Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Januarkaffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Januarkaffe

Postet 01-01-25 kl 06:00 av Kaffestuggu

Godt nytt år, FP!

Kommentarer totalt 339  

Kommentarer

Gammel
Millen sin avatar
God formiddag!
Eia du bør komme deg til lege, kiropraktor eller annen behandler som kan riste krystallene dine på plass. Krystallsyke er ikke godt. God bedring!

Her sov visst hele huset til 11-1130 idag. Nu drikker jeg kaffe og venter på fyr i peisen. Ingen planer idag, kanskje jeg må lure med gjengen ut på rådyr turen min for å lufte dem? Solvog nydelig vær,men kaldt ute.
Postet 04-01-25 kl 11:57 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Fintdethei! sin avatar
En times snømåking er ikke hverdagslig her på disse trakter. God trim da!
Postet 04-01-25 kl 12:45 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Millen: takk for omtanke. Jeg har bestilt legetime, men fikk ikke time før den 23. (app-bestilling). Er jeg ikke bedre på mandag, tror jeg at jeg ringer opp.
Postet 04-01-25 kl 12:58 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Få akutt-time, ja. Jeg har fått ristet dem hos den legen som er tilgjengelig, det går fort (og har allverdens å si!). God bedring.
Postet 04-01-25 kl 13:12 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn! Har måket og funnet fram skiene. Klar til i morgen når det er meldt bedre vær, årets første skitur. Pakket bort juletre, bakt pavlova til familieselskap og vasket klær. Da gjenstår verste delen av å rydde bort jula: spise alle kakerestene. Tror nok de går i søpla i kveld.
Postet 04-01-25 kl 13:13 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar

Jeg har en ikke spesielt bra dag full av indre uro og nnggghh, og er oppgitt over å ha en herpa bil og eksamen å skrive og vond kropp og sub-optimalt ryddighetsnivå her hjemme og whatnot.

Det går seg nok til.
Postet 04-01-25 kl 17:35 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Taien sin avatar
God morgen. Jeg var helt skutt i går, og sovnet før kl 20. Med det resultat at jeg våknet før halv 4 i natt. Nå er jeg i gang med å rydde ut litt av jula. Alt lys får være oppe til ut januar, men selve julepynt og juletre forsvinner I dag. Det blir fryktelig tomt, så jeg må finne litt pynt å sette rundt omkring. Jeg skal sette Disney figurene mine på sjenken rundt tv, for der har jeg hatt julelandsbyen og julehuset mitt...og det blir skikkelig bart når jeg rydder det vekk. Men det skal bli godt å få vasket litt rundt her også! Det trengs.
Postet 05-01-25 kl 08:00 av Taien Taien er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Jeg har levert yngste på bussterminalen så da er redet tomt igjen. Godt å ha dem hjemme, men også fint å se at de etablerer seg uten oss også.

I dag står forøvrig tung styrketrening på programmet. I fjor filk jeg inn 188 treningsøkter. Målet i år er 156, som tilsier 3 økter i uka i snitt.
Postet 05-01-25 kl 09:51 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
God formiddag fra snørike nord. Det snødde i går kveld, men det er så høye brøytekanter at jeg ikke klarte å vurdere fra vinduet hvor mye som har kommet i løpet av natta. Måtte kikke i døra, og konstaterer at jeg må ut å måke igjen. :lei:
Postet 05-01-25 kl 10:27 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Heihei!

I et anfall av "jeg kan ikke skrive eksamen når det er julepynt rundt meg"-logikk ryddet jeg vekk julen i dag, mens jeg venter på at roen skal senke seg i hodet slik at jeg klarer å skrive noe. Barnet (9) stakk avgårde i bikkjekulda til en lokal skøytebane sammen med venninne, bilen er hentet av bergingsbil og fraktet til verksted (har ikke time før tirsdag, men et glimt til morgendagens værmelding gjorde det åpenbart at veibergerne kommer til å ha nok å gjøre da, så like greit å fikse det i dag, si...), og jeg må faktisk snart få ut fingern og skrive de jævla essayene. Som skal leveres i morgen.
Postet 05-01-25 kl 12:28 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
... men jeg skrev disposisjon i går og fant plenty kilder og whatnot og har klart for meg hva jeg skal skrive, så det er ikke helt krise. Og deri ligger vel prokrastineringsproblemet. Deadlinen er ikke skremmende nok.
Postet 05-01-25 kl 12:29 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg våknet til herlige 20 minusgrader i dag, heldigvis har vi et godt isolert hus, så det gikk fort å få opp varmen med litt fyring i ovnen. Har fått ryddet bort det siste av julebelysning og det var litt trist, for jeg liker hvordan stua mi er med alle stjernene i vinduene.

