Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tiffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tiffe

Postet 07-05-19 kl 08:16 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 21

Kommentarer

Gammel
Pappalille sin avatar
Hæ? Er det bare meg her?

Ok. God morgen!
Postet 07-05-19 kl 08:43 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar

:svosj:
Postet 07-05-19 kl 08:43 av annemede annemede er aktiv nå
Gammel
Jeg er her og, enda litt sjokkert over at jeg hadde to ildsinte vaskebjørner som slåss i hagen min sent i går.
Postet 07-05-19 kl 08:47 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Huhei, mai er igang med ståk og stress. Jeg har muntlige høringer hele dagen, det kan bli både fint og fælt. Kanskje mest for dem som skal prøves.
Postet 07-05-19 kl 08:49 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
scilla sin avatar
Det var alt for tidlig å ta frem sommerdyne viste deg seg.
Hakket tenner i søvne - deilig med varm og god kaffe nå. Det var da voldsomt så det skulle endre seg i temperatur. Jøye...
Postet 07-05-19 kl 08:56 av scilla scilla er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Lå og snurret til nesten 3 i natt og fikk ikke sove. Prøver å gjennomføre prøvemuntlig i to norskklasser, og i den ene (der jeg er vikar) melder de seg syke en etter en. Jeg er kommet dit at jeg må sette dem opp til utsattprøve før ordinær skoletid for å komme i mål før eksamen, og det er bare helt uholdbart og stresser meg. Hel***** russetid. Tror jeg må ta en prat med sjefen.
Postet 07-05-19 kl 09:10 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jeg konstaterer at den derre snøen allerede er i ferd med å smelte, og godt er det.

Hjemmekontor og ymse barnerelaterte møter i dag, greit å få samlet dem litt. Og så må jeg fikse ymse ting til helgen, #drillmammalivet. Så jeg bør kanskje bare jobbe litt.
Postet 07-05-19 kl 09:10 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Stompa: Det høres ut som om en prat med ledelsen er på sin plass. Da får du ryggdekning for å ta litt kontroversielle beslutninger. Det må være helt utrolig frustrerende.
Postet 07-05-19 kl 09:17 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Morn. Semesteroppgave levert sent igår kveld- fristen er litt senere idag.
Sykt barn idag og lese til de to resterende eksamen. En hjemme og en pugge....
Postet 07-05-19 kl 09:28 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg er mest fristet til å be dem finne noen andre til å ta prøven med de som utsetter. Jeg har gått i 140 % stilling siden januar, og nå er jeg kommet dit at det går akkurat når ting går etter planen, men uforutsette ting har jeg ikke overskudd til å takle. Vikar for vikaren er ikke ideelt, men samtidig setter de seg jo i situasjonen selv.
Postet 07-05-19 kl 09:34 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Du kan jo ikke jobbe i 140 % stilling i et halv år. Det er relativt åpenlyst.

Og hadde du faktisk trodd på at sykefraværet var reellt, så hadde kanskje hatt litt mer overskudd til å takle det? Eller kanskje er de syke nok, men at det er veldig selvforskyldt?
Postet 07-05-19 kl 09:38 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Lesedag.
Eksamen i arbeidsrett i morgen.
Først må jeg bare riste litt liv i disse team-medarbeiderne mine og få dem i gang i et litt høyere tempo enn sulle-rundt-seg-selv-tempo..
Postet 07-05-19 kl 09:41 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er i nokså samme situasjon, Stompa, og har sagt fra meg alt det ekstra som følger med når elever ikke møter opp. Det er ikke mulig å ha kapasitet til sånt for meg.
Postet 07-05-19 kl 09:42 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Samme her, stompa. Halsbetennelse florerer og dei reiser til Stavanger likkavæl. Eg hadde snakka med ledelsen ja. Russetida er morsom, men det er alltid styrete altså.
Postet 07-05-19 kl 10:02 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Har verdens beste sjef og har allerede fått tillatelse til å "sette bort" utsattprøvene i vikarklassen.

Sykdommen er fullstendig selvforskyldt, og jeg har null sympati. Hater russetida dypt, vilt og inderlig.
Postet 07-05-19 kl 10:37 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Høres ut som om du bør snakke med leder, ja, Stompa. Du kan ikke bruke deg helt opp, heller.

Mine elever får én sjanse til å ta igjen vurderinger, og kommer de ikke da, så får de anmerkning for å ikke ha møtt og IV på den vurderinga og dett var dett. Det får jo være måte på. Elever som er langvarig eller kronisk sjuke får et eller annet de kan gjøre hjemme, dersom jeg må hente inn mer grunnlag; lese inn presentasjon i PowerPoint eller noe sånt. Vi strekker oss ganske langt med tilpasninger for andre elever også, om det bare er avtalt på forhånd.

I dag har jeg fri, og burde kaste meg over en bunke heldagsprøver, men skal visst rydde og vaske huset i stedet. Får storinnrykk av en masse kolleger i morgen etter jobb, min tur til å arrangere treff for seksjonen. Blir hyggelig, men jeg stresser litt likevel. Først vaske over et nedstøva kjøkken.
Postet 07-05-19 kl 10:47 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Godt det ordna seg!
Postet 07-05-19 kl 10:48 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg er for første gang i mitt liv skikkelig uetisk på jobb og sitter med sidemåls teksten min som skal inn på søndag. Kjenner at det er litt travelt i hodet for tiden selv med konfirmasjonen overstått.
Postet 07-05-19 kl 10:51 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Her er det hjemmekontor med skadet småttis, som ikke greier 6 km tur på uteskole. Så jeg forsøker å jobbe litt, med den "ensomme"og skravlesyke 10 åringen rundt meg.
Postet 07-05-19 kl 12:57 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Det var nok grevling jeg så i natt og ikke vaskebjørn. Jaja.
Postet 07-05-19 kl 18:32 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Fasiten er at av de ni som skulle hatt muntligprøve i dag, møtte to. De fikk masse skryt av meg, det skal være sikkert og visst.
Postet 07-05-19 kl 20:23 av Stompa Stompa er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no