen. Jeg tror gutta er enige i det - det var nok ferie nå.
Postet 20-08-18 kl 10:39 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Lykke til til alle skolestartere både her og der! Jeg har andreklassing, som såvidt var våken da jeg dro, men nå skal være godt i gang med skole og ny (men heldigvis kjent) lærer. Selv kjenner jeg at to halvseine kvelder ute i helgen ikke er noen god idé selv om det var veldig hyggelig, rimelig sliten nå. Hjemme har jeg en halvsjuk mor og en halvsjuk mann, og minsten snufser også greit. Høst, ja! Får jobbe på mens jeg kan.
Postet 20-08-18 kl 10:45 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
God morgen! To skoleatartere og en sylfersk 7. Klassing her, eldstemann dronpå leirskole i dag tidlig og de to små starter klokka 12. Stor dag og ny start!
Postet 20-08-18 kl 10:55 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Harriet Vane sin avatar
Jeg er så trøtt. Fatter ikke at jeg aldri lærer! Hvis jeg legger meg for sent på lørdag, så får jeg ikke sove natt til mandag. Men jeg elsker å dingle oppe i helgene...

I dag er det den store korpsdagen, tre i familien skal begynne på nytt nivå.
Postet 20-08-18 kl 11:00 av Harriet Vane Harriet Vane er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen! Jeg har sendt avgårde en til siste år på ungdomsskolen, en til siste år på barneskolen, og levert ei som fortsatt er i trygge hender i barnehagen noen år til.

Hjelpes, som de vokser.
Postet 20-08-18 kl 11:00 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
3. og 6. klasse her. Ikke så spennende, men alltids artig å vite om de får noen nye i klassen. Lille får ny lærer, som er muslim - det er jo litt artig i seg selv (og ja teite nabo; de kommer sikkert til å ha om jul på skolen likevel...). Hun har på eget initiativ laget fint kort, så ingen skal si noe på positiviteten over å ha sin 4. lærer på tre år i hvert fall.
Postet 20-08-18 kl 11:15 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Esme sin avatar
Jeg hadde tidenes hodepineanfall og la meg kl halv ni i går så jeg er ikke trøtt.
Men jeg er sur! Skikkelig sur! Må jo bare ta meg sammen men har lyst å hisse meg opp for alt mulig rart. Jeg er sjeldent sur så jeg har litt problemer med å takle det.
Postet 20-08-18 kl 11:16 av Esme Esme er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Sovna til deilig duving over Hustadvika i går kveld og spiste frokost med hele verden på Hurtigruta i morges. Har hatt en vidunderlig helg med kjæresten og svever på en rosa sky.
Postet 20-08-18 kl 11:29 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Ungdomsskolestarter her og 5. klassing, begge i nye klasser og nye lærere. De gledet seg og gikk avgårde ekstra tidlig i nye hettegensere.

Yngste starter også på sjøspeider i dag, han gleder seg sånn.
Postet 20-08-18 kl 11:36 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn! 3 blide barn avgårde i dag. Er spent på drama-nivået for året, for 5.- og 7.- trinnsjentene. Det har vært tendenser til mye jentedrama de siste årene.
Postet 20-08-18 kl 11:42 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Bokormen sin avatar
Eldstebarnet startet på videregående i dag, og jeg kjenner faktisk på litt sommerfugler selv. Det er både rart og fint at de blir så store.
Postet 20-08-18 kl 12:09 av Bokormen Bokormen er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg er litt spent på hvor mange Poden har i klassen sin i år. I fjor var de ni, og han visste om to som skulle slutte, men kanskje er det flere som slutter, og kanskje kommer det nye. Ny kontaktlærer er det i alle fall, og det er jo uansett spennende. Og så er det helt absurd å tenke på at det er det nest siste skoleåret hans!
Postet 20-08-18 kl 12:14 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Tangerine sin avatar
Tiende og sjuende her. Tiendeklassingen startet fint med å forsove seg.
Postet 20-08-18 kl 12:14 av Tangerine Tangerine er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Vi startet skolen sist uke. Førsteklassing, 5. og 9. Det blir nye takter for hele bunten. Det var selvsagt spennende å starte på ungdomsskolen i fjor, men nå begynner det å dra seg til med litt flere krav til å være seriøs og tenkte på karakterer.

For min del blir det bra å starte på skikkelig igjen med treningen i dag.
Postet 20-08-18 kl 12:32 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Teofelia sin avatar
Jeg har syvendleklassing i dag. Siste år med barneskoleelev. Hun som har begynt på videregående startet på torsdag, så det er jo allerede gammelt nytt.
Postet 20-08-18 kl 12:35 av Teofelia Teofelia er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Jeg har femte- og åttendeklassing i dag. Det er rekking av buss og kollektiv-kjør dette skoleåret. De kom seg fram i dag begge to, og yngste rakk bussen hjem, så da har det i alle fall gått bra i dag.

Nye elever i dag for meg og, tre nye klasser jeg skal bli kjent med. Har brukt dagen til å prøve å lære meg navn så godt jeg kan.
Postet 20-08-18 kl 16:28 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg har lært 52 nye navn, mangler 11, og takker høyere makter for at jeg kjenner 30 stykker fra før. Og så lurer jeg litt på hvordan jeg skal klemme inn 63 nye i hjertet mitt (men de er nok på plass til uka, altså).
Postet 20-08-18 kl 16:32 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Selma sin avatar
Litt skolestart-stemning her også - eldste blir college-student i dag. Hun er veldig spent på hva hun har i vente. Yngste starter ikke før neste uke men hun skal på omvisning og språktest på High School denne uka
Postet 20-08-18 kl 17:57 av Selma Selma er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Åttende- og tiendetrinn her, og en med strafferunde på Bjørknes..

På jobb har jeg tatt imot de nye skolestarterne, hatt foreldremøte for førstetrinnsforeldrene, justert timeplaner, prøvd å finne ut hvor det gikk galt at en av fjorårets 7. trinnselever havnet på feil ungdomsskole, oppklart at barnet vi trodde skulle begynne på 1. trinn faktisk hører til på 2. trinn (ikke lett verken barn eller foresatt snakker norsk), snakket med en saksbehandler i barnevernet, hjulpet sosiallærer med en annen barnevernssak... Jepp, skoleåret er definitivt i gang.
Postet 20-08-18 kl 18:05 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Når jeg tenker etter så er det fire nye klasser. det vil si melom 80-90 elever jeg skal bli kjent med og lære meg å kjenne på en god måte.
Postet 20-08-18 kl 20:17 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg slipper unna med 24 nye navn, heldigvis. Har tre klasser, men to av dem hadde jeg i fjor også.
Postet 20-08-18 kl 21:28 av Stompa Stompa er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no