Jobber med å mentalt forberede meg på jobb og snøkaos i morgen.
Postet 05-01-25 kl 12:34 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg er veldig, veldig spent på hvordan det skal gå å få niåring, attenåring og meg selv avgårde i morgen tidlig. Mitt lille hjørne av Oslo har en tendens til å slite litt ekstra med trafikken når det blir mye snø, det er smale og bratte veier. Håper t-banen ikke stopper, hvertfall.
Postet 05-01-25 kl 12:37 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Jeg husker med gru forrige januar og den totale nedlukkingen av veier og t-bane i Oslo. Veldig spent på om jeg skal ta bil eller kollektiv til jobb. I fjor satset jeg på kollektivtransport og da endte det med at jeg ikke kom meg hjem før klokka var nærmere 22.00.

Får lade opp under pleddet og med fyr i peisen i dag.
Postet 05-01-25 kl 12:48 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
-17 her.
Ingen store planer.
Postet 05-01-25 kl 12:55 av star star er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
I morgen hadde det vært sabla greit å ha bil selv kjenner jeg. Kanskje levere ungen på hockeyskole med hest og kjerre i stedet for.
Postet 05-01-25 kl 13:07 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
Jeg har funnet fram skiene. Pakker med meg klær for en overnatting i byen hos kjæresten hvis kolletivtilbudet stenger i morgen. Etter jobb har jeg hårete planer om å komme meg hjemmefra og ned til sentrum i bygda her jeg bor, da er det kjekt med ski som back-up for bil. Men ski for tog er også en mulighet for meg. 25 km pendlervei
Postet 05-01-25 kl 13:39 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
Folkehøyskoledatteren skal fly fra Kjevik i morgen til Værnes via Gardermoen. Kommer vi oss ut til Kjevik? Går det fly? Vi er spente.

I dag har jeg fått skrevet jobbsøknad; nå ryddes julen ut og i ettermiddag skal vi ut og spise.
Postet 05-01-25 kl 13:40 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Jeg har varslet de som trenger å vite det at hvis toget og bussen ikke går i morgen, så jobber jeg hjemmefra.
Postet 05-01-25 kl 13:52 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Tror jeg må ta samme forbehold, Pøblis.
Postet 05-01-25 kl 14:44 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
I morgen blir det hjemmekontor uansett.
Postet 05-01-25 kl 14:51 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Ser ut som hjemmekontor her også. Litt mer komplisert for attenåringen som skal over til den andre siden av byen. Kanskje man for en gangs skyld skulle innvilget en "snow day" i norsk skole?
Postet 05-01-25 kl 15:05 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Spennende om vi har nok ansatte til forsvarlig drift av skolen i morgen. Satser på at jeg kommer meg ned til jobb. I fjor endte jeg opp med å traske 11 km gjennom snøen, måke meg inn i huset, snu i døra, måke ut bilen og hente yngstemann på skolen.
Postet 05-01-25 kl 15:19 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Snøen laver ned, og jeg kan ikke ta hjemmekontor i morgen, men den tid den sorg. Nå er julen ryddet ut og det er fyr på peisen, og vi skal ha hentepizza til middag, og det er guttungen som skal hente.
Postet 05-01-25 kl 15:46 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Har skrevet (og levert) det ene av to essayer. Den vanskeligste av dem også Ble ganske bra også synes jeg. Nuh - det andre!
Postet 05-01-25 kl 15:58 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Det skal seiast, når det fyrst skulle legge ned slike mengder som kom på veldig kort tid her på Sunnmøre er eg glad det skjedde utanfor kvardagane.
Postet 05-01-25 kl 17:18 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Du har en unik evne til å være positiv, Syrinx!
Postet 05-01-25 kl 17:55 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vi hadde snow day på min skole i midten av januar i fjor. Alle busser ble innstilt på morgenen. Nå har en noen i hus som håper på det samme i morgen.
Postet 05-01-25 kl 18:12 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God eftan! Jeg har reservert plass i bil hos kollega (som har snøfreser)i morgen tidlig, så yngste og jeg slipper unna måking på morgenen (og litt med tanke på kjøring med svimmelt hode). Yngste tar buss. Så får vi heller kjøre en litt større økt i morgen ettermiddag.
Postet 05-01-25 kl 18:25 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Blir nok hjemmekontor, ja, Vy har allerede innstilt 2/3 av alle avganger i morgen.
Postet 05-01-25 kl 18:44 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Vi hadde også snow day i fjor. Heldigvis i form av hjemmeskole, og ikke i form av inndraging av en av de planlagte fridagene på våren (som var det de gjorde på skolen min i USA).
Postet 05-01-25 kl 18:54 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Ferdig med begge essays! Levert og greier! Og ikke frist før kl 12 i morgen! Dette er fadermeg ny rekord.
Postet 05-01-25 kl 19:00 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Hurra for innlevering, Mavs!
Postet 05-01-25 kl 19:03 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Supert, Mave!
Blondie, ser ut som noen fikk ønsket oppfylt; stengte skoler.
Postet 05-01-25 kl 19:18 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Tusen takk, Findethei. Eg prøver iallfall, med litt vekslande hell riktignok.
Postet 05-01-25 kl 19:34 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Håper Osloskolen hermer etter Vestfold, hvertfall for videregående. Gjerne barneskolen også for den del, men der er det vel stort sett gangavstandsmulighet.
Postet 05-01-25 kl 19:52 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Jeg må fysisk på kontoret i morgen og må belage meg på å kjøre ettersom vi allerede nå har gått ut med innstilte tog og varsel om forsinkelse.
Postet 05-01-25 kl 20:15 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Foreløpig ikke stengte skoler her, men det rykker stadig nærmere.
Postet 05-01-25 kl 20:20 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Første arbeidsdag i 2025. Foreløpig går reisen til jobb som den skal. Både buss og bane er i rute. Og foreløpig bare to syke.
Postet 06-01-25 kl 06:56 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen. Her har leder innvilget hjemmekontor for de som kan. Ser at veien nedenfor huset er bar, men det passer bra med resten av dagen, og uka, å ha hjemmekontor i dag.

