Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Løffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Løffe

Postet 29-07-17 kl 08:00 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 20

Kommentarer

Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen.

Her er som vanlig bare meg oppe. Jeg skal på kafé i dag med noen venninner, ei som jeg ikke har sett på noen år. Der blir nok koselig. Ellers så skal jeg få pantet litt flasker, vi har en sånn ordning at ungene får pantepengene som lommepenger til ferien, og de drar på tirsdag så nå må vi få pantet.
Postet 29-07-17 kl 09:45 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Vi er hjemme igjen, så nå skal det pakkes ut og vaskes og s blir det storinnrykk i morgen av familie fra Island for en ukes tid. Veldig godt å være hjemme igjen!
Postet 29-07-17 kl 09:59 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
God morgen fra en liten og rolig øy i Hellas.
Vi har aldri vært i Hellas før, det er Spania og Italia som er våre ferieland. Frem til nå, for Hellas virker lovende. Vi kom i går og har hittil møtt flere utrolig hyggelige "innfødte". Det er lite turister her, så vi blir godt mottatt og i vare tatt.
Nå nytes frokost på balkongen, fersk skinke og fersk ost kjøpt på verdens minste og koseligste delikatessebutikk. Eller hva det nå kalles her. Varmt brød fra den lokale bakeren er prikken over i'en. Og pulverkaffe.
Plan for dagen: rusling, strand og bok.

Yngste kom seg på morgentoget til Oslo og Norway-cup, og de to andre har sendt snap fra sengen m/sovende hund (eldste) og jobben (mellomste).
Postet 29-07-17 kl 10:07 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Åh, 007 det høres herlig ut. Kos dere videre i Hellas.

Her er jeg og barna oppe.
Planen idag er å rydde og fikse mer i hagen og innendørs.
Postet 29-07-17 kl 11:11 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
God ferie, 007. Høres helt nydelig ut.

Vi skal rydde tror jeg og så må det nok skje noe mer, men hva?
Postet 29-07-17 kl 12:05 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Ah, takk 007, vi reiser til Hellas i dag! Det har vært så mye pakking og oppakking og unger som er lei hverandre og jeg som er lei av alt og alle de siste dagene at jeg ikke helt har klart å glede meg, men nå kom det er lite gledespiff, kjenner jeg.

Skal bare pakke ferdig for alle tre nå, så.. Fjerdemann kom og lurte på om jeg hadde pakket badebuksa hans, han fikk passet sitt påskrevet.

(Nei, jeg er ingen grei kone som bare fikser alt for alle med et smil, om noen skulle tro det.. )
Postet 29-07-17 kl 12:25 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Kos dere 007 og Timar.

Her nærmer det seg fort jobb gitt. Jeg har fått lyskestrekk (tror jeg) og kan knapt gå. Tips?

Lunsj med god venninne i dag.
Postet 29-07-17 kl 12:34 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
God tur Timar!

Kom over et hus på finn, så jeg skal gå opp og sjekke hvor det igger. Mindre enn det vi har nå, men lettere å vedlikeholde for meg som er alene og nyere. Kan vi klare oss på 105 kvadrat, tro? Nå har vi rundt 150 og har bodd på 118 før. Det gikk jo.
Postet 29-07-17 kl 12:46 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God tur Timar.

Millact, 105 kvm på 3 personer bør jo holde tenker jeg. Og det med vedlikehold er jo et stort pluss. Du får oppdatere oss.
Postet 29-07-17 kl 13:43 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Timar sin avatar
Jeg ville hatt to oppholdssoner for tre personer når to snart er tenåringer. Men det kan det jo hende det har. Greit at ungene og besøk ikke trenger å sitte oppå hverandre og voksne hele tiden. Lykke til
Postet 29-07-17 kl 14:47 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Yngste og jeg har vært og sett på huset utenfra. Han har mange venner i den gaten, eldste har også det. Er dessverre bare en stue, stort minus. Men tenker jeg går på visning uansett.
Postet 29-07-17 kl 15:08 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Vi har bare en stue, men så lenge soverommene er av grei størrelse så bør det gå greit.

Jeg har vært på kafé, koselig det. Så har jeg handlet litt, og hevet ut en unge, så satser jeg på st den andre ungen også tar seg en tur ut.
Postet 29-07-17 kl 15:40 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Hvis enten ditt soverom er stort nok til at du kan ha det som oppholdsrom mens stuen er i bruk av ungene, eller de har store nok rom selv til å ha gjester der, så går det fint. Planløsningen er kjempeviktig, men 105 kvm i seg selv høres rikelig stort nok ut. (Vi bor på 86 og har tre ganske store "oppholdssoner", så det er fullt mulig.)
Postet 29-07-17 kl 15:49 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Gardermoen er et at mine yndlingssteder På avgang, ikke ankomst, vel og merke! Deilig med ettermiddagsfly i stedet for å stå opp midt på natta. (Jada, vi får støyten på hjemturen, men den tid, den sorg. )
Postet 29-07-17 kl 17:39 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Jeg er oppvokst i et hus på 100 kvadrat, med ei stue og tre soverom. Det gikk helt fint, vi hadde besøk på rommene våre. Vårt hus har bittesmå soverom, så her er jeg glad det er flere fellesrom. Enig med Skilpadda i at planløsning er viktig.
Postet 29-07-17 kl 18:39 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Nessie sin avatar
Lørdag på drømmeøya Sør-Gjæslingan
Overskyet idag, men kos med en sløvedag inne og. Middagstid opp 11:30, så det ble sen frokost

Jeg har allerede lest ut ei bok på 700 sider.
Postet 29-07-17 kl 19:02 av Nessie Nessie er ikke aktiv
Gammel
Taien sin avatar
Nest siste dag på miniferien hos våre venner, og jeg kjenner det skal bli greit å komme hjem. Å gå oppå en annen familie, selv om det er våre beste venner, er nok etter kort stund.
Gleder meg til å komme hjem til stua mi!!
Postet 29-07-17 kl 19:19 av Taien Taien er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Vi er på utendørsteater som plutselig ble innendørs. Vær–utendørsteater 2–1 så langt i sommer.
Postet 29-07-17 kl 21:18 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Vært flere timer i badeland med fire gutter og en far. Hyggelig og gøy!
Postet 29-07-17 kl 22:17 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Har spilt med flinke barn i hele dag, er godt sliten både i hodet og trynet. Ny spilledag i morgen. Nå vin og snart sengetid kjenner jeg.
Postet 29-07-17 kl 22:50 av Addison Addison er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no