Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Kommentarer
![]() |
Sitter på flyplassen i Tromsø og skal hjem etter nesten en ukes hyggelig besøk hos mamma. Hun brakk ankelen før jul, men det gror heldigvis fint, og nå øver hun på å gå på foten med krykker. Bare inne, da, hun skal nok ikke mer ut på hålkeføre denne sesongen! Men det ser ut til å være bra håp om å kunne gå greit til våren.
|
Postet 26-01-25 kl 16:59 av Skilpadda
![]() |
![]() |
Så bra at ankelen gror fint!
|
Postet 26-01-25 kl 21:47 av Toffskij
![]() |
![]() |
God morgen!
Krysser fingrene for at ankelen gror fint og at våren kommer tidlig til Tromsø. Mulig den får god tid til å gro. Jeg er på jobb, men det ser ut til at mange andre har hjemmekontor. Jaja, det er nok å gjøre uansett. Rapportering og artikkelskriving. |
Postet 27-01-25 kl 08:27 av tink
![]() |
![]() |
Frodag, men oppe tidlig for å steke eltefrie rundstykker til frokost. De ble greie nok. Har fridag og håper jeg klarer å fortsette trenden fra i går.
|
Postet 27-01-25 kl 08:31 av star
![]() |
![]() |
Oi. Jeg skal visst til tannlegen i ettermiddag. Det er et VELDIG godt tegn på at tannlegeskrekken er i ferd med å slippe taket. Tidligere har kroppen min vært i helspenn på dager som dette, men nå hadde jeg faktisk helt glemt det. For en lykke.
![]() |
Postet 27-01-25 kl 08:51 av Tjorven
![]() |
![]() |
God morgen
Jeg har prøvd å få tak i fysioterapeuten til guttungen denne morgenen uten hell. Han spilte futsal-turnering i helgen og ryggen er helt gåen. Fått legetime på onsdag, men skulle så gjerne hatt litt input fra fysio. Jeg er på uke 3 med en eller annen luftveisinfeksjon og er passe lei nå. Er på jobb, men går litt for halv maskin. |
Postet 27-01-25 kl 09:43 av Mex
![]() |
![]() |
God morgen. Klar for ny uke etter veldig fin helg.
|
Postet 27-01-25 kl 09:48 av annemede
![]() |
![]() |
Det høres ut som det blåser ute. Skal straks i dagens tredje teamsmøte. Hu hei hvor det går.
|
Postet 27-01-25 kl 09:58 av Fersken
![]() |
![]() |
Ja, Fersken, det blåser ute. Jeg er på kontoret i Jåttåvågen , og det uler skikkelig rundt hjørnene.
Slapp helg bak oss, fikk ikke gjort noe av ryddingen vi hadde planlagt, men, men. |
Postet 27-01-25 kl 10:47 av Sissel
![]() |
![]() |
Tok en dusj og nå er jeg helt gåen.
![]() |
Postet 27-01-25 kl 11:09 av star
![]() |
![]() |
Mex: Har du vurdert å få deg testet for mykoplasma lungebetennelse? Det går det mye av for tiden. Jeg har hatt det selv og jeg hangla i 3 hele måneder før jeg fikk testet meg skikkelig. Da fikk jeg en mer spesifikk antibiotika, og da ble jeg faktisk frisk.
|
Postet 27-01-25 kl 12:01 av Tjorven
![]() |
![]() |
Jeg var førstemann på lista til operasjon i dag, og alt gikketter planen, så jeg var ferdig allerede rett over ni. Jeg ble bare lokalbedøvd, men der var de rause gitt, jeg er fortsatt bedøvd.
Nå blir jeg skikkelig handicappet en stund, med diger bandsje på høyre handa. |
Postet 28-01-25 kl 14:24 av Nenne
![]() |
![]() |
Det visste jeg ikke, Nenne. God bedring.
![]() |
Postet 28-01-25 kl 14:34 av Kaija
![]() |
![]() |
God bedring, Nenne.
![]() |
Postet 28-01-25 kl 14:36 av Millen
![]() |
![]() |
Takk!
|
Postet 28-01-25 kl 14:54 av Nenne
![]() |
![]() |
God bedring, Nenne
![]() |
Postet 28-01-25 kl 17:13 av millact
![]() |
![]() |
God bedring, Nenne!
Blir 3 stutte arbeidsdager denne uka i stedet for 2 hele. |
Postet 29-01-25 kl 08:04 av star
![]() |
![]() |
Dro på et aktuelt frokostarrangement som startet kl 08. Stod opp tidlig og løp til toget på glattisen. Frokost viser seg å være tørr kanelbolle. Arrangementet begynner faglig kl 08.50. Hurra.
|
Postet 29-01-25 kl 08:31 av Pelle
![]() |
![]() |
Skuffende Pelle. Jeg var på møte i byen i går, skulle starte med kaffe 8.45 og møte kl. 9. Det viste seg at ca halvparten ikke hadde åpnet invitasjonen med programmet og kom til kl. 10 - som opplyst om i første invitasjon fra tidlig desember. Jaja, nyttig og lærerrikt møte.
I dag går det slag i slag med møter på huset. Er litt svimmel med tanke på oppgaver som skal løses de nærmeste ukene, men vi kommer vel i mål på et vis. |
Postet 29-01-25 kl 09:19 av tink
![]() |
![]() |
Skikkelig t-banekaos på starten av dagen. Jeg stod en halvtime på perrongen og ventet. På min stasjon skal det normalt passere 4 tog på den tida - som blir helt fulle også i en normalsituasjon. Så nå ble det vanvittig fullt. Jeg klarte å bevare indre ro, satte på en podcast og så fikk det bare ta den tiden det tok.