Tror jeg skal sørge for at mellomste står opp litt tidligere, selv om det bare er "forsinkelser" og ikke komplett kaos i kollektivtrafikken.
Postet 06-01-25 kl 07:47 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
God morgen fra kontoret! Det gikk tregere inn mot byen enn det pleier så tidlig, men ikke noen voldsom forsinkelse. Hjemturen kan bli...interessant... hvis værvarselet slår til. Jeg har strikketøy og lydbok for ekstra lang tog- og busstur, og ullundertøy i tilfelle jeg må gå det siste stykket hjem.
Postet 06-01-25 kl 08:01 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Hjemmekontor her også i dag. Det har foreløpig ikke snødd her, men det kommer nok. Skal til legen nå kl. 09.00, så må kommer meg avgårde tenker jeg.
Postet 06-01-25 kl 08:32 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Hjemmekontor her også, men jeg hadde glemt å skru på varme på kontoret, og der inne var det kaldt. Heldigvis lite rom, så det bør gå fort å få varmt.
Postet 06-01-25 kl 08:42 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Bussen min har gitt opp. Nå virker ikke sanntidvisning heller (som om den noen gang har gjort det! ), og Ruter sier "se tidstabell for planlagte avganger". Yeah right.

VGS-eleven dro skikkelig tidlig mens det fortsatt var strøm igjen på el-bussene og rakk skolen med god margin, barneskoleeleven fikk lang vei til skolen i dag og ble nok litt sen, og jeg orker ikke bli stuck i snøen utover dagen og tar hjemmekontor.
Postet 06-01-25 kl 08:48 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Leita fram høyere sko i går kveld, men det er det ikke behov for enda.
Gjort unna legebesøk og hviler i sofaen før jeg skal ut igjen.
Postet 06-01-25 kl 09:05 av star star er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Er på jobb, og sitter i telefonkø til legesenteret (nr 9 nå, etter 10 min) for å forhåpentligvis få byttet legetime til snart. Svimmelheten avtar ikke, men i dag skal jeg heldigvis kun telle varer og sitte på kontor. Etterhvert blir jeg mindre nyttig, hvis jeg ikke får på plass hodet snart. :utålmodig:
Postet 06-01-25 kl 09:21 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Kanina sin avatar
Med 4 t-baner å velge blant, var det ikke noe problem å komme seg til jobb i dag. Det kan hende det blir verre når jeg skal hjem. Det verste er snøfokken i ansiktet de fem minuttene det tar å gå fra t-banen. I morgen skal jeg ha skrivedag, og da kan det nok hende jeg velger å bli hjemme.
Postet 06-01-25 kl 09:41 av Kanina Kanina er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
God morgen! Det er ikke så nedsnødd i Oslo som jeg trodde det skulle være, men vi har jo enda sjansen! Banen gikk i alle fall som den skulle. Mange som har hjemmekontor i dag, da, av dem som har litt lengre reisevei.
Postet 06-01-25 kl 09:53 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
God formiddag! Snør sidelengs i perioder, snøen hoper seg opp på rare steder. Vi fikk sterk oppfordring om å ha hjemmekontor fra øverste leder i Norge, så tror de fleste har holdt seg hjemme i dag. Spent på om det kommer så mye som er meldt. Vi fikk levert 2 kubikkmeter ved i går kveld, den skal nok komme godt med!
Postet 06-01-25 kl 10:47 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen!

Så var juleferien over og hverdagen igang igjen. Kjenner meg ganske klar for jobb. Her er det rett på så må få hodet igang.
Skikkelig drittvær her. Plussgrader, men det snør allikevel og skal bli ordentlig surt.
Postet 06-01-25 kl 11:26 av løve70 løve70 er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:05.