Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Januarkaffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Januarkaffe

Postet 01-01-25 kl 06:00 av Kaffestuggu

Godt nytt år, FP!

Kommentarer totalt 339  

Kommentarer

Gammel
Kanina sin avatar
Jeg har i kaffestuggu tidligere delt mine erfaringer med etsende ananasjuice. Nå følger jeg opp med etsende ... Plumbo! OK, ikke særlig overraskende at Plumbo er etsende, vel. Men er det egentlig meningen at den skal etse seg gjennom emballasjen? Jeg kunne ikke fatte hvor alt det sølet på badet kom fra, inntil jeg fant en flaske med avløpsvask (ikke avløpsåpner!), i skuffen under vaskemaskina, som lekket ned på gulvet. Det ble litt i overkant rent for min smak, så jeg tenkte det var på tide å bruke opp flaska, for rørene kunne nok trenge en vask i alle fall. Men tror dere ikke at skrukorken hadde kilt seg fast, da? "Barnesikringen" var blitt til "voksensikring". Løsning: drille hull i bunnen, slik at det kunne renne litt fortere ut i sluket enn gjennom det mikroskopiske hullet plumboen selv hadde besørget.
Postet 10-01-25 kl 14:07 av Kanina Kanina er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
God morgen fra en kald og vakker januarmorgen i byen mellom de 7 fjell. Lite planer for dagen, men jeg undres om jeg skal prøve broddene på tur. Først kaffe, internettet og litt mat etterhvert.
Postet 11-01-25 kl 09:30 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
God morgen fra fjellet.
11 kalde ute, snart klar for en tur i bakken. Lag på lag med ull, så håper jeg holder meg varm. Middag hos venner i kveld, gleder meg.
Postet 11-01-25 kl 10:14 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vi skal på sykebesøk først og så ha vennefamilie på middag i ettermiddag. Det blir sårt tiltrengt samvær etter en intens sykdomsjul. Været spiller med, strålende solskinn på hvit snø.
Postet 11-01-25 kl 10:37 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God formiddag! Nydelig vær ute!

Jeg har lyst til å endelig teste felleskia jeg kjøpte i fjor, men er fortsatt svimmel. Tror jeg nøyer meg med gåtur i dag (og et par runder meg Apleys manøver). :krystallsyk: Nye muligheter i morgen.
Postet 11-01-25 kl 11:33 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Nydelig vær, men ingen av oss har tenkt seg ut tror jeg. Knær til besvær. Dvs jeg må på butikken for glemte en ting i går.
Pepperkakehuset går i tusen knas i dag ifølge tradisjonen. Middagsønsket tror jeg jeg tar i morgen.
Postet 11-01-25 kl 11:58 av star star er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
God formiddag! Jeg har fikset vipper og brun. Nå skal jeg hjem for å skifte til en step-time i 80-talls aerobicklær.
Postet 11-01-25 kl 12:40 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Så gøy Blånn!

Strålende sol i sør, handlet mat og i kveld blir det kino med en FP’er. Gleder meg!
Postet 11-01-25 kl 12:46 av millact millact er aktiv nå
Gammel
Skilpadda sin avatar
Nydelig vær i Oslo i dag, ja! Vi har gått tur i nærområdet og sugd opp solstråler.
Postet 11-01-25 kl 15:49 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Søndag og stille før himmelens sluser skal åpne seg. Strikke litt i dag da, kanskje.
Postet 12-01-25 kl 09:43 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar

Vi har hatt en sløv søndagsformiddag her hjemme med peis og Gilmore Girls og kaffe og pysj. Om noen timer skal den lille og jeg med en bunch store fettere og brødre og whatnot på en isflate for løkkehockey, men akkurat nå er jeg faktisk flink studentpike og gjør litt research til bacheloroppgaven min.
Postet 12-01-25 kl 13:17 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg har vært på fjelltur i opptråkket sti. Med kjettingbrodder gikk det veldig fint. Gleder meg til våren, det skal sies, ja!
Postet 12-01-25 kl 15:24 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Jeg har testet mine nye felleski, og det kan man si var en merkbar oppgradering fra de 20 år gamle løypeskia mine fra for ca 10 kg siden.