Nå begynner jeg å komme skikkelig i gang i "ny" jobb, og har eksterne møter mange dager på rad. Det er godt. |
Postet 29-01-25 kl 09:42 av Tjorven
![]() |
![]() |
Jeg var i samme kaos, Tjorven. En drøy halvtime uten ett eneste tog, men jeg fikk heldigvis plass på det første som kom.
|
Postet 29-01-25 kl 09:58 av celebelen
![]() |
![]() |
Da var jeg på vei hjem. 2 møter unnagjort.
|
Postet 29-01-25 kl 13:53 av star
![]() |
![]() |
God morgen.
Apropos kaos, jeg var med å stenge en av innfart/utfartstunnelene på vei hjem fra jobb i går ettermiddag. Skulle legge meg i høyre felt for å slippe forbi blålys, noen lengre framme i køen bråbremset, jeg også, men bilen bak meg hadde litt lengre bremsetid. Politiet måtte la de andre ærendet fare og kom tilbake for å hjelpe oss. Ingen personskader, men litt kluss med å fylle ut skademelding. I dag må jeg følge opp forsikring og verksted. |
Postet 30-01-25 kl 07:46 av tink
![]() |
![]() |
Isjda, tink. Godt det bare var bilene det gikk utover.
På kontoret. I dag som i går er det lastebiler med nødblink utenfor. I går tippa vi at den utenlandske hadde sommerdekk. Den som står nå er lokal så det holder. |
Postet 30-01-25 kl 09:24 av star
![]() |
![]() |
Puh. I morgen er januars siste dag. I fjor følte både mannen min og jeg at januar hadde minst 237 dager, men i år har det begrenset seg til omtrentlig 42. Det er en klar forbedring.
![]() I dag har jeg masse møter, men alle er morsomme … eller i det minste interessante. |
Postet 30-01-25 kl 10:09 av Tjorven
![]() |
![]() |
Jeg synes januar har gått usedvanlig raskt og ble overrasket at det allerede er straks februar.
![]() |
Postet 30-01-25 kl 10:35 av Fersken
![]() |
![]() |
Jeg får litt sjokk hver gang det går opp for meg at det fortsatt er januar...
![]() |
Postet 30-01-25 kl 10:52 av Heilo
![]() |
![]() |
Januar går alltid lynraskt her i gården, det er hektiske tider på jobb.
|
Postet 30-01-25 kl 11:13 av Toffskij
![]() |
![]() |
Jeg synes januar er knappe 14 dager. :svett:
|
Postet 30-01-25 kl 11:15 av annemede
![]() |
![]() |
Jeg synes også at januar har gått veldig raskt i år, og ser at det går an å overleve til våren også i år. I fjor var vinteren skikkelig tøff, i år har det gått bedre så langt.
Og i går bestilte vi sommerferie, så vi har noe å se frem til. ![]() |
Postet 30-01-25 kl 11:55 av Sissel
![]() |
![]() |
Januar blir jo aldri ferdig. Men i fjor varte Januar i 5 år, nå er det litt mer som flere måneder.
|
Postet 30-01-25 kl 11:55 av Millen
![]() |
![]() |
I år fløy januar. Nyter at det straks er februar og går mot lysere tider.
|
Postet 30-01-25 kl 22:19 av millact
![]() |
![]() |
Morn på siste januardag. Godt at arbeidsuka snart er slutt, men dagen i dag blir heftig. I helgen er det korpsseminar både lørdag og søndag.
|
Postet 31-01-25 kl 06:54 av Blånn
![]() |
![]() |
God siste januarmorgen - og fredag! Sitter på toget østover. Skal jobbe litt på veien. I kveld blir det kos med søstrene og i morgen skal vi sjaue litt. Klar for en travel helg som starter februar.
|
Postet 31-01-25 kl 09:04 av tink
![]() |
![]() |
Sykemeldingsdag i dag.
Har leiligheten for meg selv sa guttungen tok bilen på harrytur. |
Postet 31-01-25 kl 10:40 av star
![]() |
![]() |
Det er dobbel bursdag i heimen i dag. Snuppa blir 20 år og mannen blir 51.
Jeg er kjempesnill mamma og har booket meg inn på hotell slik at hun kan få ha fest helt i fred. Jeg gleder meg faktisk til det, og har bestilt hotellfrokost. ![]() |
Postet 31-01-25 kl 11:46 av Tjorven
![]() |
![]() |
Gratulerer dobbelt til Tjorven-heimen!
![]() Jeg forsøker å komme meg etter tidenes lengste uke. Det har blitt lite nattesøvn og veldig mye styr. Barna mine kommer hjem på middag i kveld, da, det blir hjerteplaster og energiboost. Jeg blir stadig overrasket over hvor store, omtenksomme og gode de er. ![]() |
Postet 31-01-25 kl 12:06 av Blondie
![]() |
![]() |
Gratulerer til begge to, Tjorven!
Jeg har musikk på og gauler med mens jeg rydder og vasker. |
Postet 31-01-25 kl 13:40 av star
![]() |
![]() |
Grattis med de to, Tjorven!
Jeg har hatt bilen på service og sittet halvannen time i kø hjem pga bilulykke. |
Postet 31-01-25 kl 17:26 av millact
![]() |
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu
- Etterpåskekaffe (22-04-25)
- Påskekaffe (14-04-25)
- Jeg velger meg april(kaffe) (01-04-25)
- Marskaffe (01-03-25)
- Februarkaffe (01-02-25)