Orka ikke mer enn noen få km, da, med mitt halvsvimle hode, men det gjorde godt med både mosjon og sol.
Postet 12-01-25 kl 17:06 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Dagens planlagte middag måtte endres da jeg ikke fikk bilen i gir. Jaja, håper den er mer samarbeidsvillig i morgen tidlig etter noen timer med varme på.
Postet 12-01-25 kl 17:37 av star star er aktiv nå
Gammel
Fersken sin avatar
Dagens store spørsmål har vært om jeg skal kjøre bilen til verkstedet for EU-kontrollen i morgen eller om jeg skal kjøre dit i morgen tidlig før jobb og så ta bussen til jobb. Det blir nok i morgen tidlig.
Postet 12-01-25 kl 19:06 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Eg.og ungane har eit heidundrande ryddeprosjekt på gang. Spesielt lett yngste press på meg med sin iver, truleg fordi han har mest å vinne på dette. Ei funksjonell kjellarstove for gaming og tjohei med gjengen er ei bra gulrot.
Postet 12-01-25 kl 20:01 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Når snøen skal bort, her er du god, Bergen. Skru temperaturen fra -8 til + 8, kraftige vindkast og åpne kranene, se det gjør vei i vellinga!
Det er mandag, folkens, den eneste denne uken, faktisk!
Postet 13-01-25 kl 07:51 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen

På reisefot i dag. Tidlig fly, så måtte opp rett over 4 :trøtt: Nå i longen i København - venter på neste fly. Blir nok en travel uke med workshops og forberedelser. Får en helg med litt sol og varme da
Postet 13-01-25 kl 07:52 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Det skulle bli mildere i dag, men her er det -16 nå.
Postet 13-01-25 kl 08:00 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen! Sikringen for stuen, det eneste rommet i første- og andreetasje hvor det har stått på varmeovn i natt, har gått en gang i løpet av natten, så det ga en ganske kjølig morgen. Glad jeg har peisovn og kunne fyre opp raskt, det ble ganske koselig for niåringen og meg egentlig.

Jeg er ikke så begeistret for alle varmegradene som skal komme nå må jeg tilstå. En kald januar med ute-skøyteis og snø hadde vært fint altså.
Postet 13-01-25 kl 08:08 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen. Ryddet vei til det varslede vannet i går, har kjørt på jobb - men sneik meg til å parkere ved døra i håp om å unngå vann til knærne på vei hjem.
Postet 13-01-25 kl 08:30 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Pluss en på folk som ikke vil ha mildvær nå.

Mandag passer aldri, men ekstra dårlig i dag kjenner jeg. Jeg skulle gjerne hatt en søndag til, til å pusle med å rydde vekk jula og vaske litt duker og gardiner og sånt. Jeg har nemlig hatt veldig hyggelig besøk i helga, så da ble det ikke så mye tid til sånt. Det var absolutt verdt det altså.

Denne uka håper jeg blir akkurat så rolig som kalenderen tilsier. Det hadde vært deilig!
Postet 13-01-25 kl 08:32 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
God morgen fra kontoret. Lå i senga i morges og bekymret meg over evnt. glatt vei ned til hovedveien, men til min store glede, så var den veien allerede bar etter nattens regnvær. Holke er noe herk altså.
Postet 13-01-25 kl 08:36 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Juhu! Uka starter med eldste som kommer hjem på perm. Etter det er det yngstes 18-årsdag og oppkjøring som gjelder. Her skal det feires med både gedigent familieselskap og ungdomsfest til helgen, så det er bare å begynne forberedelsene.
Postet 13-01-25 kl 10:20 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Har vært på skikkelig butikkrunde med fysiotime mellom.
Nå skal jeg være litt slakt isofaen.
Postet 13-01-25 kl 12:50 av star star er aktiv nå
Gammel
Pelle sin avatar
Stille og rolig på jobb. Nærmer oss en frist der vi forventer mye som må håndteres, men vet ikke helt når proppen løsner og arbeidet flommer inn. Tar det derfor easy med god samvittighet, grunnet svært kort frist for oss internt etter at den eksterne fristen er nådd.
Postet 14-01-25 kl 09:28 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Startet dagen hjemme med bursdagsfrokost for 17-åring. Jeg skjønner ikke hvorfor men dette barnet trigger i større grad følelsene av at årene går fort. En nydelig fyr som har omsorg for venner og familie, alltid en klem eller et godord. Så får vi leve med helt vanlig tenåringssurr innimellom.
Postet 14-01-25 kl 10:09 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Gratulerer med bursdagsbarnet! Jeg kjenner igjen følelsene fra min nyslåtte 17-åring. De vokser kjapt.

Jeg rydder og organiserer før visning, ispedd sykebesøk til mamma. Det går ikke veien.
Postet 14-01-25 kl 10:21 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer med bursdagsbarnet!

Sykemeldingsdag i dag, men pusler en times tid med jobb. Skulle bare ønske at systemene var litt mer samarbeidsvillige.
Postet 14-01-25 kl 11:36 av star star er aktiv nå
Gammel
Hurra for 17-åring, Tink
Postet 14-01-25 kl 19:42 av millact millact er aktiv nå
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen

Gratulerer med bursdagsbarn i går Tink!

Ikke helt iform i dag, men oppe og igang med første møtet. Drar på kontoret når det er ferdig. Ble møter til sent i går og så hadde jeg koselig middag med kollega. I dag håper jeg på en litt tidligere kveld....
Postet 15-01-25 kl 06:26 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar

Logistikkøvelse på morgenen her i dag, barnet har skolestart kl 08 med svømming, og skal på hockey etter skolen og kjøres av tanten sin som takk og lov kunne flekse i dag, så da måtte det preppes svømmebag, hockeybag, mellomskifteklær og måltider, og det er en hel del greier ass!
Postet 15-01-25 kl 07:41 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Imponert av både Mave sin logistikkøvelse og løve sitt før-frokostmøte. Er det med folk i en annen tidssone, eller er de bare spik spenna gærne?

Rolig morgen med hjemmekontor her. Skal innom legen, og må spørre om det som løsna i leggen på mandag.
Postet 15-01-25 kl 07:46 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Logistikkøvelse, ja, Maverick. Mye å bære på for en liten kropp også, kan jeg tenke meg. Hvor tung ble bagen/sekken(e)?

Jeg har vondt i ryggen, men det driter jeg i, og går ut i produksjonen for å "gå den til". Kontorstolen er min fiende i dag.
Postet 15-01-25 kl 08:38 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Gratulerer med bursdagsbarn!

Det er plutselig to ekstra holdeplasser på bussruten min. Flott å se at bussveier her og der faktisk blir ferdige også.
Postet 15-01-25 kl 09:48 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Hockeybagen er ikke bærbar for jentungen. Rustningen har en hel del egenvekt. Så hun må hjem etter skolen og skifte og bli hentet av sin tante som forhåpentligvis også hjelper henne med å bære bagen.
Postet 15-01-25 kl 10:05 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Var lykkelig den dagen vi slapp å drasse på hockeybagen fram og tilbake. Kasse i hallen er gull.
Postet 15-01-25 kl 10:55 av star star er aktiv nå
Gammel
Maverick sin avatar
Yes! Hun har ikke begynt å spille kamper ennå, men når hun gjør det så får hun kasse og det er stor motivasjon.
Postet 15-01-25 kl 10:57 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Eg har landa på hotellet og skal snart ut i Oslos gater og sanke mat. Vart litt uggen på toget så orka ikkje gå i restaurantvogna, så det blir bra.
Postet 15-01-25 kl 16:28 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Kos deg i Oslo, Syrinx.
Postet 15-01-25 kl 16:29 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Pass deg for hålkeføret, Syrinx!
Postet 15-01-25 kl 16:46 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Det skal eg, Millen. Og jaggu er her glatt ja, Skilpadda. Er glad sekk og bag er parkert for dagen, så har eg kun meg sjølv å halde orden på.
Postet 15-01-25 kl 16:57 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Nyt Oslo, Syrinx.
Postet 15-01-25 kl 17:07 av millact millact er aktiv nå
Gammel
star sin avatar
Kos deg, Syrinx!

Glad jeg tar buss i dag. Bilene utenfor jobben var glasserte. Kom meg helskinnet til og fra buss og er nå skikkelig slakt I sofaen.
Postet 15-01-25 kl 17:42 av star star er aktiv nå
Gammel
Syrinx sin avatar
Takk, takk. Kan melde om intakt lårhals og god stemning.
Postet 15-01-25 kl 19:35 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Intakt lårhals er tingen for folk i jubileumsåret 2025.

Her skal tenåringen snart skysses for sjøbad. Gale barnet.
Postet 15-01-25 kl 19:59 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har vært sengeliggende i hele dag, men kjenner en ørliten bedring nå. Takknemlig for store barn som klarer seg selv og kan hjelpe med gjøremål som ikke bør vente. Har klart å få litt kveldsmat til å sitte, håper det lover godt for natta.
Postet 15-01-25 kl 21:01 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God bedring, Blondie.
Postet 15-01-25 kl 22:20 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg sklei og ramla på isen i ettermiddag. Jeg er like hel, men skuldra og hofta er forslått. Det merkes godt nå noen timer seinere.
Postet 15-01-25 kl 23:09 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Morn! Jeg er på vei til jobb. Jeg kjenner godt i kroppen at jeg var på skitrening i går kveld. God trening, da.
Postet 16-01-25 kl 06:54 av Blånn Blånn er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:49.